Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
- Reichenbach
- Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Deze staat er al een tijdje op voor deze prijs. En nog steeds daarvoor te koop, erg hard gaat het blijkbaar niet.
Eigenlijk zou de helft redelijker zijn.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Reichenbach schreef:Eigenlijk zou de helft redelijker zijn.
Misschien komt ie woensdag wel in de D12 breek de week aanbieding

2 x
Mikser schreef:Reichenbach schreef:Eigenlijk zou de helft redelijker zijn.
Misschien komt ie woensdag wel in de D12 breek de week aanbieding
En anders als donderdagdeal met €5 korting op de huidige prijs
1 x
Cask1988 schreef:En anders als donderdagdeal met €5 korting op de huidige prijs
We kunnen er mee lachen, maar stel toch vast dat de D12 deals altijd snel de deur uit zijn
zo snel dat ik altijd te laat ben... ( hint hint hint @D12 )
0 x
Reichenbach schreef:Deze staat er al een tijdje op voor deze prijs. En nog steeds daarvoor te koop, erg hard gaat het blijkbaar niet.
Schandalig

0 x
Ik heb em via men slijter voor 135€ gekocht.. Op huidige auctions lopen ze al hoger op.. Sebiet is die 250€ nog zo onrealistisch niet (heb niet gezegd dat het niet schandalig is he
)
0 x
Gisteren voor de 2e keer de SB17 Madeira op. En ook zoals na de 1e, weer die tegenvaller qua smaak sensatie waarom ik juist zo gek ben op Springbank.
Zal het aan de Madeira casks liggen wat mij niet zint?! Eens op onderzoek uit en meer van die casks proeven, iemand aanrader?
Zeker de hype en prijs niet waard is mijn bescheiden mening
Zal het aan de Madeira casks liggen wat mij niet zint?! Eens op onderzoek uit en meer van die casks proeven, iemand aanrader?
0 x
"Volo et Valeo"
Ardking schreef:Gisteren voor de 2e keer de SB17 Madeira op. En ook zoals na de 1e, weer die tegenvaller qua smaak sensatie waarom ik juist zo gek ben op Springbank.
Ik had gisteren de 21yo van Whiskybroker in het glas, en als je het dan over ge-hyped hebt... Die viel toch wel enorm tegen, enorm waterig in de breedte.
Achteraf wel blij dat ik m niet heb kunnen kopen

2 x
Rien68 schreef:Ik had gisteren de 21yo van Whiskybroker in het glas, en als je het dan over ge-hyped hebt... Die viel toch wel enorm tegen, enorm waterig in de breedte.
Waar was die hype dan? Of heb je 't over 't feit dat er hier een discussietje was over de prijs? Ik blijf het grappig vinden: iedereen die de fles heeft kunnen kopen en ook gekocht heeft is er blij mee. Mensen stonden aan te schuiven om de overgebleven flessen aan een kwart meer te kopen. Iedereen gelukkig toch?
Trouwens, je geeft 'm 88 heb ik gezien: zo slecht zal hij dan ook weer niet geweest zijn...
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nou, dat akkefietje Whiskybroker is mij ook behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten. En dan uit bottelaars perspectief want wat Martin gedaan heeft (zegt ie) is bijna tegen aankoop het vat ‘gegund’ aan zijn klanten die veel
flessen kopen. De kant bottelaar; met dit soort acties zorg je er als bottelaar voor dat vaten ook onbetaalbaar blijven en zover ze dat nog niet waren wel worden. Nu houdt Whiskybroker het hele traject in eigen huis, maar zou een andere bottelaar dit doen zonder winstoogmerk (of heel weinig) en via een importeur de flessen bij slijters in Nl op de plank willen zetten dan had deze fles € 300 gekost. Minimaal.
En dan de kopers kant; kom op zeg. Echt? Mensen die zo blij als een kind zijn dat ze een niet heel bijzondere Springbank ‘mogen’ kopen voor € 220 ex verzenden. Heb ik iets gemist? Wel klagen dat het allemaal zo duur wordt. Nou, newsflash; deze actie van Whiskybroker is door alle bottelaars opgemerkt dus dat er buiten de distillery releases nog een 20 yo IB op za duiken voor minder als € 250 zal alleen zijn als iemand niet heeft opgelet. En logisch; je wordt als een moderne Sinterklaas bedekt onder een deken van warme liefde voor iedereen die denkt dat ie zojuist vreselijk is gematst door een bottelaar.
Wat betreft de score Arthur; 88 punten voor een dram van € 100 is prima, maar voor een fles van € 220 is het simpelweg te weinig. Maar da’s mijn mening.
flessen kopen. De kant bottelaar; met dit soort acties zorg je er als bottelaar voor dat vaten ook onbetaalbaar blijven en zover ze dat nog niet waren wel worden. Nu houdt Whiskybroker het hele traject in eigen huis, maar zou een andere bottelaar dit doen zonder winstoogmerk (of heel weinig) en via een importeur de flessen bij slijters in Nl op de plank willen zetten dan had deze fles € 300 gekost. Minimaal.
En dan de kopers kant; kom op zeg. Echt? Mensen die zo blij als een kind zijn dat ze een niet heel bijzondere Springbank ‘mogen’ kopen voor € 220 ex verzenden. Heb ik iets gemist? Wel klagen dat het allemaal zo duur wordt. Nou, newsflash; deze actie van Whiskybroker is door alle bottelaars opgemerkt dus dat er buiten de distillery releases nog een 20 yo IB op za duiken voor minder als € 250 zal alleen zijn als iemand niet heeft opgelet. En logisch; je wordt als een moderne Sinterklaas bedekt onder een deken van warme liefde voor iedereen die denkt dat ie zojuist vreselijk is gematst door een bottelaar.
Wat betreft de score Arthur; 88 punten voor een dram van € 100 is prima, maar voor een fles van € 220 is het simpelweg te weinig. Maar da’s mijn mening.
4 x
Ardking schreef:Gisteren voor de 2e keer de SB17 Madeira op. En ook zoals na de 1e, weer die tegenvaller qua smaak sensatie waarom ik juist zo gek ben op Springbank.
De 14yo Bourbon Wood van enkele jaren terug vond ik goed. Hetzelfde geldt voor de 17yo Sherry Wood van nog langer terug. De 15yo Rum Wood van vorig jaar vond ik lekker, maar geen hoogvlieger. Persoonlijk vind ik de 17yo Madeira wel erg lekker, dus een donatie is altijd welkom
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nee, dat ligt waarschijnlijk niet aan de mix van Madeira vaten.., de oorzaak ligt al verder terug: een mix van ex bourbon en ex rum vaten en dat wat al een ratjetoe. Waarschijnlijk in een handvol Madeira vaten gekieperd om te proberen er nog wat van te maken. De mix van ex bourbon en ex rum snap ik al niet, maar als dat 14 yo en niet goed is krijg je dat met geen enkele vat type keuze nog goed. En ze wisten het zelf ook wel, gezien de redelijke sympathieke releaseprijs, voor Springbank begrippen.

