Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
kekno
Actief lid
Actief lid

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor kekno » 16 Apr 2021, 09:45

whisky4wood schreef:
kekno schreef:
whisky4wood schreef:Jammer, mijn slijter vraagt 101,99 voor de Longrow red, ik had gehoopt op rond de 90-95. Ik laat hem staan. Iemand die wil? 102 plus verzenden wordt 110. Ze versturen niet, maar dat kan ik wel. Laat maar via PB weten en nee ik heb geen aandelen, maar wel vaste klant. Ik had hem gereserveerd, maar ik vind hem eigenlijk nog te duur. Daarnaast wacht ik op een andere slijter die ze ook binnen krijgt. Misschien is hij goedkoper. Die krijgt ze morgen of zaterdag. Wordt vervolgd. Gr Bert.
Wel vandaag de local barley binnen. Ook duur, maar wel nog winkelprijs net aan.

Heb je link van de local barley aub

Omdat ik de prijs zie van 300 a 400 euro en.ik.me afvraaag ofdat het deze dan is want dan ga ik er geen halen aan die gekke prijs

Waarvoor. Die staat in het algemeen op Whiskybase.
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 16 Apr 2021, 18:33

kekno schreef:
whisky4wood schreef:
kekno schreef:
Heb je link van de local barley aub

Omdat ik de prijs zie van 300 a 400 euro en.ik.me afvraaag ofdat het deze dan is want dan ga ik er geen halen aan die gekke prijs

Zoals eerder te lezen was ie in de winkel rond de 120-140 euro, maar daar ga je hem niet meer voor vinden. Dus alleen via wb voor dat geld. Als je een fles hebt, dan bewaar je hem, maakt hem open of verkoop je de fles voor 300+. Zijn er zat die het er voor geven. Er is niet een slijter die de fles online heeft gezet voor de verkoop. Niet nodig. Gr Bert
0 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 16 Apr 2021, 18:43

Moet ik dat lezen als dat zelfs de slijters meedoen aan dit soort prijsopdrijverij

Is langzaam gemeengoed aan het worden.

Pfoeh.
0 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 16 Apr 2021, 18:43

whisky4wood schreef:
kekno schreef:
whisky4wood schreef:

Zoals eerder te lezen was ie in de winkel rond de 120-140 euro, maar daar ga je hem niet meer voor vinden. Dus alleen via wb voor dat geld. Als je een fles hebt, dan bewaar je hem, maakt hem open of verkoop je de fles voor 300+. Zijn er zat die het er voor geven. Er is niet een slijter die de fles online heeft gezet voor de verkoop. Niet nodig. Gr Bert

De introductie prijs is ok voor de LB. Maar meer zou ik er echt niet voor over hebben... Ik persoonlijk zou ook beschaamd zijn om er eentje te koop te zetten voor 300euro... 150, ok nog, dan heb je al een mooie marge.
1 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 16 Apr 2021, 18:47

Ik denk dat Whisky producerend Schotland zich de Lu.... uit de broek lacht dankzij " de liefhebber die bv grif 300 betaald voor een 2021 LB ".
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 16 Apr 2021, 19:31

cor0566 schreef:Ik denk dat Whisky producerend Schotland zich de Lu.... uit de broek lacht dankzij " de liefhebber die bv grif 300 betaald voor een 2021 LB ".

Ik denk dat zij er niet heel blij mee zijn, ze zijn er helemaal niet bij gebaat. Als zij er nu een veel hogere prijs voor hadden gebeurt, waren zij idd wel gelukkig er mee. Maar nu hebben zij een lagere prijs gekregen, maar verdwijnt er wel geld uit de markt naar een andere partij, de flipper, waar zij niets aan hebben. Sterker nog, die flipper pakt het grootste deel.
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Apr 2021, 20:49

Het maakt de markt onstabiel.
Wel snelle winst op de korte termijn maar op een gegeven moment niet meer interessant voor de huidige liefhebbers. Die gaan kijken naar malternatives, rum, armagnac, mezcal. Je verliest marktaandeel die je maar weer terug moet zien te winnen. Whisky is geen product voor de snelle handel. De investering van nu verdien je pas over tien jaar terug. Hopelijk zijn er dan nog steeds klanten.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 16 Apr 2021, 21:58

Ander probleem is dat de whisky nóg verder van de Schotse cultuur af komt te staan dan ie al staat. Schotten drinken niet voor niks vooral vodka of andere goedkope alternatieven. De gemiddelde schot kan een fles whisky niet eens betalen. En je wilt nou juist dat zo’n product gemaakt wordt uit passie. Dat de grote multinationals alleen maar in centen denken a la maar je wilt toch niets liever dan een traditionele schot die gepassioneerd verteld over z’n functie in het productieproces? En die zijn er gelukkig nog zat, heb al heel wat leuke gesprekken achter de rug :) Maar dat wil je niet verliezen. Das toch wel onderdeel van de beleving en extra rede om naast de waanzinnige natuur, de heerlijke mentaliteit en de ruimte naar het land te willen reizen :lekker

