Das mooi.
Groet Cor

Reichenbach schreef:Naar aanleiding hiervan het iets oudere zusje open getrokken en in het glas.
Lekker zoet, associaties met bloeiende heide, heidehoning en kruidkoek. Een vleugje vers gemaaid gras. Niet zo'n stal als bij de buren, maar wel een olieïg mondgevoel. Totaal geen scherpte.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cotia-2006
Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.

Maar één vat, nummer 551. De whisky heeft er van 2006 tot februari 2019 in gezeten en er zijn 220 flessen op 54.4% uit gekomen. Maar veel verder gaat de informatie over het vat niet.Freddy schreef:
Op wat voor vaten heeft deze gelegen Richard?

Reichenbach schreef:En dat met z'n achten. De aankoop door Loch Lomond heeft ze blijkbaar goed gedaan.

Mark schreef:Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.
Die moet ik dan ook maar eens proberen Erik. Is de 18 heel veel anders als de 15? Iets meer sherry invloeden, als ik het goed heb?

Erik1908 schreef:Mark schreef:Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.
Die moet ik dan ook maar eens proberen Erik. Is de 18 heel veel anders als de 15? Iets meer sherry invloeden, als ik het goed heb?
Lastig in te schatten; is al een tijd geleden dat ik de 15y geproefd heb. Eigenlijk moet ik beide eens H2H proeven. Eens kijken of Defeatless de 15y nog open heeft. Anders maar weer eens aanschaffen.
Mark schreef:Erik1908 schreef:Mee eens Mark. Een van de betere standaard OB's in de lagere prijsrange. 18y OB vind ik ook een prima dram.

Tijnsel schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010
Bedankt voor de tip, dit is een fijne en eigenzinnige Glen Scotia. Er zijn inmiddels al aardig wat drammetjes uit mijn fles. Laatst viel mij op dat ik fles nr 1 van de 1918 flessen had (zowel op de koker als op de fles).
Ok, grappig. Ik heb nog een exemplaar gekocht omdat hij goed bevalt: weer fles 1 van 1918 flessen! Zoom in op de foto van Whiskybase: fles 1 van 1918. Ik geloof dat het een maandagochtend productie run was bij de drukker
Fat Bastard! schreef:Tijnsel schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010
Bedankt voor de tip, dit is een fijne en eigenzinnige Glen Scotia. Er zijn inmiddels al aardig wat drammetjes uit mijn fles. Laatst viel mij op dat ik fles nr 1 van de 1918 flessen had (zowel op de koker als op de fles).
Ok, grappig. Ik heb nog een exemplaar gekocht omdat hij goed bevalt: weer fles 1 van 1918 flessen! Zoom in op de foto van Whiskybase: fles 1 van 1918. Ik geloof dat het een maandagochtend productie run was bij de drukker
Hahaha, je zal zeker niet de eerste zijn die dit leest als "Fles nummer 1 van de 'zoveel' flessen."
Terwijl er eigenlijk staat: "één van de 'zoveel' flessen." Wordt vaak op de eerste manier op het etiket geprint, zijn de flessen écht genummerd wordt dit meestal met de hand gedaan.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten