Geen kortingen hoger dan 25%
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Geen kortingen hoger dan 25%
Nee Alex, percentage klopt wel, maar niet vandaag of morgen maar alleen op 31 juni. Schijnt iets jaarlijks te gaan worden.
6 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

In verhouding met een fles waarvoor 750 of 850 euro wordt gevraagd is 100 euro in verhouding net zo veel als het verschil tussen een fles van 75 of 85 euro, dit is minder dan 15%.
Neem een Glenfiddich 15yo, in Nl makkelijk verkrijgbaar; het prijsverschil loopt al op tot 20%
En de 'nieuwe 12yo Our Triple Oak'; het prijsverschil met Frankrijk is al 50%
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- shadowcollector
- Senior

defeatless schreef:Voor de hele grote jongens is dit niet zo'n groot probleem. De boete is maximaal €5440,-. Voor een appie peanuts.
Wel kan er last onder dwangsom opgelegd worden, maar ik heb geen idee wat de hoogte is van die dwangsom. Maar misschien kan dat dan alsnog uit.
3 strikes out principe. Boete valt wel mee maar je loopt dus wel het risico om je slijtersvergunning kwijt te raken. De gevolgen zijn dus wel heftig voor je bedrijf bij een overtreding.
0 x
Laten we hopen dat er op 30 juni ofzo nog een allerlaatste stunt verkoop komt. Een soort black Wednesday!
‘Alle whiskies 50% korting, gewoon omdat het nu nog wél kan’
‘Alle whiskies 50% korting, gewoon omdat het nu nog wél kan’

3 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Roelof schreef:Vanaf vandaag dus geen donderdagdeal meer, ik mis hem nu al:-)
Blijkbaar wel
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-abe ... tured-70cl
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Wouter1981 schreef:Roelof schreef:Vanaf vandaag dus geen donderdagdeal meer, ik mis hem nu al:-)
Blijkbaar wel
https://drankdozijn.nl/artikel/fles-abe ... tured-70cl
= niet hoger dan 25%
0 x
- SecondHandPants
- Senior

