GastheerG schreef:Ik vraag me af of in het Engels Whisky Snob wel zo'n negatieve lading heeft.![]()
Klinkt ook wel lekker om in de trein (als ze al rijden) te zeggen in een praatje wat je met de Kerst gaat doen: O.....ik ben een whiskysnob. Dus geen wijn voor mij![]()
Whiskysnob
Ik ben een whiksysnob.....klinkt toch best lekker.
Zit lekker zelfspot in en laten we eerlijk wezen........whiksy gaat ook helemaal nergens over.
Whisky is mislukt bier waar zuinige Schotten de alcohol uit redden. Ze gooien het in tweedehands vaten. Vervolgens laten ze het net zo lang liggen tot ze er een veel te hoge prijs voor krijgen.
Ze plakken een Mac of Glen voor de naam, doen de fles in een koker die voor 15 cent in China is gemaakt.
Daarna gaan we met z’n alle in de winkel staan gapen naar……………..wat een pracht malt.
Extra goed doen termen als 10, 12, 21 en 30y het.
Limited edition is ook wel een lekkere boost.
Niet in Chili gefilterd doet het ook goed. Ja me dunkt want dat scheelt echt in de kosten!
Sommige fabrikanten zijn zo zuinig dat ze hun vaten niet uit de VS maar uit Spanje en Portugal laten komen. Scheelt transportkosten!
Dat was even schrikken. De whisky smaakte ineens naar Port en Sherry. Geen probleem en met een beetje gewaagde reclamecampagne worden de duizenden mislukte vaten toch aan de man gebracht..
Ondanks de lagere transportkosten kost zo’n mislukte whisky ineens nog meer.
Om kwaliteit te garanderen over een hele partij wordt whisky uit een hele serie vaten gemengd.
Een briljante ondernemer kwam op het idee om deze handeling te skippen en gewoon vanuit ieder vat de flessen direct te vullen. Single Cask en ondanks dat het weer minder werk is ging toch de prijs weer omhoog!
Ik kan nog wel even doorgaan maar voor ieder moet duidelijk zijn dat whisky helemaal, maar dan ook helemaal nergens over gaat.
Om het toch een beetje leuk te houden MOET je haast wel snob worden.
Whiskysnob. Ik ga kaartjes laten maken.
Ha, wat een heerlijk stukje is dit toch.