Jeroen hier, uit Alkmaar, 49 nu (is maar een getal). Vrouw, tweeling van 12, levensgenieters, hard werken, je weet wel..
Zo een 20 jaar geleden dankzij een vriend, nog steeds bartender in A'dam, aan de Cognac, eigenlijk altijd gedronken wat op mijn pad kwam, vnl bier (normaal, amber en wit, IPA en Guiness kan me niet bekoren) en eens een kopstoot of een Jäger of een Tequilla, etc.. Zo een zeven jaar terug een turn, new love, new life. Settelen en van day-by-day naar loving-life. Zij is de wijn expert dus dat duurde niet lang, een vriend liet me Whisky ervaren, dat was ook een inkoppertje..
Sigaren man, serieus bbq-en, internationale job (handig met Whisky en sigaren acquisitie) en vrijmetselaar. We zitten in de winter nog in de tuin en als ik zou kunnen dagenlang aan de waterkant om te jagen op Cyprinus Carpio, helaas heb ik daar helemaal geen tijd voor.
En dan weet je al een heleboel
Elke zondag (en andere speciale gelegenheden - create as you go) openen we een fles bubbels en ik krijg meer en meer een nack voor cocktails maken. De flessen berg groeit en ik ben me er van bewust dat 'alles willen' leidt tot Don Quichot achtige taferelen dus ik blijf lekker bij wat ik fijn vind en op mijn pad komt. Selectief en eigenwijs. Als er bij Jeroen maar rook uitkomt zeggen sommigen maar ik ben me op het Malt gebied wel een beetje breder aan het oriënteren.
Je kunt me wakker maken voor: Espresso Martini en Grey Goose met een groot stuk ijs.
Standaard drams, in order of preference: Talisker10, Abelour12DC, Dalwhinnie15, JohnnieBlack12/15
Speciale drams: Laga16, Abelour A'Bunadh
Verder: Goede rum, oude jenever en own brew (heb nu nog wat flesjes Grieks vuurwater staan). En alle 'probeer' flessen Scotch die ik aanschaf en meestal in de smaak vallen (de rest gaat rucksigloss in cocktails, sauzen en bij het bakken en braden).
De Whisky smaak is zich dus aan het ontwikkelen en daarom ben ik hier. Zal niet schromen mijn mening te delen en kan niet wachten op de festivals en lokale proeverijen. Wel verlies ik zo voor maanden weer de intensieve interesse en die komt dan vanzelf weer terug, zo heb ik wel meer van die dingen/hobbies. Ow ja, terug naar Scotland, maar dan voor de Malts, staat ook nog een keer op het programma.
Goed, ik ga me weer even aan de Port Charlotte weiden die hier naast me oneindig lange tranen trekt!
Sláinte