Mortlach expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Mermur » 04 Dec 2020, 18:38

sch@ker schreef:Er komt een 34 jarige van Adelphi op de markt :hoera
Refill Bourbon: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 94/1986-ad

Mijn fles is (met dank aan de eindejaarsuitkering) onderweg vanuit Royal Mile Whiskies.
3 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 04 Dec 2020, 19:13

Mermur schreef:
sch@ker schreef:Er komt een 34 jarige van Adelphi op de markt :hoera
Refill Bourbon: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 94/1986-ad

Mijn fles is (met dank aan de eindejaarsuitkering) onderweg vanuit Royal Mile Whiskies.

Zoooo meneer wel en voor welke prijs als ik vragen mag?
Je doet je nickname wel eer aan Mr.....M :D

PS Heb het gezien en "out of stock" inmiddels.
Mijn einde jaars uitkering laat vooralsnog op zich wachten (het is allemaal al inverdiend zal ik maar zeggen...). Mogelijk dat mijn slijter (cryptisch A Ω) hier te lande binnenkort iets "in de aanbieding" krijgt :bigsmile
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 08 Dec 2020, 19:35

De prijs bij Passie voor Whisky komt toch akelig dicht bij de €850 (i.t.t. de 540 pond die ik betaald heb).
0 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 08 Dec 2020, 19:39

Mermur schreef:De prijs bij Passie voor Whisky komt toch akelig dicht bij de €850 (i.t.t. de 540 pond die ik betaald heb).

Ik zie hem ook net bij Passie etc. voorbijkomen en gezien de prijs blijf ik dus bij mijn standpunt: absurd
Heb van Zuylen een berichtje gestuurd maar ik vrees toch het ergste.... (nou ja wat is erg)
Antwoord: Komt vrijdag a.s. binnen (twee flesjes). Prijs? € 829,95
Haast u.
Toedeledoki
0 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 08 Dec 2020, 21:22

sch@ker schreef:
Mermur schreef:De prijs bij Passie voor Whisky komt toch akelig dicht bij de €850 (i.t.t. de 540 pond die ik betaald heb).

Ik zie hem ook net bij Passie etc. voorbijkomen en gezien de prijs blijf ik dus bij mijn standpunt: absurd
Heb van Zuylen een berichtje gestuurd maar ik vrees toch het ergste.... (nou ja wat is erg)
Antwoord: Komt vrijdag a.s. binnen (twee flesjes). Prijs? € 829,95
Haast u.
Toedeledoki

Bij Whiskysite hebben ze er op dit moment één staan voor 'slechts' €800. Ik heb even getwijfeld... Oh nee, toch niet. :HitHead

Ook nog een Benriach 1999 voor maar €260 en een Ardmore 2002 voor een schappelijke €175. Nu is Adelphi altijd wel een duurdere bottelaar geweest maar dit begint wel vrij absurde vormen aan te nemen.
2 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 08 Dec 2020, 21:32

Heb 'm vanavond in het glas gehad en ik moet zeggen dat ie me heel goed beviel. Wat mij betreft met stip in de top drie van bourbon-gerijpte Mortlachs die ik geproefd heb. Is ie 540 pond waard? Voor een Mortlach-gek misschien wel. Is €800 of meer waard? Nee, dat slaat nergens op.
2 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 08 Dec 2020, 21:55

Mermur schreef:Heb 'm vanavond in het glas gehad en ik moet zeggen dat ie me heel goed beviel. Wat mij betreft met stip in de top drie van bourbon-gerijpte Mortlachs die ik geproefd heb. Is ie 540 pond waard? Voor een Mortlach-gek misschien wel. Is €800 of meer waard? Nee, dat slaat nergens op.

Dank voor deze informatie Rob.
Maar ook voor €800.00 wat op dit moment hoe gek het ook moge klinken een reële optie is, laat ik hem toch staan. Dat vond ik al maar met jouw suggestie er bij, blijft ik bij mijn standpunt.
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 26 Dec 2020, 09:28

Prijsverlaging Mortlach 1986: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1986-ad
Niet veel maar toch.
Zou nu door de importeur worden ingezien dat dit flesje veel te duur in de Nederlandse markt is gezet? Of laat Passie voor Whisky/van der Boog een stukje van zijn winst vallen?
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 26 Dec 2020, 09:51

sch@ker schreef:Prijsverlaging Mortlach 1986: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1986-ad
Niet veel maar toch.
Zou nu door de importeur worden ingezien dat dit flesje veel te duur in de Nederlandse markt is gezet? Of laat Passie voor Whisky/van der Boog een stukje van zijn winst vallen?

