Glenrothes expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glenrothes expressies

Ongelezen berichtdoor Tris » 21 Feb 2021, 15:13

Kan best hoor, ik ben zelf alleen minder van de Glenrothes 1996 op bourbon, ik heb liever 1997 op sherry in dit geval. :bigsmile
Ik merk dat ik met deze prijzen aanzienlijk minder enthousiast aan het worden ben voor welke Whisk(e)y dan ook, het is vooral veel modaal spul voor grof geld.
4 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 15:24

Tris schreef:Kan best hoor, ik ben zelf alleen minder van de Glenrothes 1996 op bourbon, ik heb liever 1997 op sherry in dit geval. :bigsmile
Ik merk dat ik met deze prijzen aanzienlijk minder enthousiast aan het worden ben voor welke Whisk(e)y dan ook, het is vooral veel modaal spul voor grof geld.

Kon het niet meer met je eens zijn. Nog slechts zelden vind je een topper op leeftijd die z’n geld echt waard is. Glenrothes op bourbon is ook niet iets waar ik nou direct enthousiast van wordt. Rothes en sherry klikt m.i. ook beter. Wil niet zeggen dat t niet goed kan zijn trouwens. Maakt het juist leuk om te proberen. Maar voor een euro of €80 waag je zoiets nog es blind. Voor 150 knaken wil ik dan toch wel eerst proeven.
1 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 21 Feb 2021, 16:55

Cask1988 schreef:
Tris schreef:Kan best hoor, ik ben zelf alleen minder van de Glenrothes 1996 op bourbon, ik heb liever 1997 op sherry in dit geval. :bigsmile

Kon het niet meer met je eens zijn. Nog slechts zelden vind je een topper op leeftijd die z’n geld echt waard is. Glenrothes op bourbon is ook niet iets waar ik nou direct enthousiast van wordt. Rothes en sherry klikt m.i. ook beter. Wil niet zeggen dat t niet goed kan zijn trouwens. Maakt het juist leuk om te proberen. Maar voor een euro of €80 waag je zoiets nog es blind. Voor 150 knaken wil ik dan toch wel eerst proeven.

Jullie hebben allebei gelijk inderdaad. Ik had ook liever sherry-matured gezien. En ja de prijs is aan de hoge kant als je hem blind koopt.
Aan de andere kant, ook al terecht opgemerkt: 20+ single malts (cs? bijna 50% in elk geval) vindt je überhaupt al bijna nergens meer voor een degelijke prijs. En dan vond ik deze netjes geprijsd. Of hij bevalt wordt inderdaad afwachten.

Ik vind dit in elk geval stukken beter te verdedigen dan de eerste (3yo) bottelingen van nieuwe/onbekende distilleries waar mensen hun geld direct op stuk smijten omdat het "the next big thing" gaat zijn in investeringsland.
4 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 17:06

Daan schreef:Aan de andere kant, ook al terecht opgemerkt: 20+ single malts (cs? bijna 50% in elk geval) vindt je überhaupt al bijna nergens meer voor een degelijke prijs. En dan vond ik deze netjes geprijsd. Of hij bevalt wordt inderdaad afwachten.
Mja dat rechtvaardigt het voor mij niet. Whisky is gewoon tiefusduur geworden en zolang we allemaal maar blijven zeggen dat dit het nieuwe normaal is voor 20yo+ en CS en vervolgens die flessen blijven kopen, zullen de prijzen niet stoppen met stijgen. Er zijn limieten in wat ik uit geef. Tussen de €100-200 moet ik écht overtuigd zijn van de kwaliteit voordat ik m blind koop, zoals bv die nieuwe Bunna vatting van WY. Maar liefst is t proeven en dan beslissen of gewoon verder leven. Daar veranderd de markt niets aan voor mij.

Ik vind dit in elk geval stukken beter te verdedigen dan de eerste (3yo) bottelingen van nieuwe/onbekende distilleries waar mensen hun geld direct op stuk smijten omdat het "the next big thing" gaat zijn in investeringsland.
100% mee eens. Dat gaat nergens over. Tis gewoon een trend dat als je nieuw bent, je ook hot bent. Iedereen wil kunnen zeggen ‘ik was erbij toen de inhaugural release uit kwam en ook bij batch 1. De grootste onzin w.m.b. Enige uitzondering waar we wel aan mee hebben gedaan is Nc’nean. Maar die fles ging na binnenkomst gewoon open om samen te kijken wat we er van vonden
1 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 21 Feb 2021, 17:25

Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 17:28

Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?

Dat denk ik ook :bigsmile mijn budget is bij lange na niet oneindig helaas. Armaganac vind ik heerlijk, alleen jammer dat de afwisseling toch relatief beperkt is. Als whisky het niet meer wordt ga ik eerder richting een combi van Armaganac en jenever/korenwijn o.i.d. Bij laatstgenoemde ben ik de laatste tijd een aantal keer erg positief verrast :)
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Feb 2021, 17:47

Daan schreef:Eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar soms denk ik ook wel eens als het zo doorgaat moeten we allemaal een nieuwe hobby gaan zoeken omdat whisky onbetaalbaar wordt. Cognac, Armagnac of Rum misschien?

