Sherry whisky liefhebber stelt zich voor: TGIF

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
TGIF
Actief lid
Actief lid

Sherry whisky liefhebber stelt zich voor: TGIF

Ongelezen berichtdoor TGIF » 04 Dec 2011, 20:02

Hallo whisky fanaten!

Bij deze stel ik mij voor, ben 30 jaar oud, woonachtig in Hilversum en groot liefhebber van Sherry whisky's... Liefst cask strength.

Ben sinds mijn puberjaren al een whiskey drinker maar altijd in mix met Coca Cola (Jack Daniels), sinds vorig jaar ben ik voorzichtig begonnen met whisky's op een proeverij lokaal in Utrecht. Daar schonken ze de Glenmorangie Lasanta en dat was liefde op het eerste gezicht. Vervolgens heb ik een fles Cask Strength Macallan en 25yo Benriach gedronken op het festival in Alkmaar en sindsdien kijk ik eigenlijk niet meer naar andere whisky's.

Mijn huidige top 3 is:

1. Benriach 25yo
2. Macallan 10yo Cask Strength sherry
3. Linkwood 1990 (16 yo, 58.7% #5038 flessen 283)

(maar 3e plek zou bijna ingenomen kunnen worden door The Revival)

Mijn laatste aankopen zijn Aberlour A'bunadh batch 35 (gaat open op kerst avond) en een flesh The Revival.

Waarom ik mij geregisteerd heb? Om indrukken op te doen van Betaalbare sherried whisky's die in die top 5 kunnen komen en mijn eigen ervaringen te delen. :)
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Sherry whisky liefhebber stelt zich voor.

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Dec 2011, 20:15

Welkom! Je nickname "TGIF" klinkt poisonery... ;-) Glendronach "The Revival" is zeker heeeerlijk! :lekker Lekker vol vetting, koffie en natuurlijk sherry!

Leuk filmpje van Jock voor jou:

Slainte!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

StefanVdHeuvel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor StefanVdHeuvel » 04 Dec 2011, 20:35

Macallan sherry cask strenght is een lekkere inderdaad!

Welkom op het forum!
0 x

TGIF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TGIF » 04 Dec 2011, 20:51

JayDie schreef:Welkom! Je nickname "TGIF" klinkt poisonery... ;-) Glendronach "The Revival" is zeker heeeerlijk! :lekker Lekker vol vetting, koffie en natuurlijk sherry!

Leuk filmpje van Jock voor jou:
....

Slainte!

Hoi JayDie,

Grappig verhaal over de sherry in de verstrekte Youtube video. Maar worden vaten van grote bedrijven zoals Macallan e.d. niet door hun gekocht en in bruikleen gegeven aan sherry bedrijven zodat er aan de vraag voldaan kan worden?

The revival is inderdaad lekker, alleen proef ik een ziltigheid of turf smaakje erin (kan het niet helemaal plaatsen) waardoor het niet zo'n warm gevoel geeft als Macallan.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Sherry whisky liefhebber stelt zich voor: TGIF

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Dec 2011, 21:00

Welkom @TGIF.

Ook een van mijn voorkeuren,... sherried-whiskies :goedgedaan

Misschien zie je hier nog tips: Mijn top whisky tot op heden (o.b.v. méérdere borrels)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 04 Dec 2011, 22:00

TGIF schreef:worden vaten van grote bedrijven zoals Macallan e.d. niet door hun gekocht en in bruikleen gegeven aan sherry bedrijven zodat er aan de vraag voldaan kan worden?

Geen idee... :roll:
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Edwin
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Edwin » 05 Dec 2011, 05:55

Welkom TGIF! :D
0 x

Dropkick
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dropkick » 05 Dec 2011, 08:54

Welkom TGIF! Ik ben sinds kort ook iets meer sherried whiskies aan het (her)ontdekken. Mijn bestelling van de Glendronach Revival gaat (hopelijk) vandaag op de post (hup, whiskysite, voortmaken :bigsmile ). Als je van cask strength en sherry houdt, is de Glenfarclas 105 misschien het proberen waard.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Whisky vaten in bruikleen aan Sherry bodega's

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Dec 2011, 12:00

JayDie schreef:
TGIF schreef:worden vaten van grote bedrijven zoals Macallan e.d. niet door hun gekocht en in bruikleen gegeven aan sherry bedrijven zodat er aan de vraag voldaan kan worden?

