Torabhaig expressies
Re: Torabhaig expressies
whisky4wood schreef:Dax schreef:Dank voor de tip![]()
Even de juiste Mitra gezocht in Emmen en besteld. Kreeg het idee dat het de laatste was. Net op tijd dus
Gefeliciteerd. Altijd bijzonder een nieuwe ontdekking, maar bij mij ook een groot FOMO gevoel. Ook vanwege de prijs. Maar misschien is ie het waard. Proost.
Snap dat gevoel wel, heb ik ook wel wat. Maar een eerste fles van een distilleerderij waar ik vorig jaar voor een dichte deur stond blijft toch gewoon leuk. Dat is voor mij al een deel van de lol.
1 x
-
whisky4wood
- Senior

Dax schreef:whisky4wood schreef:Dax schreef:Dank voor de tip![]()
Even de juiste Mitra gezocht in Emmen en besteld. Kreeg het idee dat het de laatste was. Net op tijd dus
Gefeliciteerd. Altijd bijzonder een nieuwe ontdekking, maar bij mij ook een groot FOMO gevoel. Ook vanwege de prijs. Maar misschien is ie het waard. Proost.
Snap dat gevoel wel, heb ik ook wel wat. Maar een eerste fles van een distilleerderij waar ik vorig jaar voor een dichte deur stond blijft toch gewoon leuk. Dat is voor mij al een deel van de lol.
Was ook inderdaad niet onaardig bedoeld. Als ze misschien bij mijn slijter hadden gestaan tegen releaseprijs was ik ook wel gezwicht. Dat je misschien betere kan kopen is waar, maar ook cliché. Het gaat namelijk om wat ieder zelf wil. Goed voor jou.
0 x
Tja zo is het, whisky is emotie. En een mooi verhaal, een mooie historie of een plek waar ik graag kom doet mij al snel smelten. Wat dat betreft hebben die marketingafdelingen aan mij een goede 

0 x
-
whisky4wood
- Senior

Dax schreef:Tja zo is het, whisky is emotie. En een mooi verhaal, een mooie historie of een plek waar ik graag kom doet mij al snel smelten. Wat dat betreft hebben die marketingafdelingen aan mij een goede
#me2.

0 x
Mocht er iemand in de buurt van Arnhem 'm willen proeven: bij Yves Boode op de Steenstraat hebben ze 'm staan tussen de open flessen. Althans afgelopen donderdagmiddag. Kleine glaasje geproefd: in de verte een beetje witte wijn, maar vooral veel rook. Een ietje vanille. Ik vond het smaakpallet erg smal, maar wat wil je na slechts drie jaar in t vat. De fles moest 56 euro kosten, voor een driejarige whisky redelijk aan de prijs, maar de NcNean was zelfs 68 euro als ik me niet vergis. Er is me verteld dat ze 24 flessen van de Torabhaig hadden welke ze in slechts 4 uur allemaal verkocht hebben.
1 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Perry Veenendaal schreef:Een van de “kenners” heeft geproefd:
http://www.whiskyfun.com/
Snel toeslaan dan maar, dit gaat de prijzen in ieder geval niet drukken.

0 x
Zojuist een sample op van deze hype whisky, maar die 88 punten van Serge
Je proeft dat het een whisky is die eigenlijk nog wat jaartjes had mogen rijpen, vanille en noten smaak is overheersend. De smaak wordt gered in het positieve door de rokerige invloeden. Maar dat mag ook wel met 55 ppm, las ik. De whisky is best stroperig, olie.
Korte finish met een pepertje wat smaakt naar verbrande bacon. Zou hem 84 punten geven.
Snel door naar een lekkere whisky
Je proeft dat het een whisky is die eigenlijk nog wat jaartjes had mogen rijpen, vanille en noten smaak is overheersend. De smaak wordt gered in het positieve door de rokerige invloeden. Maar dat mag ook wel met 55 ppm, las ik. De whisky is best stroperig, olie.
Korte finish met een pepertje wat smaakt naar verbrande bacon. Zou hem 84 punten geven.
Snel door naar een lekkere whisky
2 x
"Volo et Valeo"
-
Nickvanderlinde298
- Senior

Zoals Freezeroz (Roelof) ergens anders op het forum al meldde komt deze whisky gewoon uit bij Gall&Gall dus voor diegene die hem echt willen hebben, ga alsjeblieft niet in op de flipperprijzen...
Overigens staat kun je hem proeven bij Verhaar in Bilthoven en vind ik hem persoonlijk niet de 60/65 euro waard waarvoor die in winkels staat etc. (Wat Ardking hierboven ook zegt)
Mocht er geen Legacy/Batch 1/Limited release etc op hebben gestaan was de fles ook nooit voor zoveel in de schappen belandt maar dat terzijde.
Overigens staat kun je hem proeven bij Verhaar in Bilthoven en vind ik hem persoonlijk niet de 60/65 euro waard waarvoor die in winkels staat etc. (Wat Ardking hierboven ook zegt)
Mocht er geen Legacy/Batch 1/Limited release etc op hebben gestaan was de fles ook nooit voor zoveel in de schappen belandt maar dat terzijde.
2 x
Nickvanderlinde298 schreef:Zoals Freezeroz (Roelof) ergens anders op het forum al meldde komt deze whisky gewoon uit bij Gall&Gall dus voor diegene die hem echt willen hebben, ga alsjeblieft niet in op de flipperprijzen...
Toevallig zag ik gister via Facebook dat de fles bij een Mitra hier uit de buurt ook te koop is. Ik weet niet of dit een landelijke actie is.
0 x
Nickvanderlinde298 schreef:Zoals Freezeroz (Roelof) ergens anders op het forum al meldde komt deze whisky gewoon uit bij Gall&Gall dus voor diegene die hem echt willen hebben, ga alsjeblieft niet in op de flipperprijzen...
https://www.gall.nl/torabhaig-whisky-legacy-1-geen-70cl-163252.html
Net online gekomen.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

De aandacht die deze (net) whisky (hier) krijgt is buiten proportie. Jammer dat Serge ineens Jim Murray achtige streken krijgt, ik heb dit geproefd en 't is gewoon jong spul. Als ik het verplicht zou moeten drinken zou ik de fles gratis niet willen hebben, qua punten 78-80. 
2 x
Stonden er vandaag 11 op Catawiki.
Biedingen tussen 35 en 127 ( hoogste bieding de inaugural ).
Met nog uren te gaan.

Biedingen tussen 35 en 127 ( hoogste bieding de inaugural ).
Met nog uren te gaan.

0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”