Ervaringen met marktplaatswhisky.NL/be
-
Perry Veenendaal
- Senior

Ervaringen met marktplaatswhisky.NL/be
Omdat mijn vraag alles te maken heeft met vraag en aanbod stel ik deze hier:
Zijn er al ervaringen met verkopers op marktplaatswhisky.nl c.q. marktplaatswhisky.be?
Lijkt me een sympathieke site (geen kosten), maar ook aanbod van professionele partijen.
Ben benieuwd.....
Zijn er al ervaringen met verkopers op marktplaatswhisky.nl c.q. marktplaatswhisky.be?
Lijkt me een sympathieke site (geen kosten), maar ook aanbod van professionele partijen.
Ben benieuwd.....
0 x
Re: Ervaringen met marktplaatswhisky.NL/be
Perry Veenendaal schreef:Omdat mijn vraag alles te maken heeft met vraag en aanbod stel ik deze hier:
Ben benieuwd.....
Is wat mij betreft niet aan te raden, communicatie is super slecht. Dat is míjn ervaring.
0 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

Lijkt me heel onbetrouwbaar. Had een keer een fles op catawiki staan en een paar dagen later biedt een persoon dezelfde fles aan met mijn foto's. Heb de site hierop gewezen en gevraagd de advertentie te verwijderen, maar ik kreeg meer vragen terug ipv dat ze de advertentie zouden verwijderen. Ik zou er eerlijk gezegd geen zaken op doen.
0 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar naar mujn bescheiden mening ziet het er wel wat louche uit! 

0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Ik zou voor de volledigheid even deze topics doorlezen:
TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky
EN
marktplaatsWhisky.nl stelt zich voor
Tot slot, persoonlijk zou ik hier geen zaken doen. Het ziet eruit als iets dat met veel energie is opgestart en gebouwd, maar vervolgens lijken er geen verbeteringen doorgevoerd te worden... een stervende zaak mijns inziens.
TIP : er is een nieuwe whiskysite. in en verkopen van whisky
EN
marktplaatsWhisky.nl stelt zich voor
Tot slot, persoonlijk zou ik hier geen zaken doen. Het ziet eruit als iets dat met veel energie is opgestart en gebouwd, maar vervolgens lijken er geen verbeteringen doorgevoerd te worden... een stervende zaak mijns inziens.
0 x
Ook de voettekst van de website geeft niet erg veel vertrouwens -buiten het typische 'toot my own horn' verhaal over het zijn van de GROOTSTE en de geweldige investeringsmogelijkheden van whisky- aangezien ze afstand doen van enkele aansprakelijkheid:
De enige functie van het platform is dus het platform, maar geen enkele escrow-service of bemiddeling. Als je dus opgelicht wordt, sta je volledig alleen...
"Alle transacties worden gesloten tussen individuele kopers en verkopers zonder tussenkomst van marktplaatsWhisky.nl. MarktplaatsWhisky.nl is derhalve niet aansprakelijk voor enigerlei schade of onenigheid tussen beide partijen. Wanneer u gebruik maakt van dit platform stemt u in met de vrijwaring van marktplaatsWhisky van iedere aansprakelijkheid. Leest u vooral onze tips voor veilig online kopen en verkopen om de risico's in de koop en verkoop te reduceren."
De enige functie van het platform is dus het platform, maar geen enkele escrow-service of bemiddeling. Als je dus opgelicht wordt, sta je volledig alleen...
1 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

Als verkoper heb ik inmiddels wel positieve ervaringen en desgevraagd van de kopers te horen gekregen dat zij nog geen negatieve ervaringen hadden mbt levering of betaling.
De site vermeldt i.i.g. een disclaimer. Bij een site als catawiki loop je ook het risico dat je iets anders geleverd krijgt dan
dat je verwacht had. Als je volledige zekerheid wilt hebben moet je kopen/verkopen via veilingsites waar ze de flessen innemen
Controleren en zelf fotograferen. Daar ben je dan wel 10 tot 15% aan commissie voor kwijt.
De site vermeldt i.i.g. een disclaimer. Bij een site als catawiki loop je ook het risico dat je iets anders geleverd krijgt dan
dat je verwacht had. Als je volledige zekerheid wilt hebben moet je kopen/verkopen via veilingsites waar ze de flessen innemen
Controleren en zelf fotograferen. Daar ben je dan wel 10 tot 15% aan commissie voor kwijt.
0 x
-
marktplaatsWhisky
- Nieuwkomer

Bedankt voor jullie belangstelling en feedback op marktplaatsWhisky!
Onze formule is eigenlijk nog altijd hetzelfde als toen we 4 jaar geleden begonnen: eenvoudige en laagdrempelige toegang voor het (ver)kopen van whisky, zonder de hoge provisie of verkoopkosten zoals bij andere bekende whiskyplatforms. Wij stellen inderdaad ook duidelijk op de website dat handelen op eigen risico is. Vanzelfsprekend zien wij streng toe op het correcte gebruik van marktplaatsWhisky en het naleven van alle regels. Bovendien zoals enkelen van u al hebt gemerkt zijn wij goed bereikbaar en zeer reactief bij vragen en/of opmerkingen. Daarnaast hebben we aanwijzingen/richtlijnen opgesteld voor onze gebruikers om zo veilig en risicoloos mogelijk te handelen.
Als dit format voor u alsnog te risicovol is, bent u vanzelfsprekend vrij om elders uw whisky te handelen. Hoe dan ook stellen wij uw feedback zeer op prijs en voor vragen, opmerkingen en verbeteringen kunt u ons altijd bereiken via onze website!
Onze formule is eigenlijk nog altijd hetzelfde als toen we 4 jaar geleden begonnen: eenvoudige en laagdrempelige toegang voor het (ver)kopen van whisky, zonder de hoge provisie of verkoopkosten zoals bij andere bekende whiskyplatforms. Wij stellen inderdaad ook duidelijk op de website dat handelen op eigen risico is. Vanzelfsprekend zien wij streng toe op het correcte gebruik van marktplaatsWhisky en het naleven van alle regels. Bovendien zoals enkelen van u al hebt gemerkt zijn wij goed bereikbaar en zeer reactief bij vragen en/of opmerkingen. Daarnaast hebben we aanwijzingen/richtlijnen opgesteld voor onze gebruikers om zo veilig en risicoloos mogelijk te handelen.
Als dit format voor u alsnog te risicovol is, bent u vanzelfsprekend vrij om elders uw whisky te handelen. Hoe dan ook stellen wij uw feedback zeer op prijs en voor vragen, opmerkingen en verbeteringen kunt u ons altijd bereiken via onze website!
0 x