Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Apr 2021, 18:22

Och ja Cor, zolang er mensen blijven bieden met dit soort bedragen kunnen wij ons er over op blijven winden maar dat lost het niet op.
Neem het ter kennis aan....en door.
1 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 30 Apr 2021, 18:33

cor0566 schreef:https://www.catawiki.nl/l/47682215-springbank-2010-10-years-old-local-barley-original-bottling-b-2020-70cl

Voor de liefhebbers.
Wel vlug zijn.

Sorry :vies

Je kunt m ook via een Duitse winkel op WB kopen... Voor slechts €549.-
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Apr 2021, 19:08

whisky4wood schreef:Schijnbaar normale bedragen als de vrije markt zijn gang gaat. Is al vaker genoemd. Maar er is zoveel moois te koop. Niet getreurd, of wel misschien, maar dit is de nieuwe werkelijkheid.

Het is whisky of bitcoins. Bitcoins kun je niet drinken.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

green-hornet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 30 Apr 2021, 19:42

Ben benieuwd wat ze over een jaar vragen voor de LB 10... als er nu al zoveel geboden wordt.
0 x

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 30 Apr 2021, 23:59

Al die Springbank's Local Barley die voor 3/400 euro over de toonbank gaan, nog geen 5% van deze flessen wordt daadwerkelijk gedronken. Vorig jaar twijfelde ik nog of ik een LB 9 jaar voor 150 moest kopen, nu word er op de particuliere markt met droge ogen 250 euro voor gevraagd (als je 'm daar al voor vindt..). Laat ze lekker de rambam krijgen met zulke prijzen!
1 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Mei 2021, 00:57

DvdB schreef:* En vooral dan dat laatste. Ik hoorde v/d week dat er van de laatste Local Barley slechts 60 ?!? voor Nederland waren
(correct me if that's wrong). Nederland is kennelijk maar een hééél klein spelertje .. :HitHead

Dirk

Weet je hoeveel van de normale 10yo er bij de laatste batch naar De Monnik werd gestuurd? Slechts 1 doosje van 6. En tot september niks meer, en daarna is het momenteel maar afwachten.

Springbank wordt gezien als investable, alles wordt momenteel opgekocht en raakt nergens de planken meer. In de UK is het bidden om een flesje, van de standaard range hè!!, in de VS is de 10yo $150,-.
Ik zou zeggen, geniet er nog even van, want de SB10 gaat naar minimaal €80,- en de 15 naar €150 in niet al te korte tijd. Bij D12 is de 15 al €130 zie ik net.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Mei 2021, 06:07

defeatless schreef:...Weet je hoeveel van de normale 10yo er bij de laatste batch naar De Monnik werd gestuurd? Slechts 1 doosje van 6. En tot september niks meer, en daarna is het momenteel maar afwachten....
Al bijzonder dat De Monnik uberhaupt een doosje heeft gekregen.
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 01 Mei 2021, 08:11

Mark schreef:Al die Springbank's Local Barley die voor 3/400 euro over de toonbank gaan, nog geen 5% van deze flessen wordt daadwerkelijk gedronken. Vorig jaar twijfelde ik nog of ik een LB 9 jaar voor 150 moest kopen, nu word er op de particuliere markt met droge ogen 250 euro voor gevraagd (als je 'm daar al voor vindt..). Laat ze lekker de rambam krijgen met zulke prijzen!

Ik heb ze allemaal open (gehad), voor de introductie prijs is dat best te doen.

De gewone 10 is idd aan het stijgen. Dankzij de tips hier op het forum heb ik vorig weekend een collega naar Massen gestuurd, en hij heeft me 3 flesjes meegenomen :). Dank daarvoor!
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 01 Mei 2021, 08:56

DvdB schreef:* En vooral dan dat laatste. Ik hoorde v/d week dat er van de laatste Local Barley slechts 60 ?!? voor Nederland waren
(correct me if that's wrong). Nederland is kennelijk maar een hééél klein spelertje .. :HitHead

Dirk

Ik heb gezien dat iemand dat op FB riep en het voor waarheid aangenomen werd. Maar of dat klopt is een tweede. Ik weet niet of dat ook jouw bron is. Als je het echt wilt weten, is de importeur de enige betrouwbare bron.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Mei 2021, 10:24

defeatless schreef:Weet je hoeveel van de normale 10yo er bij de laatste batch naar De Monnik werd gestuurd? Slechts 1 doosje van 6. En tot september niks meer, en daarna is het momenteel maar afwachten.

Dit berust in ieder geval op feiten. Alex woont zo ongeveer in het magazijn van Woudenberg en heeft z’n 2e appartement in de loods van de Monnik in de hoek :bigsmile

Los daarvan vind ik de hele paranoia rondom Springbank echt te idioot voor woorden. Hoe creëren we schaarste? Door investeerders en bots alles op te laten kopen dat nog wél betaalbaar én goed was. Belachelijk gewoon. Als dan half whisky drinkend Nederland daar ook nog op reageert door alle laatste verkrijgbare flessen uit de (al dan niet digitale) schappen te trekken dan is de chaos wel zo’n beetje compleet. Gebruik je gezond verstand zou ik zo zeggen. Want op deze manier kunstmatige ‘stress’ creëren voelt voor mij een beetje als een eigen doelpunt maken in een WK Finale..
4 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Mei 2021, 10:27

De Monnik is geen importeur van Springbank. En volgens mij is van de 10 nog ruim voldoende voorhanden. Ik zie hier en daar zelfs nog wel eens de dozen van 2016 in het schap staan.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 01 Mei 2021, 10:29

Reichenbach schreef:De Monnik is geen importeur van Springbank.

Maar behalve dat ze importeren zijn ze ook een groothandel ;)
0 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 01 Mei 2021, 11:18

D12 vraagt vaak gekke prijzen voor Springbank/Kilkerran. €80 voor een 10jarige zal het toch niet gaan worden?
Heeft dat dan met de Brexit te maken dat ze even wat moeilijker verkrijgbaar zijn? Ik kom hem wel nog veel tegen voor rond de €50/€60 hier in België.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 01 Mei 2021, 13:02

Voor de Springbank 10 betaalde ik in april 47,50
en deze fles heeft een productiecode: 15.3.21 21/49
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Henk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Henk » 01 Mei 2021, 14:18

Hoezo mazel,

Vorige week toch nog de nieuwe Longrow red 10 voor €75,- en de nieuwe LB 10 voor €94,- weten te scoren. Beide voor de adviesprijs dus! :hoera
Zo is het nog te doen

:Slainte
Henk
5 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”