Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
old-smuggler
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor old-smuggler » 02 Aug 2010, 20:16

Tja Jock, ik vroeg er ook na en kreeg van Jim het antwoord dat ik net als `Gunther de Duitser met zijn eigen Clann` veel te nieuwsgierig was. Dus elke keer dat ik iets vroeg was het: `Bitte Gunther jetz nicht` :P :P :P
Wat september, ik wacht nog op enkele mooie samples van Hans en zeker weten dat we iets leuks gaan doen met Bruichladdich.
Master Class ??? By Jock.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Aug 2010, 20:51

old-smuggler schreef:Tja Jock, ik vroeg er ook na en kreeg van Jim het antwoord dat ik net als `Gunther de Duitser met zijn eigen Clann` veel te nieuwsgierig was. Dus elke keer dat ik iets vroeg was het: `Bitte Gunther jetz nicht` :P :P :P
Wat september, ik wacht nog op enkele mooie samples van Hans en zeker weten dat we iets leuks gaan doen met Bruichladdich.
Master Class ??? By Jock.

Hahaha. ja hij is een karakter die Jim. Hoor ik het woord, "samples"? Ooohhhhhh!!! Toch niet die heerlijke nieuwe Glencadam? Dat zal een feest zijn. Ja ja, masterclass 19 september. Ik heb er zin in. de volgende dag moet ik naar Portugal voor werk, maar dan in de middag pas, dus ik mag best een leuke avond hebben vantevoren.
Ik hoor het en ik zie wanneer je het wereldkundig maakt Jos. heel leuk en voor mij een eer.

Gr,

Jock
0 x

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 08 Dec 2010, 19:58

Jock schreef:Whisky Recensie 25 A. Bruichladdich.

Leuke blog as usual Jock! Ik moet mijn eerste Bruichladdich nog aanschaffen maar dat kan nooit lang meer op zich laten wachten.

Wat is de titel en uitvoerende van het nummer waarmee je de blog begint en eindigt?
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

jaypeat
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor jaypeat » 14 Dec 2010, 15:27

De uitgave 'waves' is toch een erg prettige.. de smaakjes komen lett. wave na wave vrij na een slok ervan :-)
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Nog meer Octomore

Ongelezen berichtdoor Jock » 18 Jul 2011, 17:54

De nieuwe Octomore die in Nederland waarschijnlijk volgende maand uitkomt heeft een PPm gehalte van 167 PPM.
Later dit jaar komt er waarschijnlijk zelfs nog een die op een speciale wijze is gerijpt met een zogenaamde "Exotische finish". Ook die heeft 167 PPM.
MAAR dat is niet alles. De gemoute gerst van de oogst van Octomore Farm op Islay van 2010 is al gemout met veel turf en langdurig ook is inmiddels terug van de labaratorium. Die heeft een gehalte van 309 PPM. Ja u leest het goed, drie honderd en negen parts per million. HIj is zelfs inmiddels gedestillerd en zal als Master Destiller Jim de tijd rijp acht, gebotteld worden. Lees meer op: Laddieblog.com

Jock
0 x

TheFrankMan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TheFrankMan » 15 Aug 2011, 18:15

Sinds onze laatste tasting met de club(Theyougsmuggler.be) ben ik grote fan
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Aug 2011, 21:42

TheFrankMan schreef:Sinds onze laatste tasting met de club(Theyougsmuggler.be) ben ik grote fan

Die site bestaat niet Frank. Wel http://www.theyoungsmugglers.be/ .... laatste tasting: 25 september 2009 :Scratch
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Aug 2011, 21:46

Je bent me net voor, Piet.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Henk78
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Henk78 » 18 Okt 2011, 20:45

Ik ben best wel een fan van Bruichladdich/Port Charlotte, tijdens het zoeken op internet uiteindelijk uitgekomen op de site van Jock en ik moet zeggen een zeer goede ambassadeur voor deze distilleerderij. Heb tijdens proeverijen meerdere soorten geproeft en vind ze eigenlijk allemaal wel erg lekker. Moest even wennen aan de Port Charlotte vooral de 40 ppm was wel wat meer dan de normale hoeveelheid ppm van Bruichladdich, maar als je er eenmaal aan gewend bent is de An Turas Mor een erg goed drinkbare dram. :hoera
0 x

Michiel87
Senior
Senior

Tropisch fruit Bruichladdich?

