11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Okt 2011, 16:24

International Malt Whisky Festival Gent 2012.

Zaterdag 11 en zondag 12 februari 2012, telkens van 12.00 tot 18.00 uur

Na het succes van 2011 waar wij 2.500 bezoekers mochten verwelkomen, blijven wij in 2012 op dezelfde locatie: het ICCGhent, in het Citadelpark in Gent. Maar dit jaar verhuist het festival van de eerste verdieping naar het gelijkvloers: gemakkelijker en méér ruimte voor standhouders en bezoekers.

Bij de stands van de deelnemende importeurs kunt u uit honderden whisky’s kiezen en proeven. Verder voorzien we lekkere hapjes, een whisky cocktailbar, muzikaal entertainment, de ‘Address to a Haggis en op zaterdag de uitreiking van de Belgian Whisky Awards 2012.


INDEX: International Malt Whisky festival, Gent (BE)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor chris » 22 Nov 2011, 21:35

Heb al een kamer gereserveerd nu nog de kaartjes. :yes
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2011, 21:54

chris schreef:Heb al een kamer gereserveerd nu nog de kaartjes. :yes

Achter of voor de balie Chris ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor chris » 04 Dec 2011, 22:38

Dit keer met mijn vrouw VOOR de balie. :nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
chris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 558
Lid geworden op: 07 Okt 2009, 10:32
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor chris » 20 Dec 2011, 18:47

chris schreef:Heb al een kamer gereserveerd nu nog de kaartjes. :yes


Kaartjes vandaag binnen gekomen :goedgedaan ,nu maar aftellen. :nat :Slainte
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 06 Jan 2012, 19:28

Ik vind 30€ wel zeer veel voor een ticketje...

Een tasting glas en 3 drams ( dat is goed voor 1 whisky als je niet te zot doet...) is al wat hierin is inbegrepen.

Als ik dat vergelijk met Whisky-live in Spa , 25€ in vvk. Glas er bij en volgens de website zijn alle whiskies tot 18a20yo gratis , alleen voor de duurdere moet bijbetaald worden.

'T is quasi naast mijn deur , het festival in Gent , maar ik twijfel toch of ik zal gaan tegen die prijs...
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 443
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Sint-Niklaas (B)
Contact:

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor liefmans » 06 Jan 2012, 20:24

Vraagje: ben je al eens in spa geweest? De laatste keren dat wij geweest zijn (toen nog verviers) was er daar niet veel anders dan standaard bottelingen tem 12-15y te vinden en alles wat ouder was stond onder de tafel en kwam moeilijk naar boven. Vond dit echt een festival voor mensen die nog niet lang met whisky bezig zijn en/of een sterk beperkt budget voor whisky hebben (en een boel walen die op de alcohol afkomen).

Over het festival in Gent ga ik volledig akkoord dat het veel geld is voor inkom en 3 bonnetjes, maar als je er het geld voor over hebt staat er daar wel meer en veel leuker spul te proeven dan in Spa.

Het is en blijft en hobby en de keuze hoeveel geld iemand hier insteekt is erg persoonlijk (mensen die deze hobby misbruiken om snel geld te verdienen mogen wat mij betreft allemaal snel &%§#$#§#$"&%&!#!"$")
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 06 Jan 2012, 20:54

liefmans schreef:Vraagje: ben je al eens in spa geweest? De laatste keren dat wij geweest zijn (toen nog verviers) was er daar niet veel anders dan standaard bottelingen tem 12-15y te vinden en alles wat ouder was stond onder de tafel en kwam moeilijk naar boven. Vond dit echt een festival voor mensen die nog niet lang met whisky bezig zijn en/of een sterk beperkt budget voor whisky hebben (en een boel walen die op de alcohol afkomen).

Over het festival in Gent ga ik volledig akkoord dat het veel geld is voor inkom en 3 bonnetjes, maar als je er het geld voor over hebt staat er daar wel meer en veel leuker spul te proeven dan in Spa.

