Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 28 Jan 2021, 10:04

Ruud2612 schreef:Qua prijzen mag je ze niet alle 3 naast elkaar zetten, maar ik zou zelf voor de HP gaan? Weet niet wat je er bij de G&G uiteindelijk dan nog aan kwijt gaat zijn?

€ 335,20 waarvoor ik eigenlijk liever ergens een SB 21Y koop...
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 28 Jan 2021, 10:11

Ik zou de Springbank kiezen. Ben zelf geen HP fan en Ardbeg? Mwah, nee...
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 28 Jan 2021, 10:56

Ik zou júist voor de Ardbeg gaan dan, die Corryvreckan is echt niets mis mee, en tenminste nog normaal geprijsd. Bij de andere twee flessen heb ik het idee dat je vooral kijkt naar je maximale profijt van je 20% korting (corrigeer me maar als ik het mis heb). Dan lijkt het misschien dat je flinke korting te pakken hebt, maar uiteindelijk heb je gewoon véél meer uitgegeven. Persoonlijk vind ik die HP en Springbank echt al bizarre prijzen, als je de intentie hebt om ze ook te openen betwijfel ik of je dat enórme prijsverschil ook in meerwaarde van de smaak gaat ervaren.
2 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 28 Jan 2021, 11:12

Spijker op de kop, Dre. Een Corry voor minder dan 60 euro is gewoon een prima deal. Een Springbank van 89 puntjes voor meer dan €400 is dat duidelijk niet.
2 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 28 Jan 2021, 11:41

Gezien je wishlist op WB zou de Springbank de meest logische keuze zijn...
0 x

Nickvanderlinde298
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 28 Jan 2021, 11:47

Rien68 schreef:Gezien je wishlist op WB zou de Springbank de meest logische keuze zijn...

Haha dat is een onrealistisch wensenlijstje van hoog scorende flessen, deze stond daar niet tussen maar vind het wel leuk dat die uit mijn geboortejaar komt maar goed wat Dre zegt klinkt het meest logische...
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 03 Feb 2021, 17:07

Ik twijfel al enige tijd over de glenrothes oldest reserve. Staat voor 233 bij de sljjter. Redelijk geprijst zou je zeggen gezien de leeftijd van de whiskies. Is dit een musthave of een bye. Ik ben zelf wel van de sherrycask, maar er is wel heel veel anders te kopen. Ik ben ook wel gecharmeerd door de vorm van de fles moet ik zeggen. Die hebben bij glenrothes wel wat. Wie heeft een tip.
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 03 Feb 2021, 17:13

whisky4wood schreef:Ik twijfel al enige tijd over de glenrothes oldest reserve. Staat voor 233 bij de sljjter. Redelijk geprijst zou je zeggen gezien de leeftijd van de whiskies. Is dit een musthave of een bye. Ik ben zelf wel van de sherrycask, maar er is wel heel veel anders te kopen. Ik ben ook wel gecharmeerd door de vorm van de fles moet ik zeggen. Die hebben bij glenrothes wel wat. Wie heeft een tip.

Klinkt niet slecht, maar je hebt een NAS oldest reserve en een 30Y Oldest Reserve.
Welke is het?
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 03 Feb 2021, 17:19

Freezeroz schreef:
whisky4wood schreef:Ik twijfel al enige tijd over de glenrothes oldest reserve. Staat voor 233 bij de sljjter. Redelijk geprijst zou je zeggen gezien de leeftijd van de whiskies. Is dit een musthave of een bye. Ik ben zelf wel van de sherrycask, maar er is wel heel veel anders te kopen. Ik ben ook wel gecharmeerd door de vorm van de fles moet ik zeggen. Die hebben bij glenrothes wel wat. Wie heeft een tip.

Klinkt niet slecht, maar je hebt een NAS oldest reserve en een 30Y Oldest Reserve.
Welke is het?

Het is de NAS, waarbij een kaartje zit en in een kartonnen verpakking op de houten blokje staat de fles.
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 03 Feb 2021, 17:27

whisky4wood schreef:Het is de NAS, waarbij een kaartje zit en in een kartonnen verpakking op de houten blokje staat de fles.

