Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Aberlour a'Bunadh #24
Fles bijna leeg...
Fles bijna leeg...
0 x
JayDie schreef:Vlad schreef:Heb mijn aller eerste fles whiskey gekochtIsle of Arran 14 years old
Totaal iets dan dan ik verwacht had, maar ik drink het met plezier.
Na het zien van dit begrijp ik dat ik eerder voor de onderste kant ben, dus volgende fles wordt Bunhabhain.![]()
Euh... ik snap de logica niet zo, maar kan aan mij liggen. Wel al eerder whisky geproefd, anders dan die Arran? Dus die andere namen in het schema zeggen je wel wat?
Tip: kijk eens in het topic: "Wat komt er na m'n eerste malt"
Slainte!
In het uitgaansleven red label gezopen, gewoon binnen kappen. Dan ooit Four Roses geproefd bij iemand, was meteen verkocht! Bezoek nu een lokaal winkeltje "De Poldernaar", heb daar een paar samples gekocht van o.a. Nikka en Bunhab, HEEEEEEEEERLIJK spul!
Bedankt voor de link!
turfsmurf schreef:Vlad schreef:Na het zien van dit begrijp ik dat ik eerder voor de onderste kant ben, dus volgende fles wordt Bunhabhain en een Amerikaanse whiskey Elijah Craig 12 y/o.
Pas op! Die Bunnahabhain op dat smaakdiagram slaat vermoed ik op de oude editie van 40%. De nieuwe van 46.3% staat echt ferm rechts in het midden van die smakenkaart.
0 x
Tomatin 12, Littlemill 12, Clynlish 14, Black Bottle, Laproaig QC, Laproaig CS. Ik had de tijd. 
0 x
Edwin schreef:Tomatin 12, Littlemill 12, Clynlish 14, Black Bottle, Laproaig QC, Laproaig CS. Ik had de tijd.
Een echte privé proeverij ! Mooi rijtje

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ik zit nu aan een heerlijke Auchentoshan 6 jaar van Cooper's Choice,ondanks dat hij zo jong is blijft het een fantastische
whisky.

whisky.
0 x
-
StefanVdHeuvel
- Senior

The Balvenie 12 Years Old Double Barrel
nam nam nam ^^
nam nam nam ^^
0 x
StefanVdHeuvel schreef:The Balvenie 12 Years Old Double Barrel
nam nam nam ^^
bedoel je de double wood? die heb ik op het moment in mijn glas
0 x
Maar weer eens een Connemara Single Cask van stal gehaald. Zeer goed te doen 

0 x
-
StefanVdHeuvel
- Senior

OJH schreef:.. bedoel je de double wood? die heb ik op het moment in mijn glas
Ik bedoel Double Wood, maar het is BIJNA hetzelfde als Double Barrel. Het is inderdaad Double Wood ^^
Lekkertje voor het slapen gaan!
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Gisteravond m'n sample Springbank 10yo 100 proof geopend, daarna een halve dram Springbank CV ter vergelijking.
Ik vond de 100 proof volgens mij lekkerder zonder water dan met, maar omdat ik er al vrij vlot water bij deed (toch 57%), moet ik hem binnenkort nog maar eens proberen.
Tot slot nog een Glenfarclas 10 als slaapmuts genomen. Ik denk dat ik die vanavond eens afzet tegen een 105.
Ik vond de 100 proof volgens mij lekkerder zonder water dan met, maar omdat ik er al vrij vlot water bij deed (toch 57%), moet ik hem binnenkort nog maar eens proberen.
Tot slot nog een Glenfarclas 10 als slaapmuts genomen. Ik denk dat ik die vanavond eens afzet tegen een 105.
0 x
Nu 'n Bowmore 17yo van A.D. Rattray - 1st fill butt 56.2% - doet mij in het begin heel even denken aan mijn laatste Port Dundas: hele rijke én volle body - krachtige, zoete neus - pietsie bitter en houtig - dat is nog maar het begin, de rest later
(zonder water gedronken).
Bedankt, Johannes
René
Bedankt, Johannes
René
Laatst gewijzigd door I_SPEY op 06 Dec 2011, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Nu 'n Ledaig 2004 sample, 62.1% van whiskyauction.com van Ras M.: dat begin zeg, da's echt hemels, heerlijk vettig, medium zoet met iets zurigs, complex -geweldige whisky, hoor dat deze verder nog niet te koop zou zijn? Top whisky! 
0 x
Kom net uit avondschool en een Grant's op.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”