Zojuist de voltallige eerste batch van The Whiskydudes (nogmaals) mogen proeven. En ik werd daar heel blij van! Ik ben wellicht wat biased maar Edwin heeft bijzonder mooi spul in de fles weten te krijgen.
Girvan 2006, echt een knaller. Schaart zich bij de beste SG’s die ik tot nu toe op heb.
Miltonduff 2009, en dit is echt maar 11 jaar? Wat een profiel zeg.
Fettercairn 2008, misschien op het eerste oog niet de meest interessante distilleerderij, maar een echte summer fruit basket van een actief bourbonvat!
Zag dat op de WDS-website nu ook de notes zijn geplaatst en de aanbevolen verkoopprijzen... voor ieder wat wils lijkt me zo (of voor ieder alles wils! )
Ik ben erg benieuwd. Fettercairn vliegt vaak onder de radar, maar wat ik tot dusverre heb gehad bevalt me wel. Fruitmandjes die voor mij vaak in het straatje van Inchmurrin en ook Littlemill liggen.
Edit: 1 maart in de winkel, of stiekem toch eerder?
Nee, nee, 1 maart it is.. Heb de tijd zeker nodig om nog wat punten links & rechts op de ‘i’ te zetten..., lockdown helpt ook niet echt, ik wil dat mensen bij de partner slijters kunnen proeven. Fingers crossed dat er half - eind februari weer wat meer mogelijk is.
vanavond ga ik voor de verandering eens aan de Cardhu 12 yo . Die fles moet toch ook eens op. Gisteren niets gedronken, eergisteren genipt aan de maritieme Old Pulteney .
Na 2x negatief getest te hebben op Cojaona een lekker Ledaigie 2005 EID ingeschonken. Wel verdiend na tig dagen quaraintaine wegens enkele uren in nabijheid van een positief getest individu geweest te zijn (werk, ...).