Geen idee... :roll:

Het kwam me ook bekend voor maar waar ? Met dank aan Robin:

Uit "Schotse Malt Whisky - De Gids" van Robin Brilleman:
Macallan Selecteert vaten in Spanje, gemaakt van Europees eiken of Amerikaans wit eiken, en leent deze voor vier jaar uit aan de sherry bodegas Pedro Domecq, Gonzalez Byass en El Agastado.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Whisknie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Whisknie » 06 Dec 2011, 11:14

Welkom op het forum TGIF .... zoals de naam doet vermoeden lijkt het me dat je whisky als TEGENgif gebruikt ergens voor ? :bigsmile

Vervolgens heb ik een fles Cask Strength Macallan en 25yo Benriach gedronken op het festival in Alkmaar

Sodeju, wat zul jij ZAT zijn geweest .... twee flessen .... :P :P :P

Probeer eens een Mortlach 16 YO Flora en Fauna .... mooie robuust zoetige, subtiele sherry whisky ... Mooie after dinner dram. Maar misschien toch ook een beetje te gewone slobberwhisky als je die Cask Strength Abunadh's en Macallans gewend bent :lol:
0 x
Had me 7 jaar geleden iets over whisky verteld en ik had gezegd "whisknie" ....

TGIF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TGIF » 06 Dec 2011, 17:30

Whisknie schreef:Welkom op het forum TGIF .... zoals de naam doet vermoeden lijkt het me dat je whisky als TEGENgif gebruikt ergens voor ? :bigsmile

Vervolgens heb ik een fles Cask Strength Macallan en 25yo Benriach gedronken op het festival in Alkmaar

Sodeju, wat zul jij ZAT zijn geweest .... twee flessen ....

Probeer eens een Mortlach 16 YO Flora en Fauna .... mooie robuust zoetige, subtiele sherry whisky ... Mooie after dinner dram. Maar misschien toch ook een beetje te gewone slobberwhisky als je die Cask Strength Abunadh's en Macallans gewend bent :lol:

:P Oops een paar samples heb ik gedronken die avond. Maar TGIF staat voor: Thank God Its Friday. Mortlach is mij ook aangeraden, maar had ik mijn visier op de Sherry Cask van Old Malt Cask gezet. Toen deze reeds uitverkocht was ben ik voor de Aberlour gegaan. Maar hij gaat op mijn verlanglijstje de Flora & Fauna.
0 x

elvicente
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor elvicente » 06 Dec 2011, 17:43

Welkom nieuwkomer. Ik kom deze week ook pas kijken ! Naast stinkwhiskies ;-) kan ik me ook vooral vinden in het sherrygeorienteerde. Toppers mijnerzijds in die richting zijn nog steeds http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=18440 en http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... iskyid=463
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 07 Dec 2011, 14:24

Welkom TGIF, op dit fantastisch en indrukwekkend forum :Slainte
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

lebasocir
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor lebasocir » 25 Okt 2013, 20:09

ik moest hier gewoon even op reageren. Mijn eerste post hier overigens.

Ik ben zelf een liefhebber van sherried whiskies :)

De Aberlour A'bunadh is een topper (vandaag eentje uit Batch 45 gehaald). De Macallan 12 yo sherry wood is ook erg goed, iets zachter naar mijn mening dan de A'bunadh. De Gordon & Macphail reserve highland park (1997) die hierboven werd genoemd is n geniale whisky. Ik heb hem helaas al een tijdje leeg, en sindsdien nergens meer te vinden. Als iemand hem nog weet te vinden dan hoor ik dat graag.

De beste whisky die ik ooit heb gehad daaraantegen is de Bowmore 1992 wine cask. Als je hem nog ergens kunt vinden is deze zeker het proberen waard als je van sherried whiskies houdt.

Grtz,
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Okt 2013, 21:10

Welkom!!
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”