Gevolgen Brexit
Re: Gevolgen Brexit
Uit de nieuwsbrief van de Casqueteers:
“ Brexit: gevolgen zeer beperkt
Op 29 december 2020 werd het nieuwe handelsverdrag tussen de UK en de EU voorlopig goedgekeurd. Het verdrag is in werking getreden, vooruitlopend op de definitieve goedkeuring. Door de nieuwe handels- en samenwerkingsovereenkomst is er geen extra heffing van toepassing op whisky die voor ons vanuit de UK naar de EU gestuurd wordt. Goed nieuws voor alle casQueteers!
Het lijkt erop dat de transportkosten wel wat zullen toenemen, dit heeft verder geen groot effect. Ook kan het de komende periode gebeuren dat transport wat langer duurt dan we gewend waren. Gelukkig bederft de whisky niet, dus daar komen we wel overheen. We hebben nog een uitzoekpuntje voor de samples, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zullen we die melden.”
“ Brexit: gevolgen zeer beperkt
Op 29 december 2020 werd het nieuwe handelsverdrag tussen de UK en de EU voorlopig goedgekeurd. Het verdrag is in werking getreden, vooruitlopend op de definitieve goedkeuring. Door de nieuwe handels- en samenwerkingsovereenkomst is er geen extra heffing van toepassing op whisky die voor ons vanuit de UK naar de EU gestuurd wordt. Goed nieuws voor alle casQueteers!
Het lijkt erop dat de transportkosten wel wat zullen toenemen, dit heeft verder geen groot effect. Ook kan het de komende periode gebeuren dat transport wat langer duurt dan we gewend waren. Gelukkig bederft de whisky niet, dus daar komen we wel overheen. We hebben nog een uitzoekpuntje voor de samples, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zullen we die melden.”
1 x
blaaat schreef:193,02 euro bovenop een bedrag van 694,60.
+27,8%
't is niet weinig.
Potjandorie wat een geld! Dat wordt de veilingen in Engeland en Schotland overslaan helaas!
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Oh jee, er beginnen nu serieuze problemen te ontstaan; Lagavulin 16 kon ik gewoon niet bestellen bij mijn belangrijkste leverancier. Transport is een drama is de reden.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ja, om dingen de UK uit te krijgen is een ramp! De hoop is dat dit in februari wat verbetert.... 
0 x
Ohjee...lege schappen in t vooruitzicht
Dan maar over op de Franse meuk. Een goeie cognac of een knappe armagnac is ook prima binnen te houden 

1 x
Vandaag van de SWA bericht ontvangen dat mijn flesje inmiddels onderweg is met UPS, 15 dagen na de veiling.
Zal mij benieuwen allemaal.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Dat gaat wel ff duren Herman; ik moest er 2 met UPS uit Creetown weghebben en die zijn sinds 11 januari onderweg voor levering 13 januari. En telkens kwam er een dag bij. Inmiddels is pakket gepland voor 19 januari en is nog steeds ‘in transit’
Kennelijk heeft UPS de moed al opgegeven.
1 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

sch@ker schreef:Vandaag van de SWA bericht ontvangen dat mijn flesje inmiddels onderweg is met UPS, 15 dagen na de veiling.
Wordt vervolgd
Mijn fles staat al 4 dagen op 'Order being prepared'. Blijkbaar een moeilijke klus om mijn fles in te pakken.

0 x
Banzai schreef:sch@ker schreef:Vandaag van de SWA bericht ontvangen dat mijn flesje inmiddels onderweg is met UPS, 15 dagen na de veiling.
Wordt vervolgd
Mijn fles staat al 4 dagen op 'Order being prepared'. Blijkbaar een moeilijke klus om mijn fles in te pakken.
Dat stond die van mij 14 dagen. Sinds gisteren verzonden, maar als ik bij UPS kijk, is het pakket electronisch aangekondigd, wat ikzelf iets heel anders vind.
We zullen het gewoon moeten ondergaan ben ik bang.
Succes!
update: verwachte aflevering tussen nu en 7 februari
1 x
Zie zojuist bij UPS, dat mijn flesje is vrijgegeven door de douane (UK).
De verwachte aflevering is dinsdag a.s. tussen 12.00 en 16.00 uur.
We'll wait and see
We'll wait and see
0 x
-
Nickvanderlinde298
- Senior

sch@ker schreef:Zie zojuist bij UPS, dat mijn flesje is vrijgegeven door de douane (UK).
We'll wait and see
De extra rekening zit bij de aflevering of kun je die al terug zien bij het T&T overzicht?
Mijne geeft aan:
'Inklaring in uitvoering'
Vastgestelde levering:
Dinsdag 26-01
0 x
staat nog op "in transit" vanaf vanmorgen 5.31h, verder 0 info.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 25 Jan 2021, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Dat gaat wel ff duren Herman; ik moest er 2 met UPS uit Creetown weghebben en die zijn sinds 11 januari onderweg voor levering 13 januari. En telkens kwam er een dag bij. Inmiddels is pakket gepland voor 19 januari en is nog steeds ‘in transit’![]()
Zijn er nog steeds niet, UPS is zich in Eindhoven al 5 dagen aan het afvragen 'en nu'... Douane formaliteiten gehad en nog krijgen ze het niet voor elkaar. De meneer van de sociale werkplaats die de klantenservice van UPS lijkt te zijn snapte het ook niet zo goed.

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

sch@ker schreef:staat nog op "in transit" vanaf vanmorgen 5.31h
Ik zou niet voor de deur gaan zitten Herman.....
0 x

't is niet weinig.