Ik merk dat ik met deze prijzen aanzienlijk minder enthousiast aan het worden ben voor welke Whisk(e)y dan ook, het is vooral veel modaal spul voor grof geld.
Tris schreef:Kan best hoor, ik ben zelf alleen minder van de Glenrothes 1996 op bourbon, ik heb liever 1997 op sherry in dit geval.![]()
Ik merk dat ik met deze prijzen aanzienlijk minder enthousiast aan het worden ben voor welke Whisk(e)y dan ook, het is vooral veel modaal spul voor grof geld.
Cask1988 schreef:Tris schreef:Kan best hoor, ik ben zelf alleen minder van de Glenrothes 1996 op bourbon, ik heb liever 1997 op sherry in dit geval.![]()
Kon het niet meer met je eens zijn. Nog slechts zelden vind je een topper op leeftijd die z’n geld echt waard is. Glenrothes op bourbon is ook niet iets waar ik nou direct enthousiast van wordt. Rothes en sherry klikt m.i. ook beter. Wil niet zeggen dat t niet goed kan zijn trouwens. Maakt het juist leuk om te proberen. Maar voor een euro of €80 waag je zoiets nog es blind. Voor 150 knaken wil ik dan toch wel eerst proeven.
Daan schreef:Aan de andere kant, ook al terecht opgemerkt: 20+ single malts (cs? bijna 50% in elk geval) vindt je überhaupt al bijna nergens meer voor een degelijke prijs. En dan vond ik deze netjes geprijsd. Of hij bevalt wordt inderdaad afwachten.
Mja dat rechtvaardigt het voor mij niet. Whisky is gewoon tiefusduur geworden en zolang we allemaal maar blijven zeggen dat dit het nieuwe normaal is voor 20yo+ en CS en vervolgens die flessen blijven kopen, zullen de prijzen niet stoppen met stijgen. Er zijn limieten in wat ik uit geef. Tussen de €100-200 moet ik écht overtuigd zijn van de kwaliteit voordat ik m blind koop, zoals bv die nieuwe Bunna vatting van WY. Maar liefst is t proeven en dan beslissen of gewoon verder leven. Daar veranderd de markt niets aan voor mij.
Ik vind dit in elk geval stukken beter te verdedigen dan de eerste (3yo) bottelingen van nieuwe/onbekende distilleries waar mensen hun geld direct op stuk smijten omdat het "the next big thing" gaat zijn in investeringsland.
100% mee eens. Dat gaat nergens over. Tis gewoon een trend dat als je nieuw bent, je ook hot bent. Iedereen wil kunnen zeggen ‘ik was erbij toen de inhaugural release uit kwam en ook bij batch 1. De grootste onzin w.m.b. Enige uitzondering waar we wel aan mee hebben gedaan is Nc’nean. Maar die fles ging na binnenkomst gewoon open om samen te kijken wat we er van vonden
Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?
mijn budget is bij lange na niet oneindig helaas. Armaganac vind ik heerlijk, alleen jammer dat de afwisseling toch relatief beperkt is. Als whisky het niet meer wordt ga ik eerder richting een combi van Armaganac en jenever/korenwijn o.i.d. Bij laatstgenoemde ben ik de laatste tijd een aantal keer erg positief verrast 
Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?
Oogadal schreef:Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?
Ach, zo’n vaart loopt ‘t niet denk ik. Ik denk dat de meeste mensen ‘vast lopen’ omdat ze niet zomaar € 150 of meer voor een fles af willen tikken zonder dat er ook maar enig aanknopingspunt is of je iets koopt waar je vrolijk van wordt. Ik heb er zelf ook moeite mee om voor dat soort bedragen te gokken, al zijn bottelingen van Whiskybase nooit ‘meuk’.
Ik schat wel in dat als deze Glenrothes op ex sherry was geweest het al op was geweest nu. Die combi doet het gewoon erg lekker met Glenrothes.

Wouterk schreef:Oogadal schreef:Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?
Ach, zo’n vaart loopt ‘t niet denk ik. Ik denk dat de meeste mensen ‘vast lopen’ omdat ze niet zomaar € 150 of meer voor een fles af willen tikken zonder dat er ook maar enig aanknopingspunt is of je iets koopt waar je vrolijk van wordt. Ik heb er zelf ook moeite mee om voor dat soort bedragen te gokken, al zijn bottelingen van Whiskybase nooit ‘meuk’.
Ik schat wel in dat als deze Glenrothes op ex sherry was geweest het al op was geweest nu. Die combi doet het gewoon erg lekker met Glenrothes.
It is gone Edwin...

gerritbakker57 schreef:Wouterk schreef:Oogadal schreef:
It is gone Edwin...
![]()
![]()
Volgens mij maakt het tegenwoordig echt niet meer uit wat voor een zooi je bottelt en op de markt zet. Bijen en honing. En ja als er in totaal maar 252 flessen zijn en er inmiddels waarschijnlijk 100.000 mensen de ...bottles on the wall sparen...Cask1988 schreef:gerritbakker57 schreef:Wouterk schreef:
It is gone Edwin...
![]()
![]()
My god het is toch niet te filmenVolgens mij maakt het tegenwoordig echt niet meer uit wat voor een zooi je bottelt en op de markt zet. Bijen en honing. En ja als er in totaal maar 252 flessen zijn en er inmiddels waarschijnlijk 100.000 mensen de ...bottles on the wall sparen...
Wouterk schreef:Ik denk dat je opmerking dat het hier zooi betreft teveel emotie bevat.
ik gebruik wel vaker ‘zooi’ ‘meuk’ ‘bende’ of ‘troep’ om naar whisky te verwijzen zonder een waardeoordeel. Anders wordt t zo stijf en formeel allemaal. Zo zeg ik ook vaker dan eens dat ik ‘genoeg zooi thuis heb staan’ of ‘m’n kasten staan vol met die bende’ Klinkt krom maarja dat ben ik ook 
Wouterk schreef:GR op leeftijd op bourbon kan verrassend goed zijn en alc. percentage duidt op n actief vat. Denk gelaagder dan de gem. en zoveelste al dan niet zwarte sherrycask botteling.
Cask1988 schreef:Wouterk schreef:Ik denk dat je opmerking dat het hier zooi betreft teveel emotie bevat.
Nee hoorik gebruik wel vaker ‘zooi’ ‘meuk’ ‘bende’ of ‘troep’ om naar whisky te verwijzen zonder een waardeoordeel. Anders wordt t zo stijf en formeel allemaal. Zo zeg ik ook vaker dan eens dat ik ‘genoeg zooi thuis heb staan’ of ‘m’n kasten staan vol met die bende’ Klinkt krom maarja dat ben ik ook
Wouterk schreef:GR op leeftijd op bourbon kan verrassend goed zijn en alc. percentage duidt op n actief vat. Denk gelaagder dan de gem. en zoveelste al dan niet zwarte sherrycask botteling.
Maar dat zei ik een paar posts terug ook al hè. ‘Wil niet zeggen dat het niet goed kan zijn’Het trekt mij aan de voorkant gewoon minder. Zeker als ik er blind €150 tegenaan moet kwakken. Zo zijn er ook sappies die ik veel meer waardeer op bourbon.

Wouterk schreef:It is gone Edwin...
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Jarno en 7 gasten