Ik heb zelf de 30Y, en ooit ergens gelezen dat ze hetzelfde zijn.
Alleen voor de Aziatische markt is de 30Y op de fles gezet.
Op WB schrijft iemand dat de whisky in de fles een blend is van vijf jaargangen.
67, 72, 77, 79 en 80.
Mijn fles is nog dicht, maar een aantal forumers hebben deze al geproefd.
Als deze info klopt, zeg ik doen.
0 x
Afbeelding

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 03 Feb 2021, 18:04

In aanmerking nemende dat de laatste Glenrothes 30yo van Douglas Laing ruim over € 600 gaat......maar dan heb je wel
Een mooie doos en een mooie doos is ook wat waard.....
0 x

Koning
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Koning » 07 Feb 2021, 15:34

Twee mooie 15-jarige sherried whiskies in de aanbieding bij een grote online slijter:
Glenallachie 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old
Tamdhu 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old

Glenallachie heeft me qua smaakprofiel positief verrast met zijn nieuwe core range, dus ik ben wel benieuwd naar deze. De Tamdhu heeft betere recensies, maar is wel €15 duurder.
Welke zouden jullie kiezen / aanbevelen?
0 x
Afbeelding

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 07 Feb 2021, 15:45

Koning schreef:Twee mooie 15-jarige sherried whiskies in de aanbieding bij een grote online slijter:
Glenallachie 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old
Tamdhu 15: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old

Glenallachie heeft me qua smaakprofiel positief verrast met zijn nieuwe core range, dus ik ben wel benieuwd naar deze. De Tamdhu heeft betere recensies, maar is wel €15 duurder.
Welke zouden jullie kiezen / aanbevelen?

Allebei goede whisky’s, maar persoonlijk zou ik voor de Tamdhu 15 gaan. Iets meer in balans / minder ‘oversherried’.
1 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 16 Feb 2021, 11:34

Dag allen,

door een onderzoeksvoorstel dat geaccepteerd is gaat mijn salaris significant omhoog de komende jaren (humblebrag). Nu wil ik dit vieren met een whisky tot 200 euro. Een echte 90+er! Mijn favo distilleerderijen zijn Arran, Springbank, Kilkerran, en Glenallachie. Andere fijne zijn Ben Nevis, Glendronach en Glenmorangie. Van de Ierse is Redbreast een grote favoriet. Zware turf liever niet. Ben ook niet vies van een goede bourbon.

Na wat te hebben ge-whiskybased heb ik het gevoel dat ik op zoek ben naar Bigfoot, La Chupacabra, het monster van Loch Ness en een eenhoorn van diamant in 1 die mij moeten worden aangeboden door feeen, trollen, en andere toverdingen.

Dus ik heb de expertise nodig van de experts......jullie!

Hebben jullie tips voor mij (geen voorkeur voor IB of OB)?
1 x

Ledaigje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ledaigje » 16 Feb 2021, 12:39

WhiskyLiam schreef:Dag allen,

door een onderzoeksvoorstel dat geaccepteerd is gaat mijn salaris significant omhoog de komende jaren (humblebrag). Nu wil ik dit vieren met een whisky tot 200 euro. Een echte 90+er! Mijn favo distilleerderijen zijn Arran, Springbank, Kilkerran, en Glenallachie. Andere fijne zijn Ben Nevis, Glendronach en Glenmorangie. Van de Ierse is Redbreast een grote favoriet. Zware turf liever niet. Ben ook niet vies van een goede bourbon.

Na wat te hebben ge-whiskybased heb ik het gevoel dat ik op zoek ben naar Bigfoot, La Chupacabra, het monster van Loch Ness en een eenhoorn van diamant in 1 die mij moeten worden aangeboden door feeen, trollen, en andere toverdingen.

Dus ik heb de expertise nodig van de experts......jullie!

Hebben jullie tips voor mij (geen voorkeur voor IB of OB)?

Nou als je voor dit bedrag op WB nog geen fles kan vinden, dan zou ik met de whisky hobby stoppen.

En volgens mij staan er ook al wat jaartjes tasting reviews op WB. :Scratch
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”