Oogadal schreef:Cor - Vinabc schreef:Voor de Springbank fans die hoopten dat ie dan deze of volgende week zou binnenkomen..... Helaas, levering is weer uitgesteld; het wereldwijde problemen van flessen/dozen/transport. Vrees dat het probleem nog wel eens bij veel meer partijen kan gaan spelen als dat niet snel verbeterd.
Met name transport. Wat een drama. M’n 2e release staat klaar om afgehaald te worden. Hillebrand (daar ben ik klant) heeft alles wat niet structureel is qua UK vervoer stop gezet; tekort aan chauffeurs omdat alle ex EU Oostblokkers niet zonder meer in de UK mogen werken…

Dus er is een tekort aan chauffeurs, ongeveer 100.000 man.
Ook andere vervoerders benaderd maar niemand wil UK werk aannemen. Buiten capaciteit is ook bij deelladingen (pallets van meerdere opdrachtgevers) de foutkans op een verkeerde HS code of een niet volledige factuur dermate groot dat een onnozel foutje kan leiden tot 4 weken vertraging van de hele trailer. Ik snap dat vervoerders er niet veel trek aan hebben op deze manier. Het begint de UK nu ook te raken want ik zag net dat de brandstof letterlijk op rantsoen gaat. Jaja. Die Brexit was een geniaal plan. Mijn tip; nog even wachten met kopen van flessen in de UK want de kans dat het pond - euro richting de 1 op 1 gaat. Analisten voorspellen die koers al jaren trouwens.
Niet alleen chauffeurs, heel veel laagbetaalde banen die werden ingevuld door de Oost-Europeanen zijn nu vacant. Nu moeten de Britten zelf de oogst van het land halen.
Laatst een bericht gezien dat Labour met de EU wil onderhandelen om de grenzen weer open te stellen voor artiesten. De EU zou daar dan niet onwelwillend tegenover staan.
Heeft Labour daar nu natuurlijk niet veel te zeggen, maar het zou een enorm dilemma worden voor de conservatieven om die deal te accepteren of te torpederen.
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"