1 x
Casketje schreef:Rien68 schreef:Ik had gisteren de 21yo van Whiskybroker in het glas, en als je het dan over ge-hyped hebt... Die viel toch wel enorm tegen, enorm waterig in de breedte.
Waar was die hype dan? Of heb je 't over 't feit dat er hier een discussietje was over de prijs? Ik blijf het grappig vinden: iedereen die de fles heeft kunnen kopen en ook gekocht heeft is er blij mee. Mensen stonden aan te schuiven om de overgebleven flessen aan een kwart meer te kopen. Iedereen gelukkig toch?
Trouwens, je geeft 'm 88 heb ik gezien: zo slecht zal hij dan ook weer niet geweest zijn...
Edwin heeft het prima verwoord

0 x
Oogadal schreef:En dan de kopers kant; kom op zeg. Echt? Mensen die zo blij als een kind zijn dat ze een niet heel bijzondere Springbank ‘mogen’ kopen voor € 220 ex verzenden. Heb ik iets gemist? Wel klagen dat het allemaal zo duur wordt. Nou, newsflash; deze actie van Whiskybroker is door alle bottelaars opgemerkt dus dat er buiten de distillery releases nog een 20 yo IB op za duiken voor minder als € 250 zal alleen zijn als iemand niet heeft opgelet. En logisch; je wordt als een moderne Sinterklaas bedekt onder een deken van warme liefde voor iedereen die denkt dat ie zojuist vreselijk is
gematst door een bottelaar.
Kijk, wat de prijzen van vaten zijn tegenwoordig zal jij ongetwijfeld meer kennis en inzicht hebben dan ik. Maar feit blijft wel dat ook jij niet weet wat Martin voor dat vat betaald heeft. Wat ik merk als end-user is dat er al in geen jaaaaaren nog een 20yo IB SB voor minder dan €250 op de markt is gebracht. Ik herinner me de 1995 Whiskynerds botteling in 2018, we spreken dus 2 jaar geleden, à €350. Zijn zij daarvoor en masse op de brandstapel gevlogen? Neen, meer nog: die flessen gaan ondertussen vlot voor nog veel meer op de secundaire markt. De North Star Springbank dit jaar: vlot boven de €500, en ik kan nog wel zo'n aantal voorbeeldjes vinden. Dus los van het feit of het verhaal dat ie 'm al dan niet met minmale winstname heeft verkocht klopt of niet (daar maakt iedereen het zijne van) was het een meer dan faire prijs waaraan geen enkele andere bottelaar de voorbije jaren kon tippen. Punt andere lijn.
Ik blijf het gewoon grappig vinden dat het enkel mensen zijn die de fles niet hebben die dergelijke opmerkingen maken. Ik heb nog geen enkele persoon gesproken die de fles ook daadwerkelijk heeft gekocht dat 'ie zich "gematst" voelt.
Trouwens: ik dacht dat ratings gegeven werden los van de prijs van de fles? Zoniet zou zo'n 11-jarige donkere gefinishte soep van James Eadie toch ook nooit boven de 83-84 kunnen scoren met de prijzen die ze er voor vragen, en dan heb ik het zelfs nog niet over (het gebrek aan) kwaliteit ervan.
2 x
Weet je wat het is? Wij hopen gewoon heel hard dat die prijszetting van Springbank flessen zich niet doorzet naar andere distilleerderijen... Want mijn portefeuille, en ik denk van veel anderen, is niet groot genoeg om zomaar 250€ eruit te halen voor een 25yo.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”