Ik kwam met een scherpe eerste post op het forum binnenvallen (MartijnN @ Nederlandse Whisky: Vink) , maar het is natuurlijk netjes om eerst even voor te stellen. Dus nu dan toch!
Ik ben Martijn, 30 jaar en drink graag een glaasje whisky. Ik zit nu zo’n 7 jaar in de verkoop (niet van whisky
Toen we na een hoop flessen een mooie nieuwe kast kochten waar het in werd tentoon gesteld gaven we snel daarna een verjaardagsfeest. Veel mensen uitgenodigd ( dat kon toen nog) en toen aan de praat met wat liefhebbers. Dat groeide uit tot een whisky groepje en dat begon natuurlijk klein met 3 gasten en 3 whisky’s tot nu een groep met een naam (agh ja), eigen glazen met initialen en er wordt een verhaal bij elke whisky verteld ( dat is leuk). Met 5 gasten (lekker klein) komen we 2 tot 3 keer per jaar samen en dan neemt iedereen 2 a 3 flessen mee. U begrijpt het al; de kwaliteit van de verhalen neemt tijdens die avond gestaag af als de avonden ouder worden.
Agh wanneer een groepje een naam heeft dan moet je jezelf met een korrel zout nemen dus dat doen we dan ook maar. Uiteraard liggen de boekjes op tafel voor de proefnotities en ik ben altijd blij als ik wat ruik of proef wat ook echt in de whisky zit. Mooie hobby!
Mijn favoriete whisky’s zijn als volgt maar niet op volgorde;
Gordon & MacPhail Bunnahabhain 11 years Discovery
Nikka from the barrel
Lagavulin 16 years
Connemara 12
Proost!

.
.

Leuk om zo’n cluppie te hebben. verhalen die steeds hoger van niveau worden naarmate de avond vorderd…komt me angstaanjagend bekend voor