Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Mermur » 21 Jul 2021, 10:21

fjharms schreef:Iemand ervaring met Benrinnes op sherry vaten? Mijn (positieve) ervaringen met Benrinnes beperken zich tot Bourbon vaten.

Ja, in mijn ogen gaat Benrinnes minstens even goed samen met ex-sherry als Mortlach. Waar Benrinnes op ex-bourbon vaak heel fruitig wordt, krijg je met ex-sherry vooral tonen als koffie, noten en donkere chocola. Ik overweeg in ieder geval serieus om te proberen een deel hiervan te bemachtigen.
3 x
Afbeelding

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 21 Jul 2021, 19:39

In ieder geval is die nieuwe site niet echt een vooruitgang. Bestelknop doet het niet maar krijg inmiddels wel mail met 3 x een bestelling binnen. Zal vast niet de enige zijn dus straks weer een hoop geregel om alles weer vlot te trekken.
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 21 Jul 2021, 19:50

Het kostte (weer) heel wat moeite - vooral omdat de website het eerste half uur voortdurend overbelast was door alle mensen die de Highland Park wilde bemachtigen - maar het is me, toen de Benrinnes eenmaal op de website stond en met de nodige haperingen, gelukt een vatdeel te bestellen. :Slainte
1 x
Afbeelding

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 21 Jul 2021, 20:20

Mermur schreef:Het kostte (weer) heel wat moeite - vooral omdat de website het eerste half uur voortdurend overbelast was door alle mensen die de Highland Park wilde bemachtigen - maar het is me, toen de Benrinnes eenmaal op de website stond en met de nodige haperingen, gelukt een vatdeel te bestellen. :Slainte

Het is mij uiteindelijk ook gelukt. Kostte inderdaad wel heel veel moeite.
1 x
Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 21 Jul 2021, 21:29

braamr schreef:In ieder geval is die nieuwe site niet echt een vooruitgang. Bestelknop doet het niet maar krijg inmiddels wel mail met 3 x een bestelling binnen. Zal vast niet de enige zijn dus straks weer een hoop geregel om alles weer vlot te trekken.

Weet niet precies hoe dat werkt maar wil best een deeltje overnemen als dat kan. :bigsmile
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Jul 2021, 18:39

Mermur schreef:Het kostte (weer) heel wat moeite - vooral omdat de website het eerste half uur voortdurend overbelast was door alle mensen die de Highland Park wilde bemachtigen - maar het is me, toen de Benrinnes eenmaal op de website stond en met de nodige haperingen, gelukt een vatdeel te bestellen. :Slainte

Grappig, die HP vond ik echt de minst boeiende deze keer. Sterker nog, ik logde vanmorgen pas in. Benrinnes nog volop te krijgen en aangezien deze me positief verrast heeft tot nu toe, doe ik ook mee. Waren trouwens vanmiddag nog 17 delen beschikbaar. :Slainte
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 22 Jul 2021, 19:52

Daan schreef:Grappig, die HP vond ik echt de minst boeiende deze keer. Sterker nog, ik logde vanmorgen pas in. Benrinnes nog volop te krijgen en aangezien deze me positief verrast heeft tot nu toe, doe ik ook mee. Waren trouwens vanmiddag nog 17 delen beschikbaar. :Slainte

Snap ik niks van dat die dan niet snel weg is. De Benrinnes is voor mij een van de interessantere whisky’s die de casQueteers de laatste tijd gehad hebben. Zo’n opgevoerde HP uit een PX-vat mogen anderen zich op stukbijten.
5 x
Afbeelding | Afbeelding

Pe@ter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Pe@ter » 23 Jul 2021, 18:46

Uit welke bron halen jullie eigenlijk, dat de Orkney een HP betreft?
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 23 Jul 2021, 19:38

Pe@ter schreef:Uit welke bron halen jullie eigenlijk, dat de Orkney een HP betreft?

Vooral van de foto bij het vatdeel op wicQ-site (en de naam van de foto).

orkneyHP1.jpg
orkneyHP1.jpg (26.65 KiB) 1884 keer bekeken
2 x
Afbeelding

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 23 Jul 2021, 20:03

Pe@ter schreef:Uit welke bron halen jullie eigenlijk, dat de Orkney een HP betreft?

Ralfy! :hoedaf
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Jul 2021, 20:15

Mermur schreef:

Vooral van de foto bij het vatdeel op wicQ-site (en de naam van de foto).

orkneyHP1.jpg

Redelijk subtiel hintje zeg maar he :bigsmile
0 x
Afbeelding

Wevermans
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wevermans » 25 Jul 2021, 22:47

Kan iemand mij uitleggen of kan iemand mij verklaren waarom het Dailuaine Project "slecht" verkoopt en er nog steeds 46 delen van de 80 te koop zijn?

