Hoeveel tijd steken jullie in je whisky?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Hoeveel tijd steken jullie in whisky?

Pfff, zo nu en dan koop ik eens een fles
3
4%
Ik ben er wekelijks één a twee keer mee bezig
8
9%
Ik zoek actief informatie/tastings/boeken/flessen
4
5%
Dagelijks, als ik even tijd heb sneup ik rond
70
82%

Totaal aantal stemmen: 85

Germ
Actief lid
Actief lid

Hoeveel tijd steken jullie in je whisky?

Ongelezen berichtdoor Germ » 28 Jan 2021, 21:34

Mensen ik ben nieuwsgierig.
Sinds een half jaartje is whisky echt een hobby van me geworden. Eerst dronk ik het omdat ik het lekker vond maar nu is het drinken voor mij eigenlijk maar de helft van 'de whisky'.

Ik zie veel topics voorbij komen waar over geld gesproken wordt, de markt en het drinken/proeven zelf uiteraard.
Maar eigenlijk weinig over whisky als hobby opzich.

Waar veel over gesproken wordt is de steeds maar stijgende prijzen. Tuurlijk baal ik daar ook van en probeer ik ook BFYB te scoren. Maar soms overschaduwd het in mijn ogen wel een beetje de charme.

Ik probeer boeken met geschiedenis over whisky te vinden, lees boeken over alle facetten, ben opzoek naar podcast, spendeer tijd op dit forum, zoek op internet naar interessante flesjes (als een kind dat voor 5december het Intertoys boek doorbladert).
Het is voor mij een hobby. Meer dan alleen maar flessen aanschaffen.
Hoe zit dat met jullie?
1 x
Zo gaan die dingen, andere dingen gaan weer anders.

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Hoeveel tijd steken jullie in je whisky?

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 28 Jan 2021, 21:44

Toch wel dagelijks, een uurtje minimaal maar ik kan ook zo een hele avond eraan kwijt zijn..

Het is voornamelijk webshops afstruinen naar nieuwe releases, reviews lezen op Reddit, op Whiskybase gericht op zoek gaan naar een bepaalde fles, diverse Facebook groepen en natuurlijk dit forum voor nieuws/ervaringen en zo nu en dan even ontspannen met Ralfy op YouTube. Het merendeel van de YouTube content vind ik vaak niet om aan te gluren of naar te luisteren.

sh.., ik moet echt een keer naar buiten :gnif (nu niet op tijdstip van schrijven overigens)
0 x

Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 28 Jan 2021, 21:48

Lakerfield schreef:Toch wel dagelijks, een uurtje minimaal maar ik kan ook zo een hele avond eraan kwijt zijn..

Het is voornamelijk webshops afstruinen naar nieuwe releases, reviews lezen op Reddit, op Whiskybase gericht op zoek gaan naar een bepaalde fles, diverse Facebook groepen en natuurlijk dit forum voor nieuws/ervaringen en zo nu en dan even ontspannen met Ralfy op YouTube. Het merendeel van de YouTube content vind ik vaak niet om aan te gluren of naar te luisteren.

sh.., ik moet echt een keer naar buiten :gnif (nu niet op tijdstip van schrijven overigens)

Haha tips voor Subreddits over whisky?

Ben er ook meer tijd aan kwijt dan ik eigenlijk dacht. Vindt WB afstruinen naar speciale/aparte releases leuk, oude bottelingen opzoeken, market afspeuren met me wishlist ernaast...etc.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Jan 2021, 21:56

Ik heb zo’n vermoeden dat de optie dagelijks hier roodgloeiend gaat staan :bigsmile Een dag zonder met whisky bezig zijn, is een dag niet geleefd :yes
2 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 28 Jan 2021, 22:07

Dagelijks, maar niet met drinken hoor. Alleen in het weekend. Wel de jacht op die ene fles, prijzen vergelijken, sites afstruinende en de diverse slijterijen aflopen. In mijn omgeving best veel slijterijen zonder website, die hebben soms nog pareltjes op de plank staan, al is dat de laatste tijd wel minden hoor. Doordat mensen wat minder uit eten gaan kopen ze wat meer luxe en daar hoort whisky ook bij. Ook het wat hogere segment. Dit is wat twee slijters tegen me zeiden. Het is iedereen gegund. Hoe meer liefhebbers hoe beter.
0 x
Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 28 Jan 2021, 22:14

Nickvanderlinde298 schreef:Haha tips voor Subreddits over whisky?