is een actie van vd boog tot 31 december 10% op alles
1 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 02 Jan 2021, 19:28

henri schreef:
sch@ker schreef:Prijsverlaging Mortlach 1986: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1986-ad
Niet veel maar toch.

is een actie van vd boog tot 31 december 10% op alles

Loopt nu blijkbaar nog, die actie.
Hoe zou dat toch komen?
Volgens mij raken "ze" "ze" niet kwijt en wordt het tijd WIN eens hier op aan te spreken en te vragen naar het waarom (wie o wie? ).Misschien iets voor de slijters zelf?
In Austria gingen ze voor ca, 550 de deur uit, wat ik nog fors aan de prijs vind......
Ik blijf (vooralsnog) in staking :D

Wel een beetje zure reactie om het jaar mee te beginnen overigens...
Zo voel ik mij echter niet :duimop
3 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 02 Jan 2021, 20:47

Ben de mijne kwijt.... ;)
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 02 Jan 2021, 22:32

Proficiat Cor, het is je gegund en business as usual zal ik maar zeggen.
Dat neemt echter niet weg, dat als slijters van mening zouden zijn, dat zij deze fles (en andere), vanwege de importeur veel te hoog in de markt zetten, zij in mijn opinie, degenen zouden moeten zijn die daarin actie zouden kunnen ondernemen.
Zij hebben een positie. Ik als klant kan hooguit privé iets besluiten.
Maar ja.... en het was ook maar een idee. Niet realistisch wellicht.
Vriendelijke groet en a happy New Year :D
2 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Jan 2021, 19:54

De keten in zijn geheel is verantwoordelijk voor de prijzen. Als men het niet koopt bij de slijter voor een X prijs, koopt de slijter het niet meer in en dan haakt de importeur af en dan past de producent de prijzen wel aan.
Zo zag je dat de prijzen van de Clynelish van Signatory telkens omhoog ging tot het er over was en het niet meer werd verkocht/ingekocht. Daarna daalde de prijzen weer.
Bij North Star zag je dat de prijs van de Springbank en Longrow er over waren en zodoende niet in Nederland verkocht werden.

Maar het hangt ook samen met de honger naar specials. "Men" wil toch vooral de meest bijzondere, maar bedankt voor de normalere. Maar geen krenten zonder pap. Ergens moet dat verdiend worden.
3 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 03 Jan 2021, 20:51

Mij werd verteld, dat de importeur in dit geval prijsbepalend is geweest en ik denk zo maar dat dit niet op zichzelf staat.
Het verhaal over de vraag die de prijs opdrijft is mij natuurlijk ook bekend, alsook dat de detailhandel niet alleen de krenten uit de pap krijgt toebedeeld, dus dat dit verhaal in een bredere context staat.
Zoiets als bij de Beers (diamanthandel) je moet nemen als detaillist wat je wordt aangeboden en anders krijg je niets.
Ik vind dit trouwens wel een aardige vergelijking :bigsmile
Mij ging en gaat het echter om het eerste. Als dat zo is met dit flesje -en ik heb geen reden om aan mijn informatie te twijfelen-
dan is dit gewoon een topdown benadering geweest en daar kan ik als consument natuurlijk niets aan veranderen, maar de detailhandel heeft zoals gezegd wel een positie in deze.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 03 Jan 2021, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Jan 2021, 20:59

De importeur bepaald zijn verkoopprijs, net als de slijter. Verkooprijs opleggen is verboden en is ook zeker geen sprake van geweest. En anders was dat ook niet goed gegaan, want er waren/zijn verschillende prijzen bij de diverse slijters.
De diamanthandel ben niet helemaal/helemaal niet bekend mee, maar idd ook voor slijters geldt dat we niet alleen de krenten krijgen, maar ook de pap. En dat vind ik niet meer dan redelijk.
Heel veel distilleries bepalen de aantallen van de specials aan de hand van het normale spul. Als "we" dan geen Ardbeg 10, Springbank 10, Arran 10, Kilkerran 12, Glendronach 12, Adelphi breath of the ... etc willen kopen, dan betekend dat we wat minder krenten krijgen.
2 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”