Ongelezen berichtdoor Michiel87 » 16 Dec 2011, 18:40

Goedenavond whisky-forummers!

Een tijd geleden had ik een fles Bruichladdich 12yo 2nd Edition. Een whisky met geen of weinig turf, gelagerd geweest op bourbon vaten. Deze whisky is steeds beter en beter gaan bevallen, en nu vind ik het doodzonde dat de fles leeg is en er geen nieuwe staat. Wat me zo erg beviel was de zachtheid, het subtiele, een soort passiefruit (typisch Bruichladdich?). :smullen

Welke Bruichladdichs vertonen deze fruitachtige subtiliteit nog meer zonder dat het door turf overstemd wordt????

Groeten,
Michiel
0 x
Afbeelding

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Tropisch fruit Bruichladdich?

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 16 Dec 2011, 20:46

De volgende Bruichladdich's vertonen veel fruitige smaken: de Bruichladdich - Islay Barley (6 yrs, 50%), de Bruichladdich Manzanilla en zelfs de Bruichladdich Peat, als je persé fruit in de Bruichladdich wilt proeven! ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 17 Dec 2011, 14:35

Bruichladdich 12 2nd edition is een whisky uit de oude voorraad. Dat whisky was niet al te geweldig zoals Whyte and Mackay dat hadden achtergelaten. Maar Jim McEwan heeft zeer goed kwaliteit bourbon fresh fill barrels bemachtigd en deze overgeheveld. De resultaat is super vind ik. Er zit geen turf in. Unpeated. Erg veel nuances van limoenen en specerijen. Een dram voor elk seizoen zou ik zeggen, en met een vriendelijk consumenten prijs.

Gr,
Jock
0 x

Michiel87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michiel87 » 17 Dec 2011, 20:55

En hoe zit dat dan met deze Bruichladdich 16yo Bourbon?
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 17 Dec 2011, 21:47

Michiel87 schreef:Goedenavond whisky-forummers!

Wat me zo erg beviel was de zachtheid, het subtiele, een soort passiefruit (typisch Bruichladdich?). :smullen

Welke Bruichladdichs vertonen deze fruitachtige subtiliteit nog meer zonder dat het door turf overstemd wordt????

Groeten,
Michiel

Hoi Michiel ,

Aan de beschrijving boven zal je de Bruichladdich Islay Barley dan ook wel kunnen waarderen.
Ik wil je wel een sample sturen of als je binnenkort weer in de buurt bent kan je weer langskomen en kun je hem proeven.
Ik hoor het wel.

P.s Wat vond je van de Auchentoshan Classic.
0 x
Afbeelding

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 24 Dec 2011, 19:36

Michiel87 schreef:En hoe zit dat dan met deze Bruichladdich 16yo Bourbon?

Bruichladdich 16 Bourbon is in een woord, "fantastisch"!!! Ik vind de hele range van de 16's erg fijn en kan de verschillen in alle wijn soorten wel proeven en erg waarderen. Vooral d'Yqem vind ik erg lekker.
Maar nu jou vraag over 16 bourbon. Dat is in mijn oh-zo-nederige mening de aller lekkerste uit de 16's stal. Erg mooi omhoog gehaald in fresh fill bourbon nadat het ook in bourbon had gelegen, maar dan in een wat mindere kwaliteit vat. De huidige Bruichladdich eigenaren kunnen niet verweten worden wat Beam Global toen met de vaten hadden gedaan, maar ik vind dat Jim McEwan zeer goed zijn best heeft gedaan om ze allemaal op een behoorlijk peil te krijgen. Met de 16 Bourbon, heeft hij uitstekend werk gedaan en het is alleen maar geweldig.

Gr,

Jock
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”