Voornamelijk r/Scotch gezien ik alleen op Schotland toespits, van daaruit kan je eventueel verder :goedgedaan
1 x

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 28 Jan 2021, 22:48

Toch wel dagelijks iets wat whisky gerelateerd is...

En ik ben elke dag wel even aan het gummen natuurlijk :bigsmile
4 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 28 Jan 2021, 23:22

Ik moet zeggen dat ik er voorlopig ook erg mee bezig ben. Ik denk wel dat het een blijvende hobby is geworden. Dat we allemaal zoveel thuis zitten, zal het natuurlijk ook allemaal wel wat bevorderen.

Ik lees heel het internet rond over verhalen van distilleerderijen, lees/stel vragen op dit forum, ik vergelijk smaken/geuren (soms zit ik gewoon aan samplepotjes te ruiken om verschillen/gelijkenissen op te merken), ik proef ook bijna dagelijks een dram en schrijf dan vaak op wat ik ruik en proef.

Heel interessant allemaal :bigsmile
2 x
Afbeelding
(open flessen)

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Jan 2021, 00:01

Dag en nacht? ;)

Nee, maar serieus. Is een behoorlijk ontplofte hobby geworden.
Begonnen met een paar flesjes. Festivalletje. Proeverijtjes bijwonen. Reisje naar Schotland.
En voor je het weet heb je een drankprobleem (ruimtegebrek voor alle flessen) en organiseer je met drie vrienden een serieus whiskyfestival op het eiland waar je woont en aanverwante activiteiten zoals een online whisky pub quiz (vanavond :D ).

Drink zeker niet dagelijks whisky, maar ben er wel bijna dagelijks mee bezig. Lezen, forum, internet afstruinen.
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 29 Jan 2021, 00:22

Geen idee wat 'sneupen' betekent maar het woordje 'dagelijks' snap ik wel en dat is hier wel van toepassing. Eigenlijk veel van wat hier ook al langs is gekomen: Bijna dagelijks wel op het forum kijken, berichten van diverse facebook groepen, sample aanbod bekijken, appen of PM-en met whiskymaten, mailtjes lezen, in webshops rondneuzen, af en toe naar een fysieke slijter toe, regelmatig een whiskyboek of -magazine lezen etc. En natuurlijk ook veel proeven (maar zeker niet dagelijks).
Laten we zeggen dat het een hobby is die je dagelijks flink kan bezighouden :bigsmile .
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 29 Jan 2021, 00:27

ik mis nog wat opties in de poll en zie daardoor veel het woord hobby naar voren komen, ik stem dan ook niet, want als hobby het voor mij moet verwoorden dan doet dat mijn passie tekort
4 x
Afbeelding

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 29 Jan 2021, 01:44

Strune ; rondsnuffelen en als het interessant genoeg is sleep je het mee naar huis..

Als het nu op internet is, in een slijterij of misschien wel een wijnhandel in het buitenland met een paar 'vergeten' flessen ..
Niet dat ik er continu mee bezig ben, maar als ik whisky in m'n ooghoeken zie moet ik altijd even kijken.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Jan 2021, 08:21

henri schreef:als hobby het voor mij moet verwoorden dan doet dat mijn passie tekort

Spot on! 110% mee eens :duimop
1 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 29 Jan 2021, 09:05

Ben er toch snel 9-12 uur per dag mee bezig. Doordeweeks iets meer dan zondag, maar ook dan wel.
10 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 29 Jan 2021, 09:08

Ik denk dat jij wint, Cor!
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”