Sjongejonge, ik vroeg me al af waar die discussie tijdens het Whiskyfestival over ging. Weet ik dat ook weer.
ANYWAY. Ben ik de enige die volledig achter het strenger maken van de regels rondom alcohol en reclame en kortingen staat? Ik bedoel, ik ben net zo'n liefhebber van goeie whisky's en speciaalbiertjes als de rest, maar ik vind het een uitstekend plan om te proberen mensen minder alcohol te laten drinken. Wat ik me van tabak kan herinneren is prijs de enige preventie-maatregel die écht zoden aan de dijk zet en mensen helpt met stoppen of minderen of überhaupt niet beginnen (of alternatieven aanbieden natuurlijk: zie snuss in Zweden, waar naar verhouding heel weinig mensen roken). Max 25% is een voorzichtige stap in die richting. Natuurlijk gaat dat onze liefhebberij duurder maken, maar dat heb ik er persoonlijk wel over als dat veel winst oplevert voor de volksgezondheid. Volgende stap, wat mij betreft, is om alle alcoholreclame in de publieke ruimte te verbieden, net als met Tabak is gebeurt. En tegelijkertijd sponsoring van evenementen (ik bedoel... biermerken die sportevenementen sponsoren?!).
Vast een impopulaire mening hier, maar ik denk het al jaaaaren.
ANYWAY. Ben ik de enige die volledig achter het strenger maken van de regels rondom alcohol en reclame en kortingen staat? Ik bedoel, ik ben net zo'n liefhebber van goeie whisky's en speciaalbiertjes als de rest, maar ik vind het een uitstekend plan om te proberen mensen minder alcohol te laten drinken. Wat ik me van tabak kan herinneren is prijs de enige preventie-maatregel die écht zoden aan de dijk zet en mensen helpt met stoppen of minderen of überhaupt niet beginnen (of alternatieven aanbieden natuurlijk: zie snuss in Zweden, waar naar verhouding heel weinig mensen roken). Max 25% is een voorzichtige stap in die richting. Natuurlijk gaat dat onze liefhebberij duurder maken, maar dat heb ik er persoonlijk wel over als dat veel winst oplevert voor de volksgezondheid. Volgende stap, wat mij betreft, is om alle alcoholreclame in de publieke ruimte te verbieden, net als met Tabak is gebeurt. En tegelijkertijd sponsoring van evenementen (ik bedoel... biermerken die sportevenementen sponsoren?!).
Vast een impopulaire mening hier, maar ik denk het al jaaaaren.
0 x
Dus drinken, roken en te hard rijden is alleen weggelegd voor de rijken. Dat te hard rijden is mijn persoonlijke irritatie, altijd die dure auto’s die je voorbij knallen want we kunnen het toch betalen….
0 x
Ik zie het als simpele melkkoe.
De jeugd gaat echt niet stoppen.
Als ik zie wat tabak kost en ik zie de jeugd desondanks met plezier het roken opnemen.
Sorry hoor.
Groet Cor
Als ik zie wat tabak kost en ik zie de jeugd desondanks met plezier het roken opnemen.
Sorry hoor.
Groet Cor
0 x
Nou Cor.. dat is denk ik toch een subjectieve waarneming van je. Feit is dat de stijgende prijs een groot effect heeft op het aantal rokers. Bv in 2011:
https://www.rivm.nl/nieuws/forse-toename-van-rokers-die-stoppen-na-accijnsverhoging
Er zijn in t verleden weet ik t hoeveel onderzoeken en interviews gedaan waaruit naar voren kwam dat de prijs de belangrijkste reden van stoppen was, daarna werd dan pas gezondheid als ‘ook belangrijk genoemd’. En ja, ook bij een grote groep jeugdigen. Ik denk dat als je nu nog steeds voor een tientje een hele slof peuken kon halen in NL, we aanzienlijk meer rokers hadden. Kijk met een schuin oog naar de Arabische (vakantie)landen. In veel (niet alle) van die landen kost het nog steeds geen drol en loopt de halve bevolking nog met een peuk in de bakkes
Afgelopen jaar is er overigens een onderzoek gedaan waarbij gezondheid wél als belangrijkste reden uit de bus kwam. ‘Gezondheid’ is in dat opzicht door alle campagnes e.d. flink gestegen als rede. Maar tevens bleek dat meer dan de helft van de bevraagden vóór prijsverhoging waren. Opvallend detail….het was een onderzoek onder jongeren… dat maakt redelijk gehakt van je theorie Cor
https://www.ioresearch.nl/wp-content/uploads/2020/05/Rapport_accijnsverhoging_jongeren_IO-Research-publiek-mei-2020.2-1.pdf
Oh en nog een leuk onderzoek… de titel spreekt voor zich:
https://www.rodi.nl/regio/heemskerk/177634/jongeren-hebben-liever-seks-met-niet-rokers
Afijn dit heeft geen reet meer te maken met het onderwerp
Back to the subject
https://www.rivm.nl/nieuws/forse-toename-van-rokers-die-stoppen-na-accijnsverhoging
Er zijn in t verleden weet ik t hoeveel onderzoeken en interviews gedaan waaruit naar voren kwam dat de prijs de belangrijkste reden van stoppen was, daarna werd dan pas gezondheid als ‘ook belangrijk genoemd’. En ja, ook bij een grote groep jeugdigen. Ik denk dat als je nu nog steeds voor een tientje een hele slof peuken kon halen in NL, we aanzienlijk meer rokers hadden. Kijk met een schuin oog naar de Arabische (vakantie)landen. In veel (niet alle) van die landen kost het nog steeds geen drol en loopt de halve bevolking nog met een peuk in de bakkes
cor0566 schreef:Ik zie het als simpele melkkoe.
Afgelopen jaar is er overigens een onderzoek gedaan waarbij gezondheid wél als belangrijkste reden uit de bus kwam. ‘Gezondheid’ is in dat opzicht door alle campagnes e.d. flink gestegen als rede. Maar tevens bleek dat meer dan de helft van de bevraagden vóór prijsverhoging waren. Opvallend detail….het was een onderzoek onder jongeren… dat maakt redelijk gehakt van je theorie Cor

https://www.ioresearch.nl/wp-content/uploads/2020/05/Rapport_accijnsverhoging_jongeren_IO-Research-publiek-mei-2020.2-1.pdf
Oh en nog een leuk onderzoek… de titel spreekt voor zich:
https://www.rodi.nl/regio/heemskerk/177634/jongeren-hebben-liever-seks-met-niet-rokers
Back to the subject

2 x
Back to the subject
Ik zie dat ik idd wat snel gesproken heb, je aangehaalde onderzoeken spreken best wel voor zich,
Lets get back to bussines ( whisky bussines
).
Groet Cor

Back to the subject
Ik zie dat ik idd wat snel gesproken heb, je aangehaalde onderzoeken spreken best wel voor zich,
Lets get back to bussines ( whisky bussines
).Groet Cor
1 x
cor0566 schreef:Afijn dit heeft geen reet meer te maken met het onderwerp
Back to the subject
Ik zie dat ik idd wat snel gesproken heb, je aangehaalde onderzoeken spreken best wel voor zich,![]()
Lets get back to bussines ( whisky bussines).
Groet Cor
That's the spirit!
1 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

Het zou ook wel leuk zijn als slijters niet meer dan 25% boven de geadviseerde retailprogramma mogen gaan zitten.
Dan zijn sommigen echt ‘t Bockje…..
Dan zijn sommigen echt ‘t Bockje…..
7 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”