Jim Beam koopt Cooley

Als het gaat over Ierse Whiskey.
semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Jim Beam koopt Cooley

Ongelezen berichtdoor semtex » 16 Dec 2011, 14:38

Persartikel via

http://www.marketwatch.com/story/beam-to-buy-cooley-distillery-for-95-million-2011-12-16

Spirits maker Beam Inc. said it has agreed to buy the only remaining independent Irish whiskey distillery, Cooley Distillery, for about $95 million, in a deal that marks the company's entrance into one of the industry's fastest-growing categories.

Under the deal, which is expected to close in the first quarter, Beam will offer Cooley's stockholders $8.25 in cash for each outstanding share.

Beam expects the acquisition to be neutral to earnings in 2012 and will be increasingly accretive in future years.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: Jim Beam koopt Cooley

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Dec 2011, 22:46

Interessant, ik dacht altijd dat Ierse whisky al zo'n beetje de grootste categorie was, maar blijkbaar zit er nog groei in...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 17 Dec 2011, 15:56

Matti schreef:Interessant, ik dacht altijd dat Ierse whisky al zo'n beetje de grootste categorie was, maar blijkbaar zit er nog groei in...

3 op de 4 glazen whisky in Nederland gedronken zijn Schots en blended Matti :)
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 17 Dec 2011, 16:10

Sietseus schreef:
Matti schreef:Interessant, ik dacht altijd dat Ierse whisky al zo'n beetje de grootste categorie was, maar blijkbaar zit er nog groei in...

3 op de 4 glazen whisky in Nederland gedronken zijn Schots en blended Matti :)

Ja, daar kwam ik ook achter na wat zoeken :domdom Blijkbaar wordt er in mijn vriendenkring bovengemiddeld Ierse whiskey (vnml. Jameson en Tullamore Dew) gedronken :)

In dat geval vind ik het niet vreemd dat het in de lift zit, het is (over het algemeen, met de zojuist van eigenaar gewisselde Connemara als uitzondering die de regel bevestigt) zacht en subtiel genoeg om een groot publiek aan te spreken lijkt mij.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Terug naar “Ierse Whiskey”