Poll: Exotische Whisky finishes, wat vind jij er van ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Finishen van whisky op wijn en andere vaten

PRO: Finishen is een goede ontwikkeling en een aanwinst voor de whiskywereld voor zowel liefhebbers als de industrie.
73
72%
CONTRA: Goede whisky behoeft geen extra finishing, er is voldoende diversiteit en al dat extra finishen is puur commercie.
29
28%

Totaal aantal stemmen: 102

Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Poll: Exotische Whisky finishes, wat vind jij er van ?

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Dec 2020, 22:18

Oogadal schreef:
Reichenbach schreef:De Ieren doen wat minder moeilijk, daar mogen ook andere houtsoorten worden gebruikt.

Dennenhout.... :gnif Trekt zo lekker in de bek, dat hars.

In een filmpje over Ierse whiskey vertelden ze bij Midlands distillery over de experimenten met andere houtsoorten naast eiken. Naaldhout is veel te poreus en taxus is niet echt geschikt om andere redenen. Wel schijnen daar goede resultaten met kastanje te worden behaald.

Moerbei heb ik ook wel eens voorbij zien komen voor Japanse whisky.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 05 Mar 2021, 17:52

De buuk schreef:Moet zeggen dat ik de wijnfinish serie van Arran wel kan waarderen. Vooral de sauterne cask

Inderdaad! Die is prettig. En van dezelfde serie ook de port en de sherry. Ik heb nog de Côte-Rôti-cask staan (nog dicht). Ben benieuwd!
Overigens vind ik de GlenMorangie Nectar d'Or (ook sauternes) nog iets lekkerder. Maar die is dan ook bijna twee keer zo duur. :?
0 x
Afbeelding

De buuk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor De buuk » 05 Mar 2021, 19:34

Uridium schreef:
De buuk schreef:Moet zeggen dat ik de wijnfinish serie van Arran wel kan waarderen. Vooral de sauterne cask

Inderdaad! Die is prettig. En van dezelfde serie ook de port en de sherry. Ik heb nog de Côte-Rôti-cask staan (nog dicht). Ben benieuwd!
Overigens vind ik de GlenMorangie Nectar d'Or (ook sauternes) nog iets lekkerder. Maar die is dan ook bijna twee keer zo duur. :?

Côte Rôti is ook erg aangenaam
0 x
Whisky, BBQ’s & af en toe een mooie longfiller

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”