Het is en blijft en hobby en de keuze hoeveel geld iemand hier insteekt is erg persoonlijk (mensen die deze hobby misbruiken om snel geld te verdienen mogen wat mij betreft allemaal snel &%§#$#§#$"&%&!#!"$")


Neen , nog niet geweest in Spa. Ik zit misschien wel daar in de buurt dat weekend ,vandaar dat ik eventueel geïnteresseerd was. Nu , als't inderdaad zo is dat er quasi alleen standaard bottelingen te vinden zijn dan is dat ook wel een afknapper en groot minpunt.
Ik neem alles nog eens in overweging... ik woon op 500 meter van't ICC dus waarschijnlijk plooi ik toch :D

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

rborghmans
Senior
Senior
Berichten: 158
Lid geworden op: 25 Mei 2011, 20:31

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 06 Jan 2012, 21:29

ben 2j geleden ook naar Gent geweest en vond dit een serieuze tegenvaller. Zoals je al zei is het 30 euro inkom en voor de meeste whiskies moet je ook nog eens betalen. Daarom is het "systeem" van Leuven een pak beter. Slechts 15 euro inkom, 5 drams + glas. Er zijn maar een aantal gratis dingens te drinken, maar je gaat juist naar zo'n festival om wat leukere,oudere zaken te proeven en daar wil je dan best wat geld aan geven (2 tem 10 dram).
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 06 Jan 2012, 21:41

rborghmans schreef:ben 2j geleden ook naar Gent geweest en vond dit een serieuze tegenvaller. Zoals je al zei is het 30 euro inkom en voor de meeste whiskies moet je ook nog eens betalen. Daarom is het "systeem" van Leuven een pak beter. Slechts 15 euro inkom, 5 drams + glas. Er zijn maar een aantal gratis dingens te drinken, maar je gaat juist naar zo'n festival om wat leukere,oudere zaken te proeven en daar wil je dan best wat geld aan geven (2 tem 10 dram).


Jup , ik ben dit jaar naar Spirits of the Sea gegaan en daar ook het zelfde systeem. 17€ inkom, glas en 5 drams. Wss iets minder qua aanbod dan in Leuven(?) maar desalniettemin zéér lekkere whiskies kunnen proeven.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
single malt sam
Actief lid
Actief lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 Sep 2011, 08:39
Locatie: Blankenberge, Belgïe

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor single malt sam » 28 Jan 2012, 12:02

onze club " FMWS " zit mede in de organisatie en rekent op zijn leden om een handje te helpen welke ik al jaren graag doe.
ook dit jaar zal ik 2 dagen aanwezig zijn, en dit jaar doen wij de rondleidingen voor mensen die nieuw zijn in het whisky wereldje en ook zal er een whisky of the world bar zijn welke wij zullen bemannen.
mss zien we elkaar daar.
:Slainte
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Feb 2012, 22:04

Ik ga nu zaterdag met een vriend die al wat langer constant een 15tal flessen op zijn kastje heeft staan... Van 12 tot 18 u en geen seconde minder :lekker

Trein vanuit Brugge, kan maar zo gemakkelijk zijn, locatie is op 5 minuutjes van het station van Gent. Als ik dit topic lees is er wel een en ander gratis, maar ik vermoed de beginnerswhisky's, wat mij nu niet zo slecht uitkomt :)
Ik ga vooral in functie van een tiental flessen die op mijn verlanglijstje staan. Try before I buy :nat
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 11 Feb 2012, 09:48

Heb een ticket gewonnen via Whiskynotes.be ! :duimop
Ik ga zondag eens een kijkje nemen , vandaag al andere plannen.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Feb 2012, 12:00

Proficiat, Bram. Ik zal er niet zijn. Ik ben wel van plan om naar het Lindores Whisky Festival in Oostende te gaan eind oktober.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: 11/12 feb 2012: Int. Malt Whisky Festival, Gent (BE)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 11 Feb 2012, 20:46

amai, wat heb ik genoten zeg!!! Wel wat aan de dure kant dus, maar toch zeer handig om heel veel te leren kennen als beginneling. Ik ga elders mijn geproefde whisky's laten vallen, doch zeker voor herhaling vatbaar!
0 x
Afbeelding


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten