Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 05 Dec 2011, 12:13

Ik ben vooral benieuwd hoe deze zich verhoudt tov die andere twee 'Belgische' Glenfarclas edities.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

jozzy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jozzy » 05 Dec 2011, 13:01

zelf ook even voor Sinterklaas gespeeld: Bowmore Tempest batch 1, Laphroaig Quarter Cask, Kilchoman Spring 2010 en de Lagavulin Distiller's Edition 1994 - 2010 (1 liter)

Toch imposant, die Imposante Islay weken bij The Old Pipe! :)
0 x
Afbeelding

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 05 Dec 2011, 13:56

jozzy schreef:zelf ook even voor Sinterklaas gespeeld: Bowmore Tempest batch 1, Laphroaig Quarter Cask, Kilchoman Spring 2010 en de Lagavulin Distiller's Edition 1994 - 2010 (1 liter)

Lekker lekker!
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Dec 2011, 14:23

jozzy schreef:zelf ook even voor Sinterklaas gespeeld: Bowmore Tempest batch 1, Laphroaig Quarter Cask, Kilchoman Spring 2010 en de Lagavulin Distiller's Edition 1994 - 2010 (1 liter)

ZEER mooi lijstje , die Bowmore Tempest Batch1 is één van mijn favorieten. Heerlijk!

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

elvicente
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor elvicente » 05 Dec 2011, 15:22

Adelphi HIGHLAND PARK 1995-2011 (15 jaar) cask nr 1477
http://www.royalmilewhiskies.com/produc ... 0000001285

Afgelopen zaterdag voor 92EUR bij mijn lokale whisky speciaalzaak in Haarlem gehaald. Stond geen fles voor open om te proeven en het was de laaste maar als Highland Park fanboy heb ik er maar weer een gokje op genomen.

Ik heb met opzet geen reviews gelezen alvorens te proeven maar MIJN conclusie is dat het niet echt lijkt op de reguliere Highland Parks van ongeveer die leeftijd. Affijn, daarom belandt het wellicht in een Adelphi flesje. Dit heeft in elk geval geen door mij verwachte fruitige basis met een subtiel zoete sherry ondertoon. Wat (helaas) vooral domineert is een blaartrekkende droogheid die aan het bittere grenst. De neus is wat scherp en solvent-achtig maar dat wordt na een minuut of tien al prettig en zacht. Met wat water erin trekt het bittere en de daaran verwante houtsmaak wel weg maar verlies ik de details uit de afdronk. Een aardige whisky maar qua prijs kwaliteit alweer een tegenvaller van Adelphi (Breath of Isles Talisker ook, ander verhaal).
Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met deze bottelaar maar ik heb vaker blind succes met Berry Bros of Creative Whisky Company. Daarvoor zijn Adelphi ook te duur..om te vaak fouten te maken :-o
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 05 Dec 2011, 16:27

elvicente schreef:Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met deze bottelaar maar ik heb vaker blind succes met Berry Bros of Creative Whisky Company. Daarvoor zijn Adelphi ook te duur..om te vaak fouten te maken :-o

Ik heb twee Bunnahabhain's van Adelphi (1968 en 1979). Ik vermoed dat ze hun bottelingen op een sterk aanwezig houtkarakter uitzoeken. Vooral de 1979'er trekt de boel direct droog. Ik vind ze wel lekker.

Van de Creative Whisky Company heb ik twee whisky's, waarvan ik er een echt niet lekker vind wegens zwavel (blind gekocht). Zo zie je maar weer dat ervaringen kunnen verschillen.

Bij Highland Park is het kennelijk oppassen met de onafhankelijken, omdat het makkelijk is iets te vinden dat erg ver van de sherried, gebalanceerde, OB's af ligt. Zo kan ik mij een sample Highland Park 13yo van Master of Malt herinneren die op Bourbon gelagerd was en dus vrij extreem afweek van wat ik tot dan toe aan Highland Park had geproefd. Ik vond hem best lekker, maar niet lekker genoeg om direct een hele fles van te bestellen.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Buferoe
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Buferoe » 05 Dec 2011, 16:59

Hallo Liefhebbers,

Ik ben Zaterdag weer eens naar onze oosterburen geweest om te winkelen.
Heb mijn voorraad weer op peil gebracht met de volgende heerlijkheden, niet dat ik niks meer had staan hoor: :goedgedaan

Lagavulin 16 years,
The Glenlivet 18 years,
Glenmorangie 18 years Extremely rare,
Glenmorangie 10 years Original (in een super de luxe doos met 2 mooie glazen).

