Ben Nevis expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
BarryM
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 00:46
Locatie: Harderwijk

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor BarryM » 20 Dec 2020, 00:22

Cask1988 schreef:Nog ff en we krijgen zometeen net als bij wijn, whisky in poedervorm. Doe het in een glas, pleur er water bij en sláinte! :P


Ik moest gelijk denken aan die Glenlivet pods :P

Afbeelding

Closeup!
Afbeelding
2 x

Cees881
Actief lid
Actief lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 Aug 2019, 17:51

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Cees881 » 21 Dec 2020, 08:34

BarryM schreef:
Cask1988 schreef:Nog ff en we krijgen zometeen net als bij wijn, whisky in poedervorm. Doe het in een glas, pleur er water bij en sláinte! :P


Ik moest gelijk denken aan die Glenlivet pods :P

Afbeelding

Closeup!
Afbeelding


Ik neem aan dat dit een 'goede' 1 april grap is? :Cry
0 x

Ardking
Senior
Senior
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 Feb 2019, 13:35

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Ardking » 21 Dec 2020, 10:21

Afgelopen zaterdag een blind tasting gehad met 14 man online. Deze Ben Nevis scoorde mega goed bij alle 14 deelnemers en de wb score doet hem teniet.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/169119/ben-nevis-2015-bd

Hij blies flessen van 100 tot 200 omver! Heerlijk dat blind tasten, geen beïnvloeding, en van te voren nooit verwacht! :dancing
1 x
"Volo et Valeo"

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 898
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 21 Dec 2020, 10:30

Ardking schreef:Afgelopen zaterdag een blind tasting gehad met 14 man online. Deze Ben Nevis scoorde mega goed bij alle 14 deelnemers en de wb score doet hem teniet.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/169119/ben-nevis-2015-bd

Hij blies flessen van 100 tot 200 omver! Heerlijk dat blind tasten, geen beïnvloeding, en van te voren nooit verwacht! :dancing


De Best Dram dus!

Leuk Jeroen, zo zie je maar weer :-) !!
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Gebruikersavatar
L_Gillian
Actief lid
Actief lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 Mei 2021, 16:40

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 11 Mei 2021, 22:44

Moesten er nog liefhebbers op zoek zijn naar een 1996 voor een zacht prijsje.. paar mannen uit Denemarken hebben een 25 jarig refill sherryvat klaarliggen, wordt als cask share verkocht momenteel. Nog ongeveer de helft van de flessen beschikbaar ;)

https://www.fadandel.dk/product/ben-nev ... 0/?lang=en

Hun 21-jarige van 1996 werd wel best ontvangen, op papier lijkt het allesinds al een topper :duimop
1 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 11 Mei 2021, 22:53

Ik heb em vanavond in het mandje gedaan na een puike tip van Wouter(k) :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Mei 2021, 23:35

L_Gillian schreef:Moesten er nog liefhebbers op zoek zijn naar een 1996 voor een zacht prijsje.. paar mannen uit Denemarken hebben een 25 jarig refill sherryvat klaarliggen, wordt als cask share verkocht momenteel. Nog ongeveer de helft van de flessen beschikbaar ;)

https://www.fadandel.dk/product/ben-nev ... 0/?lang=en

Hun 21-jarige van 1996 werd wel best ontvangen, op papier lijkt het allesinds al een topper :duimop


laten we wel volledig zijn.. ja 132,- en kosten achteraf zullen minstens ook nog 30 zijn. en nog wat verzend erbij
at the end, zullen je kosten waarschijnlijk rond 180,- zijn
oke, op dit moment nog steeds niets geks hoor voor een 25yo nevis, want de prijzen zijn de laatste tijd nogal heftig te noemen

de vorige was goed ontvangen, ja een hoop denen met een dichte fles die m 90 scoren inderdaad, en 95 van ene murray met zn panama hoedje
ja, deze fles kan uiteraard een goede worden, maar ik gok het er zelf niet blind op.. wellicht mis ik een hele mooie, misschien ook niet

belangrijkst.. laat je niet gelijk gek maken voor de prijs van 130, maar check eerst goed en denk even goed na voor je op de order knop klikt
alleen om niet voor verrassingen te komen staan achteraf
ik wantrouw het vooralsnog niet perse, maar beter een waarschuwing voor niets dan de teleurstelling achteraf
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3800
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mei 2021, 23:39

henri schreef:Relaas van Henri

I could not agree more. Precies hetzelfde gevoel als Henri. Zat ook te kijken maar met alle bijkomende kosten niet bepaald het koopje zoals het gesuggereerd wordt. Today’s prices are crazy en m.i. zéker geen realistische maatstaf om iets ‘koopje’ te noemen. Daarbij vind ik het ook redelijk discutabel om te roepen dat de vorige ook ‘erg goed’ ontvangen werd. Het is niet echt overtuigend in mijn beleving, zeker als je bekijkt door wié deze zo ‘goed’ gescoord wordt. Het is mij iig te wel een blind shot in the dark.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 11 Mei 2021, 23:48

