Hoeveel tijd steken jullie in je whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Hoeveel tijd steken jullie in whisky?

Pfff, zo nu en dan koop ik eens een fles
3
4%
Ik ben er wekelijks één a twee keer mee bezig
8
9%
Ik zoek actief informatie/tastings/boeken/flessen
4
5%
Dagelijks, als ik even tijd heb sneup ik rond
70
82%

Totaal aantal stemmen: 85

Hubert
Senior
Senior

Re: Hoeveel tijd steken jullie in je whisky?

Ongelezen berichtdoor Hubert » 23 Feb 2021, 19:35

Nog niet echt goedkoop, maar hier ook te koop voor eur 80,=
https://www.boekwinkeltjes.nl/b/1866436 ... yclopedie/
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Feb 2021, 21:17

Je hebt er nu weinig aan, maar de whisky encyclopedie van Michael Jackson kom je toch wel vaker tegen in 2e hands boekwinkeltjes. Ook voor veel minder dan die 150 of 80 euro, zo zeldzaam is hij ook niet..
Met 25 euro zou die wel betaald moeten zijn (gebruikt).

Die van Hubert is wel nieuw.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 23 Feb 2021, 21:45

Reichenbach schreef:Je hebt er nu weinig aan, maar de whisky encyclopedie van Michael Jackson kom je toch wel vaker tegen in 2e hands boekwinkeltjes. Ook voor veel minder dan die 150 of 80 euro, zo zeldzaam is hij ook niet..
Met 25 euro zou die wel betaald moeten zijn (gebruikt).

Nou nee dat ga je niet redden. Ik heb het boek een paar jaar geleden via Bol.com gekocht voor rond de €50 euro. Dat was toen zo’n 2e kans product (ook al zag ie er uit als hagelnieuw). Hoe gek ook, dat boek is een soort collectors item geworden en enorm gewild doch nagenoeg niet te krijgen. Al is onderstaande site met 9 beschikbare exemplaren wel een extreme uitzondering volgens mij
1 x
Afbeelding

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 12 Mar 2021, 21:32

Pim1234 schreef:
Germ schreef:Deze week onverwacht ineens heel veel tijd voor mn hobby.
:zwijg ineens Corona positief.
Helaas mn reuk en smaak voor een groot gedeelte kwijt.
Gelukkig niet ziek. Iemand anders hier ervaring mee?
Ik kan ook niet vanuit huis werken dus veel tijd. Iemand tip voor goed whisky boek? :domdom

Ik leef met je mee! Ik ben vorig jaar in maart plots mn geur en smaak verloren, hoogstwaarschijnlijk corona alhoewel dat toen nog niet als symptoom bekend was. Het heeft bij mij minstens een half jaar geduurd voor ik weer echt goed kon ruiken en proeven. Zelfs nu, bijna een jaar later, is mn reukvermogen niet volledig hersteld. Ik hoop voor je dat het meevalt!

Ik ben twee weken uit de running geweest vanwege Corona. Sinds vandaag weer wat hersteld. Aan het eind van die periode helaas toch reuk en daarmee ook smaak kwijtgeraakt. Ik probeer net weer een eerste drammetje... Echt helemaal niks qua neus. Wel wat smaak maar compleet niet wat het zou moeten zijn :cry:
0 x
Afbeelding Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Mar 2021, 13:16

RolfvanderSteen schreef:... Ik probeer net weer een eerste drammetje... Echt helemaal niks qua neus. Wel wat smaak maar compleet niet wat het zou moeten zijn :cry:
Succes met de revalidatie! Veel blijven oefenen maar vooral niet over stressen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Germ
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Germ » 14 Mar 2021, 07:34

RolfvanderSteen schreef:
Ik ben twee weken uit de running geweest vanwege Corona. Sinds vandaag weer wat hersteld. Aan het eind van die periode helaas toch reuk en daarmee ook smaak kwijtgeraakt. Ik probeer net weer een eerste drammetje... Echt helemaal niks qua neus. Wel wat smaak maar compleet niet wat het zou moeten zijn :cry:

Ik denk dat ik nu op 90% zit qua reuk en smaak. De ene dag is goed en soms een dag ook weer helemaal ruk.
Sindsdien geen dram meer gehad en de hobby op laag pitje gezet. Als de steigende lijn doorzet, volgende week maar weer eens proberen
1 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

GlenMarcus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenMarcus » 14 Mar 2021, 08:13

Bij mij heeft het ook wel 3 maanden geduurd voor dat ik weer helemaal kon genieten van een glaasje. Heb het idee dat ik nu wel weer alles ruik en proef en gelukkig is mijn smaak voor whisky niet veranderd. Speciaalbier, daar in tegen, kan ik op eens minder waarderen. Komt misschien ook wel weer.

Ik heb niks geoefend of geprobeerd. Komt van zelf wel weer is mijn ervaring.
1 x

GreatBobski
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 08 Sep 2021, 23:20

Gelukkig is de reuk en smaak uitval mij bespaard gebleven. Hopelijk heb je alles snel weer terug!

De laatste maanden ben ik echt zeer actief geworden. Uitbreiden van m'n verzameling (heeft ook veel centen gekost!) en af en toe wat verkopen... Veel onderzoek doen naar wat een fles zou mogen kosten, wat de kwaliteit is, of het de investering waard is etc etc). Het werkt echt verslavend om te jagen naar de fles die je echt wil hebben.
0 x

4snaar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 4snaar » 13 Sep 2021, 08:45

GreatBobski schreef:Gelukkig is de reuk en smaak uitval mij bespaard gebleven. Hopelijk heb je alles snel weer terug!

De laatste maanden ben ik echt zeer actief geworden. Uitbreiden van m'n verzameling (heeft ook veel centen gekost!) en af en toe wat verkopen... Veel onderzoek doen naar wat een fles zou mogen kosten, wat de kwaliteit is, of het de investering waard is etc etc). Het werkt echt verslavend om te jagen naar de fles die je echt wil hebben.

Dat jagen herken ik heel erg. Vraagje: heb jij dan ook vaak dat "de jacht leuker is dan de vangst?" (beetje rammelende vertaling, maar je snapt vast wat ik bedoel?)
1 x
Drinking enough water is the difference between
"A dram you can not remember" and "A dram you can not forget"

Afbeelding

GreatBobski
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 14 Sep 2021, 11:45

4snaar schreef:
GreatBobski schreef:Gelukkig is de reuk en smaak uitval mij bespaard gebleven. Hopelijk heb je alles snel weer terug!

Dat jagen herken ik heel erg. Vraagje: heb jij dan ook vaak dat "de jacht leuker is dan de vangst?" (beetje rammelende vertaling, maar je snapt vast wat ik bedoel?)

Ik herken dat zeker wel, ja!
Soms is het zoeken en jagen om het te kunnen krijgen gaver dan het uiteindelijk in de kast hebben staan. Het lijkt de liefde wel ;-)
3 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”