Nu nog een keer een Talisker 18 years en ik ben weer helemaal het mannetje. :schotland

greetz,

Werner
0 x
Integrity is being good, even if no one is watching.

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 05 Dec 2011, 17:22

Buferoe schreef:Hallo Liefhebbers,

Ik ben Zaterdag weer eens naar onze oosterburen geweest om te winkelen.
Heb mijn voorraad weer op peil gebracht met de volgende heerlijkheden, niet dat ik niks meer had staan hoor: :goedgedaan

Lagavulin 16 years,
The Glenlivet 18 years,
Glenmorangie 18 years Extremely rare,
Glenmorangie 10 years Original (in een super de luxe doos met 2 mooie glazen).

Nu nog een keer een Talisker 18 years en ik ben weer helemaal het mannetje. :schotland

greetz,

Werner

Wist je, Werner, dat de Talisker 2011 - 10 yo bij Malt Maniacs Awards 2011 84.23 pnt scoort? En dat niet alleen, hij is erg lekker :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 05 Dec 2011, 19:55

Heb vanmiddag een fles Grant's gehaald.
Lekker voor als ik uit mijn werk komt en sta te koken.
0 x
Afbeelding

le-nnart
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor le-nnart » 05 Dec 2011, 23:01

Afbeelding

Zojuist deze fles gehad van de Sint.

Eerder deze week had ik mijzelf getrakteerd op een fles van mijn favoriet : Afbeelding

En de slechtste aankoop ooit: een fles van Glen Hood , had er nooit van gehoord, koste slechts 10,- maar wat een rotzooi.
0 x

Vlad
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Vlad » 05 Dec 2011, 23:42

Vandaag Bushmills 10 y/o gekocht :ier Fantastische whiskey :duimop

Afbeelding
0 x
Afbeelding

jozzy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jozzy » 06 Dec 2011, 10:33

BWhisky schreef:

ZEER mooi lijstje , die Bowmore Tempest Batch1 is één van mijn favorieten. Heerlijk!

:Slainte

Jaa ik ben ook zeer onder de indruk van de Bowmore! Had 'm al eens op whiskyfestival gehad, en vond 'm toen al super. Toen ik afgelopen zondag lekker op de bank hing, werd het pas echt duidelijk hoe goed hij werkelijk is. Wat een topper! :)
0 x
Afbeelding

elvicente
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor elvicente » 06 Dec 2011, 15:27

turfsmurf schreef:(...) Bij Highland Park is het kennelijk oppassen met de onafhankelijken, omdat het makkelijk is iets te vinden dat erg ver van de sherried, gebalanceerde, OB's af ligt. Zo kan ik mij een sample Highland Park 13yo van Master of Malt herinneren die op Bourbon gelagerd was en dus vrij extreem afweek van wat ik tot dan toe aan Highland Park had geproefd. Ik vond hem best lekker, maar niet lekker genoeg om direct een hele fles van te bestellen.

Dank voor de nuanceringen, turfsmurf. Blij de horen dat het ook goed kan gaan met deze aanbieder. Once bitten / twice shy qua Adelphi hier. Ik heb wel eens horen noemen dat ze qua naam en marktpositie doorgaans wel bij de eerste keus zitten qua uitzoeken van vaten bij de distillers. Ik zou aan nemen dat ze vanuit een dergelijke positie geen afdankertjes hoeven weg te zetten. Ik hoop dat ik gauw een keer positief verrast wordt en dat ik ze niet af schrijf als een dure jongen met vooral een pretentieus allure :gnif En tja de lol van dit soort bottelingen zit toch vaak in het afwijken van de norm.
0 x

le-nnart
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor le-nnart » 06 Dec 2011, 23:35

JACK DANIELS GENTLEMAN JACK 0.70LTR
JAMESON '1780' 12 YEARS 1LTR
JACK DANIELS 161 BIRTHDAY 0.70LTR

Online gekocht via een online slijterij, ben benieuwd hoe dat gaat....
0 x

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 07 Dec 2011, 00:10

le-nnart schreef:Online gekocht via een online slijterij, ben benieuwd hoe dat gaat....

Indien het whiskysite.nl is (die spamt hier ook regelmatig ;) ) of whiskyvanzuylen.nl , dan verwacht ik geen enkel probleem in de levering!
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”