Had ze zelf niet naast elkaar gedronken en je reactie triggert me om dat eens te doen, een mooi excuus en zeker met dit lange weekend
TBC.

Ruud2612 schreef:Dax schreef:Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve
Mn schoonbroer vond hem ook prima! Bij de Gall nu €30,39 (incl. verzenden!)

Erik1908 schreef:CigarJoe schreef:defeatless schreef:Hoi!
Welkom op het forum, misschien je eigen ook even voorstellen? Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Wat betreft je vraag: dat weet niemand tenzij ze dat bij Glenlivet vertellen. Ik neem aan dat het deze is?
Daar zijn geen vaten van gemaakt, wel zijn er een onbekend aantal flessen van gemaakt.
En als ik de boel zo bekijk (prijs, verkrijgbaarheid, BSverhaal op de fles, strakke reclame op de website, thumbers en cocktails op de foto's) gok ik op 50k+ flessen.
Maar zoals Ralfy ooit zei: "Niets is voor de eeuwigheid, dus alles is gelimiteerd".
Grappig,
Deze fles verbaasde me zodanig in positieve zin dat het mede de aanleiding was om me bij dit forum aan te sluiten. In zoverre zelfs dat ik misschien nog een fles haal, iets wat ik nimmer doe voordat het op is. Begin er achter te komen dat wat ik prettig vind meestal niet onder de 46% zit.
En dat is dan allemaal met deze post vastgelegd, wie weet kijk ik daar over lange tijd op terug
Ah ja ik heb recent ook de Glenlivet 18 in huis (die van 43%) en als je me zou laten kiezen..dan weet ik het nog zo net niet en dat zegt weer wat over deze fles.
Cheers
Grappig, ik heb recent de Illicit h2h met de 18y op 43% geproefd. Was een oudere versie van de 18y en heb helaas geen WB nummer. De 18y won voor mij op alle fronten. Wat me vooral opviel was dat de Illicit veel meer gesloten was en de 18y veel frisser.

Erik1908 schreef:Over de Tomatin 18y en recente Livet 18y bottelingen kan ik niks zeggen. Heb beide nooit geproefd. Ik verwacht echter dat de oudere expressies van Livet, zeker als ze op 43% abv zitten, beter zijn dan de huidige range.

9 van de 10 scoren gewoon klappen beter omdat toentertijd de vaten beter waren, er veel meer veel oudere whisky in zat dan de aangegeven minimale leeftijd enz enz enz.green-hornet schreef:Ruud2612 schreef:Dax schreef:Leuke fles gekregen van een collega: Glenlivet Carribean Reserve. Finished in rum barrels.
Voor mij een verrassende combi en best lekker. Redelijk zoet zowel in geur als smaak. Afdronk wel wat vlak en kort.
Toch een aanrader voor de €35,-
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... an-reserve
Mn schoonbroer vond hem ook prima! Bij de Gall nu €30,39 (incl. verzenden!)
Hij inderdaad niet verkeerd, had hem ook via gall besteld en aan mijn vader gegeven,uiteraard samen geproefd.

Erik1908 schreef:Over de Tomatin 18y en recente Livet 18y bottelingen kan ik niks zeggen. Heb beide nooit geproefd. Ik verwacht echter dat de oudere expressies van Livet, zeker als ze op 43% abv zitten, beter zijn dan de huidige range.

WhiskyLiam schreef:Die 12yo Illicit Still is best wel goed! En niet slechts 20% beter zoals de ABV doet geloven, deze is echt 2x zo goed! Vol, ongepolijst (wat goed is) en een goede afdronk.Stond voor 32,95 te koop op berlinbottle.de, binnen een paar minuten uitverkocht!
Ik denk dat ik nog een extra flesje haal......als back-up natuurlijk.

Reichenbach schreef:Zelf vond ik hem ook erg lekker en heb ook een back-up flesje gekocht.
Volgens mij lastig om hem nog te vinden, maar als je hem nog ergens in een vergeten hoekje ziet staan...

SecondHandPants schreef:Zie dat er net ook een nieuwe versie uit is: the 12yo Licensed Dram. Zag een best wel positieve beoordeling van Thijs. https://wordsofwhisky.com/glenlivet-12- ... nsed-dram/
Iemand anders al ervaring mee? Net gekocht als verjaardagskadootje voor een vriend, ervan uitgaande dat ie wel prima gaat zijn.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: francken en 12 gasten