Ach, zo’n vaart loopt ‘t niet denk ik. Ik denk dat de meeste mensen ‘vast lopen’ omdat ze niet zomaar € 150 of meer voor een fles af willen tikken zonder dat er ook maar enig aanknopingspunt is of je iets koopt waar je vrolijk van wordt. Ik heb er zelf ook moeite mee om voor dat soort bedragen te gokken, al zijn bottelingen van Whiskybase nooit ‘meuk’.
Ik schat wel in dat als deze Glenrothes op ex sherry was geweest het al op was geweest nu. Die combi doet het gewoon erg lekker met Glenrothes.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 21 Feb 2021, 17:51

Oogadal schreef:

Ach, zo’n vaart loopt ‘t niet denk ik. Ik denk dat de meeste mensen ‘vast lopen’ omdat ze niet zomaar € 150 of meer voor een fles af willen tikken zonder dat er ook maar enig aanknopingspunt is of je iets koopt waar je vrolijk van wordt. Ik heb er zelf ook moeite mee om voor dat soort bedragen te gokken, al zijn bottelingen van Whiskybase nooit ‘meuk’.
Ik schat wel in dat als deze Glenrothes op ex sherry was geweest het al op was geweest nu. Die combi doet het gewoon erg lekker met Glenrothes.

It is gone Edwin...
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 21 Feb 2021, 18:02

Wouterk schreef:
Oogadal schreef:

It is gone Edwin...

:P :P :P
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 18:05

gerritbakker57 schreef:
Wouterk schreef:
Oogadal schreef:

It is gone Edwin...

My god het is toch niet te filmen :HitHead Volgens mij maakt het tegenwoordig echt niet meer uit wat voor een zooi je bottelt en op de markt zet. Bijen en honing. En ja als er in totaal maar 252 flessen zijn en er inmiddels waarschijnlijk 100.000 mensen de ...bottles on the wall sparen...
0 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 21 Feb 2021, 18:20

Cask1988 schreef:
gerritbakker57 schreef:
Wouterk schreef:
It is gone Edwin...

My god het is toch niet te filmen :HitHead Volgens mij maakt het tegenwoordig echt niet meer uit wat voor een zooi je bottelt en op de markt zet. Bijen en honing. En ja als er in totaal maar 252 flessen zijn en er inmiddels waarschijnlijk 100.000 mensen de ...bottles on the wall sparen...

Mwah zo ongenuanceerd zit ik er niet in. Ik denk dat je opmerking dat het hier zooi betreft teveel emotie bevat. Realiseer je dat t een 20yo+ single cask betreft van n bottelaar die zich meermaals bewezen heeft en daarnaast n reputatie heeft hoog te houden. Ik heb vanmiddag ook n flesje besteld en ben erg benieuwd. GR op leeftijd op bourbon kan verrassend goed zijn en alc. percentage duidt op n actief vat. Denk gelaagder dan de gem. en zoveelste al dan niet zwarte sherrycask botteling.
3 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Feb 2021, 18:29

Wouterk schreef:Ik denk dat je opmerking dat het hier zooi betreft teveel emotie bevat.

Nee hoor :bigsmile ik gebruik wel vaker ‘zooi’ ‘meuk’ ‘bende’ of ‘troep’ om naar whisky te verwijzen zonder een waardeoordeel. Anders wordt t zo stijf en formeel allemaal. Zo zeg ik ook vaker dan eens dat ik ‘genoeg zooi thuis heb staan’ of ‘m’n kasten staan vol met die bende’ Klinkt krom maarja dat ben ik ook :gnif

Wouterk schreef:GR op leeftijd op bourbon kan verrassend goed zijn en alc. percentage duidt op n actief vat. Denk gelaagder dan de gem. en zoveelste al dan niet zwarte sherrycask botteling.

Maar dat zei ik een paar posts terug ook al hè. ‘Wil niet zeggen dat het niet goed kan zijn’ :) Het trekt mij aan de voorkant gewoon minder. Zeker als ik er blind €150 tegenaan moet kwakken. Zo zijn er ook sappies die ik veel meer waardeer op bourbon.
1 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 21 Feb 2021, 18:43

Cask1988 schreef:
Wouterk schreef:Ik denk dat je opmerking dat het hier zooi betreft teveel emotie bevat.

Nee hoor :bigsmile ik gebruik wel vaker ‘zooi’ ‘meuk’ ‘bende’ of ‘troep’ om naar whisky te verwijzen zonder een waardeoordeel. Anders wordt t zo stijf en formeel allemaal. Zo zeg ik ook vaker dan eens dat ik ‘genoeg zooi thuis heb staan’ of ‘m’n kasten staan vol met die bende’ Klinkt krom maarja dat ben ik ook :gnif

Wouterk schreef:GR op leeftijd op bourbon kan verrassend goed zijn en alc. percentage duidt op n actief vat. Denk gelaagder dan de gem. en zoveelste al dan niet zwarte sherrycask botteling.

Maar dat zei ik een paar posts terug ook al hè. ‘Wil niet zeggen dat het niet goed kan zijn’ :) Het trekt mij aan de voorkant gewoon minder. Zeker als ik er blind €150 tegenaan moet kwakken. Zo zijn er ook sappies die ik veel meer waardeer op bourbon.

Haha top! Dan las ik m verkeerd :-)
1 x

Johnson
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Johnson » 21 Feb 2021, 18:46

.
Laatst gewijzigd door Johnson op 21 Feb 2021, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Feb 2021, 18:58

Wouterk schreef:It is gone Edwin...

Insane... :HitHead

Al kijk ik er niet eens van op, die Ardmore met die kikker zag ik een half uur nadat ie was binnengekomen en die wa toen al op. Reputatie goed spul te bottelen werkt prima, doen ze goed.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 21 Feb 2021, 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”