In Campbeltown is het gewoon een sociale werkplaats. De hoeveelheid mensen die daar in de bottelarij werken is niet gezond, laat staan efficiënt. Maarja als je een community functie wilt hebben doe je dat gewoon. Dat draagt er, misschien wel ongewild, aan bij dat SB zó populair is. Neem daarin mee dat ze t nog heerlijk ambachtelijk doen, ze een trainingscentrum zijn voor nieuw whiskyindustrie talent en de hype is compleet. Alles zoals je het in een romantisch plaatje graag ziet, kom je daar tegen. Keerzijde daarvan is wel dat óók SB denkt aan schaalvergroting en productiecapaciteit plussen en dat is in geval van SB waarschijnlijk geen hele goede ontwikkeling. Ze hebben niet voor niets even wat nieuwe warehouses uit de grond gestampt en als ik de stalen constructies zag in 2019 dan waren dat geen dunnage warehouses..
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Apr 2021, 22:13

Hoop ik toch dat ze de uitbreiding eerder zoeken in het tot leven brengen van een of meer verloren gegane Campbeltown stokerijen zoals ze met Glengyle hebben gedaan. Geef Hazelburn en Longrow een eigen plek. (al scheelt dat maar 10% productie). Slechts drie distilleerderijen is immers nog steeds een smalle basis om een whiskyregio te mogen heten.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 16 Apr 2021, 22:49

Kwaliteit en schaarste dragen bij aan de idioot hoge prijzen die betaald worden voor Springbank en de rek is er echt nog niet uit. Als je bekijkt welke bedragen er voor mindere whisky’s wordt uitgegeven. Er van leven lukt echt niet want daar wordt veel te weinig voor geproduceerd. Een flipper krijgt echt niet 50 flessen tot zijn beschikking om die 50 keer te flippen. Hooguit 2 of 3 flessen. Daarnaast zijn het sommige slijters die daar ook aan meedoen. Boycotten of laten gaan. De markt reguleert zichzelf. Ik verkoop op wel eens, maar koop daar wel nieuwe whisky voor terug. Dat is dan weer whisky die ik misschien anders niet zou kopen. Ik denk dat de whisky bubbel nog jaren mee kan. Trouwens de meeste slijters die ik spreek gaan uit van verhoging vanwege de Brexit. We volgen het vanzelf.
0 x
Afbeelding

Henk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Henk » 19 Apr 2021, 20:11

Het is allemaal ontzettend lekker spul. Kan er enorm van genieten. Maar als de prijzen zo enorm buitensporig worden ga ik wel afhaken :(

Misschien nog eens een poging doen om weer te leren wat uitstekende whisky's zijn van rond de €40,-

:Slainte
Henk
1 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 19 Apr 2021, 20:17

Henk schreef:Het is allemaal ontzettend lekker spul. Kan er enorm van genieten. Maar als de prijzen zo enorm buitensporig worden ga ik wel afhaken :(

Misschien nog eens een poging doen om weer te leren wat uitstekende whisky's zijn van rond de €40,-

:Slainte
Henk

Ik denk dat dat nog wel kan. Mijn drink plezier zit nu gemiddeld rond de 6 a 7 tientjes. Prima whisky voor te vinden. De kunst met veel geld goede whisky is minder moeilijk dan voor weinig. Het voelt dan een beetje als schat zoeken. Ik hou er van. Gr Bert
4 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 30 Apr 2021, 15:25

whisky4wood schreef:Kwaliteit en schaarste* dragen bij aan de idioot hoge prijzen die betaald worden voor Springbank en de rek is er echt nog niet uit ..

* En vooral dan dat laatste. Ik hoorde v/d week dat er van de laatste Local Barley slechts 60 ?!? voor Nederland waren
(correct me if that's wrong). Nederland is kennelijk maar een hééél klein spelertje .. :HitHead

Dirk
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 30 Apr 2021, 16:38

https://www.catawiki.nl/l/47682215-spri ... -2020-70cl

Voor de liefhebbers.
Wel vlug zijn.

Sorry :vies

Groet Cor
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 30 Apr 2021, 17:05

Schijnbaar normale bedragen als de vrije markt zijn gang gaat. Is al vaker genoemd. Maar er is zoveel moois te koop. Niet getreurd, of wel misschien, maar dit is de nieuwe werkelijkheid.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”