Geen kortingen hoger dan 25%

Het laatste nieuws over ontwikkelingen op gebied van Whisky.
Heeft u een nieuwtje te melden ? Dit is de plek, ook voor wetenswaardigheden die niet goed elders passen.
Hubert
Senior
Senior

Re: Geen kortingen hoger dan 25%

Ongelezen berichtdoor Hubert » 18 Jun 2021, 17:23

Ik heb Cor niet teruggevonden in de quote 500 van 2020, maar na deze mortlach uitgave zal hij in 2021 vast de hoogste nieuwe binnenkomer zijn :bigsmile :P
4 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 18 Jun 2021, 18:19

Cor - Vinabc schreef:Sorry Herman, waar moest ik nog op reageren? Lig net aan mijn zwembad mijn geld te tellen.
Nee, heb weinig behoefte met je verder te discussiëren.

Misschien kunnen we terug naar het draadje; einde van de 50% korting.

GRIJNZZZZ! Ik kon in 2008 al stoppen en de rest van m'n leven zwemmen in m'n geld :P
Ach nee... da's waar ook... stond een minnetje voor m'n kapitaal :Cry
2 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 18 Jun 2021, 18:45

Beste mensen,
Het is mij gebleken de afgelopen jaren, dat dit forum als het om prijsvorming gaat met de nodige scherpte kan reageren.
Wat ik niet begrijp is dat- in dit geval zelfs tot de mods aan toe - niet inhoudelijk wordt gereageerd maar op de (mijn) persoon wordt gespeeld. Ik heb gemeend naar eer en geweten een probleem voor wat betreft de prijsvorming van de betreffende fles bij een aantal van onze slijters aan te kaarten. Ik merk, dat er bij mij een weerstand is ontstaan om verder deel te nemen aan dit forum. Ik bedank iedereen met wie ik de afgelopen jaren een positief, alsook persoonlijk en inhoudelijk contact heb gehad.
Jammer dat het zo loopt. Ik verzoek de "leiding" zoals ik de moderators in mijn begin periode noemde, mijn account te verwijderen en wens iedereen, inclusief Cor, het beste. Het ga jullie goed!
Hartelijke groeten,
Herman
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Jun 2021, 18:52

Uh Ja, nee, goed verhaal Herman… Je loopt alleen even voorbij aan het feit dat je hier als een mister know it all zelf op de persoon begint te spelen. Door indirect te verwijten dat zowel Cor als Uridium de boel lopen te flessen en openbaar hun integriteit in twijfel te trekken. Daar waar zij juist transparant proberen te zijn. Dit wijs je vervolgens gebaseerd op hele summiere info en vrij lompe wijze naar de prullenbak. Je nagelt ze publiekelijk, ondoordacht, kortzichtig en gebaseerd op héél weinig feiten aan de schandpaal. Waarbij je rekening houdt met zo ongeveer nul feiten en factoren. Daar wordt je op gewezen door meerdere forummers maar je gaat gewoon door op dezelfde voet. Dus ga hier nu aub niet de verloren onschuld zitten spelen :Scratch
10 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Jun 2021, 19:11

Cor - Vinabc schreef:Misschien kunnen we terug naar het draadje; einde van de 50% korting.

Lijkt me een puik plan!
0 x
Afbeelding

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 18 Jun 2021, 19:22

Cor - Vinabc schreef:Lig net aan mijn zwembad mijn geld te tellen.

https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=160&t=16275

Herman zelf waarschijnlijk ook, want hij is zelf ook niet misselijk van wat marge “her en der”. :Bye
7 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 18 Jun 2021, 19:41

sch@ker schreef:Wat ik niet begrijp is dat- in dit geval zelfs tot de mods aan toe - niet inhoudelijk wordt gereageerd maar op de (mijn) persoon wordt gespeeld. Ik heb gemeend naar eer en geweten een probleem voor wat betreft de prijsvorming van de betreffende fles bij een aantal van onze slijters aan te kaarten.

Wat ik schreef (en ik betrek ik het even op mij) schreef ik zwart, en als gebruiker.

En als gebruiker snap ik niet wat een moderator zou moeten doen aan de prijsstelling van een Slijter (al dan niet hier lid) en een gebruiker die het oneens is met deze prijsstelling ... of wat er gebeurd als je serieus geïnteresseerd ben in een product van een slijter.

Moet een moderator dan met groene letters "Foei Slijter" zeggen? En "Niet meer doen slijter"?

