02 - De winnaar van HWF Thuisfestival editie 2! 06-03-2021
Moderator: Cask1988
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Re: 02 - De winnaar van de tasting 06-03-2021
Op volgorde (hoog naar minder hoog):
Ledaig 1998 WM
Talisker 25
Glenburgie 1998 GM (20yo)
Glenmorangie CWC
Redbreast 21
Jura 2015 (18yo)
Orkney Distillery WW (HP 16yo)
Ledaig 1998 WM
Talisker 25
Glenmorangie CWC
Redbreast 21
Jura 2015 (18yo)
Orkney Distillery WW (HP 16yo)
0 x
- defeatless
- Moderator

Voor hen die nog tot het einde zijn gebleven.... voor mij geen Ledaig....
Ik vond nr. 4 de Glenmorangie het beste, nipt gevolgd door de Talisker. Zeker de Talisker was een zeer positieve verrassing voor mij!
De Glenmorangie ook, dit is dus beduidend beter dan het standaard gebeuren wat er bij de tasjesboeren uit komt. Kan je zien wat maximale chill-filtration en afwateren kan doen met een whisky.
Ik vond nr. 4 de Glenmorangie het beste, nipt gevolgd door de Talisker. Zeker de Talisker was een zeer positieve verrassing voor mij!
De Glenmorangie ook, dit is dus beduidend beter dan het standaard gebeuren wat er bij de tasjesboeren uit komt. Kan je zien wat maximale chill-filtration en afwateren kan doen met een whisky.
1 x
Het was een hele leuke en gevarieerde tasting.
Ik heb het meest genoten van de Glenmorangie en de Ledaig.
Ik heb het meest genoten van de Glenmorangie en de Ledaig.
0 x
Is er ook een poll voor leukste reveal-filmpje? Dan gaat mijn stem naar Roelof, met André als runner-up!
9 x
Wat mij betreft allemaal boeiende en lekkere drams. De Glenmorangie is voor mij de winnaar van de avond, maar dat is zeker niet met grote voorsprong of zo. Ik ben verder ook echt enorm aangenaam verrast door die Redbreast. De spits moeten afbijten tegenover zo'n andere toppers is niet evident, maar wat een geweldige opener was dat!
1) Glenmorangie
2) Ledaig
3) Talisker
4) Redbreast
5) Jura
6) Glenburgie
7) Orkney
1) Glenmorangie
2) Ledaig
3) Talisker
4) Redbreast
5) Jura
6) Glenburgie
7) Orkney
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Mee eens! Gewoon even een tasting beginnen met een Redbreast 21yo.....gebeurt niet vaak denk ik!
Was zo en zo weer een topavond (en nacht) met hele mooie drams, geweldig gezelschap, en mooie verhalen. Als alle online tastings zo zouden zijn zou ik bijna de fysieke proeverijen en festivals niet meer missen....Bijna!
Arthur bedankt weer voor de organisatie, was weer top georganiseerd
Was zo en zo weer een topavond (en nacht) met hele mooie drams, geweldig gezelschap, en mooie verhalen. Als alle online tastings zo zouden zijn zou ik bijna de fysieke proeverijen en festivals niet meer missen....Bijna!
Arthur bedankt weer voor de organisatie, was weer top georganiseerd

1 x
MaltMuppet schreef:Voor mij is dit de top 3:
- Glenburgie 1998 GM (20yo)
- Redbreast 21
- Glenmorangie CWC
Voor mij ook.

Dank aan de organisatie - zat allemaal foutloos in elkaar.

1 x
Prima georganiseerd en stuk voor stuk hele mooie drams. Met een internet storing bepaalde de KPN en niet ikzelf de eindtijd van het festival voor mij.
Top 3:
Glenmorangie 20yo CWC
Ledaig 1998 WM
Mooi te zien/proeven dat er dus toch ook echt wel mooie Jura te koop is!
Top 3:
Glenmorangie 20yo CWC
Ledaig 1998 WM
Mooi te zien/proeven dat er dus toch ook echt wel mooie Jura te koop is!
1 x
- SecondHandPants
- Senior

Lijkt wel alsof de meningen het verst uiteenlopen over de Glenburgie - die deed mij persoonlijk vrij weinig, maar zit bij veel anderen juist in de top 3.
0 x
SecondHandPants schreef:Lijkt wel alsof de meningen het verst uiteenlopen over de Glenburgie - die deed mij persoonlijk vrij weinig, maar zit bij veel anderen juist in de top 3.
top-burgie
0 x
- SecondHandPants
- Senior

