fritsk schreef:Thewowbar1986 schreef:Heeft er iemand trouwens nog een goed adres om parafilm aan te kopen!? Waar halen jullie het, ik hoor het graag!?
https://www.labshop.nl/parafilm-m/
Bedankt voor de tip...er is ondertussen weer besteld! Cheers

fritsk schreef:Thewowbar1986 schreef:Heeft er iemand trouwens nog een goed adres om parafilm aan te kopen!? Waar halen jullie het, ik hoor het graag!?
https://www.labshop.nl/parafilm-m/

Arthur1988 schreef:Decanteren doe ik zeker.

L_Gillian schreef:Hé Arthur, ik vroeg me af welke flessen je gebruikt om te decanteren en waar deze te vinden zijn? Heb zelf wat flessen staan die (net onder) de helft staan die ik graag zou overschenken in kleinere flessen, alvast bedankt!
Cask1988 schreef:...

Breedút_Genietsje schreef:Dat decanteren doe ik bewust niet; het drinken uit de originele fles hoort voor mij bij de whisky beleving.
De ene whisky verandert meer dan de andere na verloop van tijd, maar dat doet mijn smaak ook.

Breedút_Genietsje schreef:Dat decanteren doe ik bewust niet; het drinken uit de originele fles hoort voor mij bij de whisky beleving.
De ene whisky verandert meer dan de andere na verloop van tijd, maar dat doet mijn smaak ook.

Reichenbach schreef:De fles vullen met inert gas (stikstof) is ook een mogelijkheid, maar dat is hier vast al voorbij gekomen.

Casketje schreef:Ik heb me meteen een school 100ml en 200ml flesjes besteld op die site. Bedankt hoor, alsof 't nog allemaal niet nerdy genoeg was.

Casketje schreef:Het is leuk om van een bepaalde fles wat weg te kunnen zetten zonder dat je je druk moet maken over die oxidatie - ik denk aan een "standaard" fles die je graag lust, als je die eens head-to-head wil proeven met andere batches..

Breedút_Genietsje schreef:Want ook dat flesje moet luchtdicht weggezet worden, en eenmaal open en aangebroken start de oxidatie opnieuw...
JoachimV10 schreef:Breedút_Genietsje schreef:Want ook dat flesje moet luchtdicht weggezet worden, en eenmaal open en aangebroken start de oxidatie opnieuw...
Hoe zet je zo'n flesje dan 'luchtdicht'?
+ is het nefast voor je whisky om gewoon de fles eens te openen en eraan te ruiken? (Doe dat wel eens af en toe)
Mijn doel is trouwens om mijn open flessen binnen het jaar leeg te maken, dan is oxidatie wsl geen issue of toch?
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Ivan_Butt en 39 gasten