Ik denk niet dat forum er is om de slijters in Nederland te vertellen wat ze met hun prijzen moeten doen, hoeveel marge ze mogen maken, en hoe groot hun zwembad mag zijn ...
4 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 18 Jun 2021, 19:47

sch@ker schreef:Jammer dat het zo loopt. Ik verzoek de "leiding" zoals ik de moderators in mijn begin periode noemde, mijn account te verwijderen en wens iedereen, inclusief Cor, het beste. Het ga jullie goed!
Hartelijke groeten,
Herman

Nou, nou, dat is ook weer wat dramatisch zeg ...
Ik doe nog even niets, als je je maandag nog zo voelt stuur je me maar een PB en dan de-activeer ik je account.
Verwijderen doen we hier niet aan, omdat topics het risico lopen hun verband te verliezen.

Adem in, adem uit, neem een lekker Dram en laat maandag maar wat weten.

Gr,
Edwin - Uw moderator van Dienst
6 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Jun 2021, 20:35

edwinedje schreef:
sch@ker schreef:
Moet een moderator dan met groene letters "Foei Slijter" zeggen? En "Niet meer doen slijter"?

Ik denk niet dat forum er is om de slijters in Nederland te vertellen wat ze met hun prijzen moeten doen, hoeveel marge ze mogen maken, en hoe groot hun zwembad mag zijn ...

Ik ben nu een aantal keer bij Cor in de winkel geweest. Daar had ik nou niet het idee dat mij met een lach op het gezicht het vel over de oren werd gehaald. Laat staan dat ik een aanzienlijk deel van zijn zwembad zou hebben betaald. Dat geld overigens ook voor Dramtime.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Jun 2021, 20:58

Ik zit deze ‘discussie’ met stijgende verbazing te lezen eigenlijk. Waarom wordt een slijter die ook voor dit forum z’n best doet en al bewezen heeft gedaan (de HWF forum botteling) ter verantwoording geroepen om z’n marge te verdedigen/uit te leggen? Ik denk dat Cor hier nog netjes op reageert, maar de toon die gebezigd wordt om een korting van 100 euro te verantwoorden op een of andere Mortlach vind ik op z’n zachtst gezegd schandalig. Dat er termen als ‘zakkenvullers’ in de mond genomen worden is te belachelijk voor woorden en geeft alleen een volstrekt gebrek aan enig inzicht hoe de wereld ‘werkt’. Alsof alles wat je als slijter inkoopt binnen 3 weken het pand weer heeft verlaten in plaats van vele jaren het schap warm te houden. Noem ik nog niet eens de koppelverkoop waar veel importeurs zich van bedienen om aan een paar aantrekkelijke flessen een hele rits totaal oninteressante meuk verplicht. Moet allemaal gefinancierd worden. En als er dan iemand is die de boel voor zijn collega’s verpest door een stevig geprijsde fles onder de prijs te verkopen de kudos hier krijgt bevestigd dat alleen maar dat men weinig begrijpt van ‘hoe het werkt’. Want deze collegiale slijter is snel van z’n dure investering af terwijl hij er tegelijkertijd er voor zorgt dat de betreffende fles bij zijn collega’s nog wat langer op de plank staat.
PS; ik heb ook een zwembad… :lol:
11 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 18 Jun 2021, 22:14

Lees ik dit nu goed?

Notendopversie:
Iemand krijgt 100 euro korting in een winkel, en gaat daarna lopen zeiken dat hij 100 euro korting heeft gekregen?

Wat een kneus.
2 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 18 Jun 2021, 22:50

Ruud W schreef:Wat een kneus.

Doe normaal man. Prima dat je een andere mening hebt, maar wat mij betreft not done om een actief bijdragend forumlid zo weg te zetten.
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Jun 2021, 22:58

Net als met Nickolaas, het heeft geen pas om mede forumleden zo te bejegenen. Een mening zowel als forumlid en als mod in de rol van bewaker van het respect naar elkaar.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Jun 2021, 23:31

Om me dan als forumlid in de discussie te mengen;
100 euro is voor de meeste van ons nog steeds veel geld, als dat als korting kan worden gegeven zeker. Maar in verhouding met een fles waarvoor 750 of 850 euro wordt gevraagd is 100 euro in verhouding net zo veel als het verschil tussen een fles van 75 of 85 euro, dit is minder dan 15%.
Zelfs in whiskyland zijn grotere prijsverschillen tussen de verschillende aanbieders gebruikelijk.

Persoonlijk ga ik er van uit dat de meeste mensen en dus ook de meeste ondernemers deugen. Ieder probeert op zijn manier zijn onderneming te runnen en een goede boterham met beleg te verdienen.

Aangezien het hier om kortingen van meer dan 25% gaat is deze discussie over de Mortlach naar mijn mening off topic.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Jun 2021, 02:10

Ging Cor nou vandaag 50% korting geven op alle whisky?
4 x

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”