henri schreef:SecondHandPants schreef:Lijkt wel alsof de meningen het verst uiteenlopen over de Glenburgie - die deed mij persoonlijk vrij weinig, maar zit bij veel anderen juist in de top 3.
top-burgieen zoals anderen al zeiden 1 die ontzettend ontwikkeld met tijd in het glas
Ik denk dat ik de helft had moeten bewaren tot het einde van de avond - bij mij opende / veranderde ie niet genoeg om van dat zurige af te komen. Tip voor de volgende keer: zorgen dat ik 7 glazen voor samples heb. Had die Redbreast ook nog wel een keer willen proeven - eerste dram van de avond is toch een andere ervaring dan de derde of vierde.
1 x
Mijn lijstje:
1. Ledaig - zoals gezegd vond ik m erg richting een PC gaan, des te leuker om me meer in Ledaig te verdiepen. Wat een belachelijke farmyard voor een 18yo.
2 .Talisker - ja, gewoon erg goed, hiermee heb je een bijzonder dikke OB ingebracht Roeloff!
3. Redbreast - heerlijke fruitbom, ideale dram om verwarring mee te schoppen. Nog gelukt ook!
4. North Highland - ja, mooi hoor!
5. Glenburgie - fijne dram, had veel tijd nodig om op gang te komen.
6. Orkney - bijna on par met de Jura, vond ze beide niet geweldig. Te droog.
7. Jura - mehhh. MAAR: ik heb nog een drupje over, gaat zeker voor de herkansing!
Al met al een leuke diverse selectie en zéér benieuwd naar de drams die komen gaan. Naar verluid was Alex de winnaar van de avond, helaas heb ik dat moeten missen
1. Ledaig - zoals gezegd vond ik m erg richting een PC gaan, des te leuker om me meer in Ledaig te verdiepen. Wat een belachelijke farmyard voor een 18yo.
2 .Talisker - ja, gewoon erg goed, hiermee heb je een bijzonder dikke OB ingebracht Roeloff!
3. Redbreast - heerlijke fruitbom, ideale dram om verwarring mee te schoppen. Nog gelukt ook!
4. North Highland - ja, mooi hoor!
5. Glenburgie - fijne dram, had veel tijd nodig om op gang te komen.
6. Orkney - bijna on par met de Jura, vond ze beide niet geweldig. Te droog.
7. Jura - mehhh. MAAR: ik heb nog een drupje over, gaat zeker voor de herkansing!
Al met al een leuke diverse selectie en zéér benieuwd naar de drams die komen gaan. Naar verluid was Alex de winnaar van de avond, helaas heb ik dat moeten missen
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
SecondHandPants schreef:Lijkt wel alsof de meningen het verst uiteenlopen over de Glenburgie - die deed mij persoonlijk vrij weinig, maar zit bij veel anderen juist in de top 3.
Is ook gewoon een kwestie van smaak - als dat niet je favoriete stijl whisky is dan ga je 'm niet in je top 3 zetten hé. Net zoals een heavily peated whisky bij mij nooit op #1 zal komen, hoe goed hij ook mag zijn. Ik kon die Ledaig bv. echt wel appreciëren, heel interessante whisky die me lang zal bijblijven, zeker met dat duidelijk herkenbare Tobermory distillery character. Maar geef mij persoonlijk daar een fles van en hij staat waarschijnlijk 5 jaar open...
0 x
Wel een leuke uitkomst van de poll zo. De peatlovers kiezen toch ‘massaal’ voor de Ledaig, waar de minder grote peat fans ‘massaal’ voor de Glenmorangie gaan. Zonder dat de Talisker nou heel slecht was (verdomd goed zelfs imho) of de Burgie/Redbreast ondermaats (alles behalve, die waren beide ook top imho).
De Talisker had denk ik de pech dat de Ledaig eroverheen klapte want heb die eens afzonderlijk in je glas...dan had ik toch wel met wat goosebumps gezeten hoor
En zo deed de Glenmorangie dat wellicht ook met de eerste 2 drams, waar dat beide toch ook wel gewoon heel fijne sappies zijn.
De Jura was een echt gevalletje smaakkwestie terwijl de HP voor de meest uiteenlopende mixed feelings zorgde van matig tot erg goed.
En dan zijn er nog een handje vol enkelingen die toch voor een hele andere keuze gaan dan het gemiddelde. Des te leuker! Het geeft maar weer aan hoe relatief smaak is en er niets goed of fout is. Een mooie weerspiegeling van een community met een brede voorkeur.
Alles bij elkaar een hele leuke afwisselende line up
Op naar Ron Dudrie
De Talisker had denk ik de pech dat de Ledaig eroverheen klapte want heb die eens afzonderlijk in je glas...dan had ik toch wel met wat goosebumps gezeten hoor

En zo deed de Glenmorangie dat wellicht ook met de eerste 2 drams, waar dat beide toch ook wel gewoon heel fijne sappies zijn.
De Jura was een echt gevalletje smaakkwestie terwijl de HP voor de meest uiteenlopende mixed feelings zorgde van matig tot erg goed.
En dan zijn er nog een handje vol enkelingen die toch voor een hele andere keuze gaan dan het gemiddelde. Des te leuker! Het geeft maar weer aan hoe relatief smaak is en er niets goed of fout is. Een mooie weerspiegeling van een community met een brede voorkeur.
Alles bij elkaar een hele leuke afwisselende line up

Op naar Ron Dudrie

4 x
Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”