Dit lijkt mij een leuk project (het jaren dat het al in het vat zit vind ik ook positief voor de prijs), waar ik zo wie zo in ga participeren, maar ik vraag me af waarom de deelnemingen zo achter lopen.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Jul 2021, 09:28

Kan met van alles te maken hebben. Wachttijd, populariteit van de distillery, vastsoort enz enz.
1 van beide vaten ligt op een dood refill vat zo te lezen, daar zal dus nog een keer wat mee moeten, maar wat dat vermeld het verhaal niet. Het andere vat heeft een bullcrap verhaal over Clynelish dat kant nog wal raakt. Sherryvaten zijn mateloos populair. 6 flessen hoggie/refill minder. 5-7 jaar is nog best een eind maar gezien de vaten waar ze op liggen ook niet heel bijzonder ofzo. 10yo CS hoggie koop je ook gemakkelijk in de winkel tegen die prijs van bv vW.
2 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 26 Jul 2021, 10:44

Cask1988 schreef: Het andere vat heeft een bullcrap verhaal over Clynelish dat kant nog wal raakt.

Enige wat hier in mijn ogen verkeerd staat: "voor Clynelish heeft geproduceerd". Nu lijkt het net alsof Dailuaine in de toekomst gebruikt gaat worden in Clynelish. Maar ze hebben wel degelijk tijdelijk de rol van Clynelish overgenomen voor het leveren van een waxy spirit. Het is geen geheim dat Clynelish tot 2 keer toe stil heeft gelegen, (2016 en 2017/2018). Voor toekomstige blends heeft Diageo een waxy spirit nodig en zijn er intern bij de andere Diageo distilleerderijen programma's gestart om een waxy spirit te maken. In 2016 is er gepland onderhoud uitgevoerd bij Clynelish en was er een vervanger nodig. In 2017/2018 is het niet geheel gepland geweest.

Dit had eigenlijk van de alleskunner: Roseisle moeten komen. Maar laat die nu net geen waxy spirit kunnen maken.
Na veel testen is het uiteindelijk bij Dalluaine gelukt om een waxy spirit te creëren wat dicht genoeg bij Clynelish komt. Dit zal in de toekomst als vervanger voor blends gebruikt kunnen worden. (als er niet genoeg Clynelish beschikbaar is).

Geen bullcrap dus, zowel bij Dailuaine als bij Clynelish dit verhaal onafhankelijk bevestigd. Beide door de distillery managers tijdens Speyside festival 2019 en highland festival 2019.

De manager van Dailuaine was nogal trots op het feit dat ze in 2018 zo dichtbij Clynelish zaten, wat ze uiteindelijk ook geholpen heeft om bij Clynelish na een onderhoudstraject snel weer op het juiste wax niveau te zitten.

Wax niveau bij Clynelish light in ieder geval nog zeker wel hoger dan bij Dailuaine.
5 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Jul 2021, 12:28

shadowcollector schreef:Andere versie van het verhaal

Hmm oke. Je hebt duidelijk een andere versie dan ik ;)

Ze vertelden mij bij Clynelish in 2018 tijdens een 1op1 tour namelijk een heel andere versie. Namelijk dat ze het bij Dailuaine wel geprobeerd hebben, maar dat het nooit gelukt is, not even close. Dat ze ermee gekapt zijn en er daardoor nog steeds niet achter zijn wat en waar nu precies dat hele waxy profiel vandaan komt, anders dan goed onderbouwde vermoedens. We hebben het er een behoorlijk poosje over gehad toen want het verhaal intrigeerde mij wel.

Ze vertelde ook dat het sinds die tests volop ingezet/misbruikt wordt voor marketing doeleinden. Want hoe poets je de status van een iets wat onbekende/onbeminde malt distillery op….juist, door dit soort verhalen en het linken aan een wél alom bekende en beminde distillery door z’n uitgesproken karakter. Want Dailuaine krijgt daardoor nu ineens wel een ‘uniek’ randje wat voer is voor mooie teksten en verhalen.

Voor mij klonk het allemaal behoorlijk plausibel en omdat het info uit eerste hand is, heb ik weinig rede om het niet te geloven. Lijkt me stug dat zo iemand dat uit dr duim zuigt. En ze werkte daar niet pas net en nee het was ook geen stagiaire :gnif Maarja dat zou je ook zeggen van een distillery manager. Dus welke versie dan waarheid is…

Maar vandaar iig mijn keuze voor de term ‘bullcrap’. Niet dat ik zomaar wat roep op basis van een vermoeden dus :bigsmile
1 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”