Mannen, het is zeker geen koopje. En uiteraard heb ik de bijkomende kosten in overweging genomen. En uiteraard heb ik een flesje rum meebesteld om die, overigens best meevallende verzendkosten van 14 euri voor 2 flessen, te drukken. Maar vindt nowadays maar een 96 Ben Nevis, 25yo, nixnie afgewaterd, voor die centen. Moet je noest zoeken, als je al wat vindt.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 11 Mei 2021, 23:53

Nickolaas schreef:Mannen, het is zeker geen koopje. En uiteraard heb ik de bijkomende kosten in overweging genomen. En uiteraard heb ik een flesje rum meebesteld om die, overigens best meevallende verzendkosten van 14 euri voor 2 flessen, te drukken. Maar vindt nowadays maar een 96 Ben Nevis, 25yo, nixnie afgewaterd, voor die centen. Moet je noest zoeken, als je al wat vindt.


het is puur een waarschuwing naar mensen die zich blind staren op de 132,- om wel zelf te blijven nadenken..
het is geen commentaar op mensen die m al hebben aangeschaft
just a warning.. and still i can be wrong..
gewoon het even terug bij de feiten brengen, in plaats van blind in te springen op hoe mooi het gebracht is
3 x
Afbeelding

Ghoost
Actief lid
Actief lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 Feb 2019, 22:55

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 12 Mei 2021, 00:09

Interessante discussie om te volgen.
Ik heb hem zojuist wel aangeschaft. Pur sec kijkende naar het aanbod, een 25 jarige ben nevis single cask op (refill) sherry... voor mij een no brainer.
Wat hierboven al eens is benoemd; Zoek maar eens naar een alternatief van die leeftijd voor dat geld. Dat is schier onmogelijk.
Ik heb destijds na een tip op dit forum ook de 21yo 1996 van la maison du whisky aangeschaft. Tot de dag van vandaag nog blij mee! Maar dat was wel een OB
2 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 12 Mei 2021, 00:17

zoals gezegd, het is puur een post ter waarschuwing zich niet blind te staren op de prijs en de kleine lettertjes over t hoofd te zien
van wie m wel gelijk blind heeft geocht, ik ontvang graag een sample tegen die tijd
zat ik er compleet naast ben ik de eerste die dat hier zal toegeven
voor nu.. ik skip.. teveel ( wellicht onterechte ) alarm belletjes
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3800
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Mei 2021, 07:51

Wat ik al zei, met today’s prices zou je alles onder de €200 en 20yo+ Kunnen omschrijven als ‘vindt er nog maar eens 1 voor die prijs’ maar dat zegt m.i. Véél meer over de idiote prijzen dan over de kwaliteit en het wel/niet terecht zijn van de prijzen in z’n algemeen. En ik vind een score van ruim onder de 88 nou niet echt een gemiddelde om van op de banken te gaan staan en op basis daarvan blind ergens €180 tegenaan te gooien. Voor dat geld koop ik mij m’n eigen slijter ook hele mooie whisky die ik wél eerst kan proeven. Het is dus maar net hoe gek je elkaar maakt :bigsmile
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2196
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Mei 2021, 08:15

Cask1988 schreef:Voor dat geld koop ik mij m’n eigen slijter ook hele mooie whisky die ik wél eerst kan proeven.


Dat is zeker waar, Arthur!

Maar small chance dat het een goede Ben Nevis 96 is :bigsmile
2 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 898
Lid geworden op: 24 Jan 2016, 01:03
Locatie: Eindhoven

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 12 Mei 2021, 10:31

Ik zie zelf relatief weinig alarmbellen:

- prijs is in lijn met wat je kan verwachten
- refill sherry (hoewel ik persoonlijk liever een bourbon cask had gezien)
- vintage 1996, CHECK
- age 25yo, CHECK
- ABV rond de 49% Cask Strength. Dikke vette prima!

Verders denk ik dat de site vrij duidelijk is. 132 euro + ong. 30 euro + verzending. Kom je op een eurootje of 180-185 uit, wat lang niet gek is voor een 1996 Ben Nevis. Een paar weken terug nog blind 200 afgetikt voor een 1996 Ben Nevis.

En wat Jimmeke ervan vindt, tja, hij is een mens en heeft recht op een mening. Niet meer, niet minder.
4 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogheid2015 en 11 gasten