Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2! 06-03-2021
Moderator: Cask1988
Re: Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 2 - 06-03-2021
Als het goed is heeft iedereen de deelname link gehad. Ben je wel deelnemer maar heb je m niet gehad? Let me know!!
12 x
Cask1988 schreef:Als het goed is heeft iedereen de deelname link gehad. Ben je wel deelnemer maar heb je m niet gehad? Let me know!!
Kan je als niet deelnemer ook iets laten weten

0 x
Mikser schreef:Cask1988 schreef:Als het goed is heeft iedereen de deelname link gehad. Ben je wel deelnemer maar heb je m niet gehad? Let me know!!
Kan je als niet deelnemer ook iets laten wetenkan ik me al voorbereiden op editie 3 - beetje voyeuristisch meekijken en luisteren
nope dat is niet de bedoeling gezien met 35 man in een groep het al lastig is gesprekken/discussie ordelijk te laten verlopen.
het gaat hier niet om een éénzijdige tasting waar 1 persoon de hele tijd het woord heeft, het is allemaal wat interactiever.
daardoor wil je echt niet nog meer mensen buiten die 35 man aanwezig hebben omdat gesprekken ook plaatsvinden binnen de hele groep
2 x
henri schreef:
...nope dat is niet de bedoeling..
Nog 6 weken geduld dus

0 x
- SecondHandPants
- Senior
Vraagje: wat zijn jullie tips voor iemand met weinig ervaring met (online) whiskyproeverijen? Wat zouden jullie klaarzetten vooraf; hoeveel glazen, water, snacks om het palet weer wat te neutraliseren tussen drams door etc? Tips welkom! 

0 x
Water en een pipetje, verder niets. Zelf heb ik niets met eten tussendoor, zelfs geen broodje. Het eten wordt er lekkerder van, maar de whisky smaakt mij altijd minder. Maar goed, wellicht ervaar jij het anders en dat is dan ook prima natuurlijk.
0 x
SecondHandPants schreef:Vraagje: wat zijn jullie tips voor iemand met weinig ervaring met (online) whiskyproeverijen? Wat zouden jullie klaarzetten vooraf; hoeveel glazen, water, snacks om het palet weer wat te neutraliseren tussen drams door etc? Tips welkom!
Ik weet niet hoeveel jullie in de line up hebben, maar enig droog brood voor neutralisatie en om overeind te blijven vind ik zelf altijd wel aardig. Vervolgens na het festival zelf een noeste kapsalon laten komen.
Laatst gewijzigd door Nickolaas op 05 Mar 2021, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
SecondHandPants schreef:Vraagje: wat zijn jullie tips voor iemand met weinig ervaring met (online) whiskyproeverijen? Wat zouden jullie klaarzetten vooraf; hoeveel glazen, water, snacks om het palet weer wat te neutraliseren tussen drams door etc? Tips welkom!
Wat betreft eten ben ik het met Harrie eens, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Verder: Als je voldoende glazen hébt, zou ik net zoveel whiskyglaasjes klaarzetten als dat er drams in de tasting langskomen, scheelt je weer storende omspoelbeurten tussendoor.
En zorg voor een grote kan of fles met water en drink daar voldoende van tussen de rondes in, dan is het allemaal prima vol te houden

0 x
lekker biertje koud zetten voor na de tasting 

1 x
Hier ook weinig voorbereidingen.
Een pipet, kannetje en glas voor water.
Eten en hapjes zijn ook aan mij niet zo besteed, al ligt er meestal wel een stukje chocola voor later op de avond op tafel.
Ik gebruik ook geen extra glazen. Drink tussen 2 rondes gewoon een glas water uit mijn taster.
Een pipet, kannetje en glas voor water.
Eten en hapjes zijn ook aan mij niet zo besteed, al ligt er meestal wel een stukje chocola voor later op de avond op tafel.
Ik gebruik ook geen extra glazen. Drink tussen 2 rondes gewoon een glas water uit mijn taster.
2 x
Overigens, dames en heren, veel plezier alvast! Heb een toffe tasting met elkaar!
2 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe
Voor de eerste editie had Henri geweldige tips voor foodpairing!

sample 1 - kapsalon
sample 2 - boerenkool met worst en spekjes
sample 3 - magnum almond
sample 4 - chicken tika masala
sample 5 - boerenomelet
sample 6 - kofte
sample 7 - appelpannenkoek met spek en stroop
je hebt nog 8 uurtjes om alles klaar te zetten
Laatst gewijzigd door Fat Bastard! op 05 Mar 2021, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe
Rijtje glazen, voor elk sample eentje, zodat je tussendoor of aan het einde nog eens heen en terug kan.
Meestal laat ik wel een slokje in het glas zitten om nog eens terug te keren en te vergelijken.
Verder een groot glas water om tussendoor even te hydrateren en de smaakpapillen te resetten
En een kleiner glas met een lepeltje voor eventueel een druppel water, maar die is vaak toch niet nodig.
Qua eten zit ik meer in het kamp 'dat is zonde van de smaak'
Maar toch wil ik aan het einde van zo'n proeverij, wanneer het vaak richting peat gaat wel een lekker stukje belegen/oude kaas en wat serranoham
Maar belangrijker: zorgen dat vrouw en kinderen op tijd in bed liggen, zodat je ongestoord kan genieten!
Meestal laat ik wel een slokje in het glas zitten om nog eens terug te keren en te vergelijken.
Verder een groot glas water om tussendoor even te hydrateren en de smaakpapillen te resetten
En een kleiner glas met een lepeltje voor eventueel een druppel water, maar die is vaak toch niet nodig.
Qua eten zit ik meer in het kamp 'dat is zonde van de smaak'
Maar toch wil ik aan het einde van zo'n proeverij, wanneer het vaak richting peat gaat wel een lekker stukje belegen/oude kaas en wat serranoham
Maar belangrijker: zorgen dat vrouw en kinderen op tijd in bed liggen, zodat je ongestoord kan genieten!

4 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe
Fat Bastard! schreef:Voor de eerste editie had Henri geweldige tips voor foodpairing!Ik had mijn buikje vol aan het eind van de avond
Wat zou er goed passen bij een Elgin dan?.....
(asking for a friend?)
1 x
Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”