Hallo, ik ben Arne uit de Betuwe
Hallo, ik ben Arne uit de Betuwe
Hoi,
Even voorstellen. Mijn naam is Arne, 45 en woon in de Betuwe. Denk dat ik mij zo'n 20 jaar geleden ben gaan verdiepen in whisky. Destijds iets van 5 of 6 flessen uit de verschillende streken gekocht om te onderzoeken of ik het wat vind. Verrassend genoeg was ik bijzonder gecharmeerd van de meer rokerige en jodium achtige whisky's, dus met name de Islay whisky's. Daarna diverse geprobeerd zoals Coal Ila en Lagavullin. Soms op basis van de naam of verpakking, zoals Big Peat die zeer goed bevalt of tips van een slijter zoals Torfa of Kilchoman. Ik heb ook een tijdje in Amersfoort gewerkt en kon toen makkelijk af en toe bij van Wees langs om e.e.a. te proeven en heb diverse Ultimate bottelingen gekocht.
Afgelopen jaren vaak getwijfeld of ik eens wat duurdere flessen ging kopen en vorige week eindelijk eens twee octomores gekocht. Een 9.1 en 10.4. De 9.1 viel me in eerste instantie wat tegen, maar de 10.4 vond ik mooi om te zien, ruikt geweldig en er kwamen allerlei smaken vrij en dat had ik nog niet eerder zo ondervonden. Dus ben nu wel benieuwd naar andere varianten uit de octomore serie, maar hoop op het forum ook informatie en tips over andere peaty whiskys te vinden. Vooral welke van de duurdere de moeite waard zijn.
En wellicht zijn er meer Islay-liefhebbers in de Betuwe en kunnen we als de situatie het weer toelaat eens een proeverij doen of flessen delen/uitwisselen. Ben benieuwd.
Groetjes,
Arne
Even voorstellen. Mijn naam is Arne, 45 en woon in de Betuwe. Denk dat ik mij zo'n 20 jaar geleden ben gaan verdiepen in whisky. Destijds iets van 5 of 6 flessen uit de verschillende streken gekocht om te onderzoeken of ik het wat vind. Verrassend genoeg was ik bijzonder gecharmeerd van de meer rokerige en jodium achtige whisky's, dus met name de Islay whisky's. Daarna diverse geprobeerd zoals Coal Ila en Lagavullin. Soms op basis van de naam of verpakking, zoals Big Peat die zeer goed bevalt of tips van een slijter zoals Torfa of Kilchoman. Ik heb ook een tijdje in Amersfoort gewerkt en kon toen makkelijk af en toe bij van Wees langs om e.e.a. te proeven en heb diverse Ultimate bottelingen gekocht.
Afgelopen jaren vaak getwijfeld of ik eens wat duurdere flessen ging kopen en vorige week eindelijk eens twee octomores gekocht. Een 9.1 en 10.4. De 9.1 viel me in eerste instantie wat tegen, maar de 10.4 vond ik mooi om te zien, ruikt geweldig en er kwamen allerlei smaken vrij en dat had ik nog niet eerder zo ondervonden. Dus ben nu wel benieuwd naar andere varianten uit de octomore serie, maar hoop op het forum ook informatie en tips over andere peaty whiskys te vinden. Vooral welke van de duurdere de moeite waard zijn.
En wellicht zijn er meer Islay-liefhebbers in de Betuwe en kunnen we als de situatie het weer toelaat eens een proeverij doen of flessen delen/uitwisselen. Ben benieuwd.
Groetjes,
Arne
8 x
Re: Hallo, ik ben Arne uit de Betuwe
Hallo Arne,
Mooie introductie
. Welkom op het whisky forum
.
Groet Roelof
Mooie introductie
. Welkom op het whisky forum
.Groet Roelof
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Welkom Arne,
Mooi stukje van Nederland om te wonen. Kom regelmatig met de racefiets in de Betuwe als ik de rivier oversteek. Woon en werk (al zal niemand denken dat een slijter echt werkt
zelf in Houten.
Mooi stukje van Nederland om te wonen. Kom regelmatig met de racefiets in de Betuwe als ik de rivier oversteek. Woon en werk (al zal niemand denken dat een slijter echt werkt
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Hartelijk welkom Arne!
Mooie introductie hoor!
Probeer eens een sherried Ardmore op cask strength
welliswaar geen Islay maar een echte ‘vastelandpeat’ die de moeite van het ontdekken m.i. zeker waard is! 
Groeten,
Arthur
Mooie introductie hoor! Probeer eens een sherried Ardmore op cask strength
Groeten,
Arthur
0 x
Cor - Vinabc schreef:Welkom Arne,
(al zal niemand denken dat een slijter echt werkt.
Nope, jij bent professioneel alcoholist Cor. Alleen omdat je een winkel als dekmantel hebt, trapt iedereen erin

2 x
- Reichenbach
- Moderator

Welkom op het forum Arne.
Een geturfde Ben Nevis kan ook erg interessant zijn.
Een geturfde Ben Nevis kan ook erg interessant zijn.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Welkom Arne, mooie introductie en welkom op het forum! 

0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Welkom Arne.
Duurdere Islay's die wat mij betreft erg de moeite waard zijn en van dezelfde distillery als Octomore: single cask Port Charlotte's, vooral op sherryvaten. Over het algemeen zeer goed in balans en mooie rokerige en vlezige smaken, waarbij zoet fruit tegenwicht biedt. Zijn ook erg mooie independents van te vinden.
Duurdere Islay's die wat mij betreft erg de moeite waard zijn en van dezelfde distillery als Octomore: single cask Port Charlotte's, vooral op sherryvaten. Over het algemeen zeer goed in balans en mooie rokerige en vlezige smaken, waarbij zoet fruit tegenwicht biedt. Zijn ook erg mooie independents van te vinden.
0 x
Cor - Vinabc schreef:Welkom Arne,
Mooi stukje van Nederland om te wonen. Kom regelmatig met de racefiets in de Betuwe als ik de rivier oversteek. Woon en werk (al zal niemand denken dat een slijter echt werktzelf in Houten.
Ha Cor,
Ik heb hiervoor in Houten gewoond, maar kom er nu eigenlijk alleen nog maar voor Bij Teus. Zal volgende keer eens komen kijken...
Gr.,
Arne
0 x
Cask1988 schreef:Hartelijk welkom Arne!Mooie introductie hoor!
Probeer eens een sherried Ardmore op cask strengthwelliswaar geen Islay maar een echte ‘vastelandpeat’ die de moeite van het ontdekken m.i. zeker waard is!
Groeten,
Arthur
Dank voor de tip. Was al benieuwd naar Ardmore, dus ga dat ook eens proberen.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”