TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Uridium
Moderator
Moderator

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Uridium » 10 Mar 2021, 19:52

Ziet er smakelijk uit.

Maar word wel een beetje weeïg van de omschrijvingen, met van name de 21 y/o. Die tekst kun je bij vrijwel elke beetje fataoenlijk whisky zetten... wat maakt déze nou de € 70,- waard?
1 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Mar 2021, 22:30

Ik snap helemaal wat je bedoelt qua omschrijving.
Ik kijk hier al vaak niet meer naar omdat je zo vaak lirysche omschrijvingen tegenkomt waarvan ik denk, OhOh dat zal ik wel weer
niet tegenkomen, men schrijft cq prijst ze allemaal de hemel in.
Maar de combi 21 van BB voor 70 euro leek me niet verkeerd.
Groet Cor
0 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 11 Mar 2021, 08:04

Ik ben er misschien ook wel iets te gevoelig voor: ik heb ooit een eigen winkel gehad (fysiek, dus wijnhandel/slijterij) en weet hoe moeilijk het is om steeds weer iets nieuws en origineels te moeten bedenken qua tekst.
Ik heb nog niet heel veel ervaring met BB; pas één 'secret Orkney' (recent van WB) van ze in huis.
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 11 Mar 2021, 08:49

Zulke teksten zijn uitsluitend bedoeld, het product te upgraden, er een meerwaarde aan te geven met woorden.
Zo wordt bijgedragen aan een vermeende cultstatus van het product. Het zegt dikwijls meer over de persoon, die zoiets schrijft, dan over het product zelf.
Bij wijn zie je dit ook terug.
:Proost
0 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 11 Mar 2021, 10:41

sch@ker schreef:Zulke teksten zijn uitsluitend bedoeld, het product te upgraden, er een meerwaarde aan te geven met woorden.
Zo wordt bijgedragen aan een vermeende cultstatus van het product. Het zegt dikwijls meer over de persoon, die zoiets schrijft, dan over het product zelf.
Bij wijn zie je dit ook terug.
:Proost

Zeker! En bij wijn zie je bovendien, dat vrijwel elke retailer blindelings de ronkende teksten overneemt van de importeur. Heel veel wijn wordt verkocht zonder dat de verkoper ze ooit heeft geproefd; toch lijkt 't in de beschrijving alsof 'ie 'em elke dag drinkt :P
0 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 11 Mar 2021, 10:54

Dat laatste is wel te begrijpen. Elk jaar komen er bij een gemiddelde slijterij honderden nieuwe wijnen. En zo'n beetje alles wat er 1,5 jaar geleden in de schappen stond, is er nu niet meer, nieuwe vintages etc. Bij whisky is de collectie (in elk geval bij de OB's) elk jaar voor 90% gelijk als het voorgaande jaar. Dan is het makkelijker om de whiskies te proeven en bij te houden vergeleken met de wijnen.
0 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 18 Mar 2021, 10:16

Henkie schreef:Laphroaig four oak nu bij de dozijnmannen met een tientje korting. :shock:
Echter, dit is een bedenkelijke Laphroaig, het is niet zo als men maar 4 verschillende vaten (waar men verder niets mee kan) in een fles stopt er iets heel bijzonders ontstaat :P
Not my cup of thea dus, beet jammer voor dit prachtige huis.

Dat was ook mijn conclusie: lijkt voordelig, een liter voor 40 euro, maar dit is de zoveelste whisky waarbij het houtgebruik het gebrek aan intrinsieke kwaliteit moet verhullen. En ook nog maximaal gefilterd en verdund tot 40%... jammer!
1 x
Afbeelding

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 18 Mar 2021, 11:24

Als rasechte liefhebber zeg ik dat ze er tegenwoordig bij Laphroaig niks van bakken met hen eigen bottelingen, elke cent die je daaraan verspilt is weggegooid geld.
Lekker links laten liggen en zoeken bij een onafhankelijke bottelaar dan krijg je tenminste een echte Laphroaig. :bigsmile
5 x
Afbeelding

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 18 Mar 2021, 20:04

Degene die niet aan de nieuwe Springbank LB kunnen komen voor een normale prijs is dit misschien een pleister op de wond.

Bij van den Bos is de standaard Springbank 10 nog altijd in de aanbieding voor 37,99

Nette prijs.

https://www.rumenwhisky.nl/product/spri ... 6834e7a283
3 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 18 Mar 2021, 20:31

Whisky.jos schreef:
gerritbakker57 schreef:en gaan we nu weer terug naar TIP! in de aanbieding?

Goed idee.

Maar met deze markt zal in dit draadje steeds minder komen te staan ben ik bang.

ongeacht de markt zullen er steeds aanbiedingen voorbij komen, misschien op een hoger prijsniveau.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Mar 2021, 20:41

Whisky.jos schreef:
gerritbakker57 schreef:en gaan we nu weer terug naar TIP! in de aanbieding?

Goed idee.

Maar met deze markt zal in dit draadje steeds minder komen te staan ben ik bang.

Dat inderdaad. Wat ze onderhand een ‘aanbieding’ noemen, noemen wij dan waarschijnlijk ‘een normale prijs’ of ‘nog altijd schofterig duur’
0 x
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 18 Mar 2021, 20:58

Ach, zolang je nog geweldige whisky's als de A'bunadh voor een reele prijs kunt kopen maak ik me nog geen zorgen maar ieder zijn mening. https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... h-batch-67
1 x

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 18 Mar 2021, 21:40

gerritbakker57 schreef:Ach, zolang je nog geweldige whisky's als de A'bunadh voor een reele prijs kunt kopen maak ik me nog geen zorgen maar ieder zijn mening. https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... h-batch-67

Dik 60 euro voor een NAS vind ik toch geen koopje.

Al ben ik met je eens dat er uitstekende batches tussen zitten.
0 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 18 Mar 2021, 22:30

Dan weet ik niet wat je wel goed vind. Oke, het is een NAS maar wel cask strenght en minimaal 10 jaar oud. Zoek maar iets beters.
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Mar 2021, 22:36

gerritbakker57 schreef:Dan weet ik niet wat je wel goed vind. Oke, het is een NAS maar wel cask strenght en minimaal 10 jaar oud. Zoek maar iets beters.

A’bunadh is idd een prima en stabiel P/Q sappie!
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”