Goede betaalbare bourbon

Verenigde Staten van Amerika en Canada verdienen een eigen plek.
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Goede betaalbare bourbon

Ongelezen berichtdoor Casketje » 28 Nov 2020, 16:38

De collectie bourbon is ondertussen al goed gegroeid. :oops: Mijn favoriet tot nu toe is de Wild Turkey Rare Breed, voornamelijk omdat je daar de ouderdom in proeft - maar ook de Eagle Rare 10 en de Elijah Craig Small Batch mogen ze me elke dag voorschotelen. Gesloten heb ik ook nog Booker's 2020-01, enkele Elijah Craig Barrel Proof en een paar Stagg Jr. Ik heb nog op het punt te staan een George T Stagg te kopen maar vond het uiteindelijk toch iets té gortig.

Vandaag naar een horecasupermarkt geweest in de buurt die o.w.v. Corona momenteel ook toegankelijk is voor particulieren. Op vlak van Schots niet veel soeps maar tot m'n verbazing hadden ze twee bestofte Michter's 10 staan aan een zéér mooie prijs. Meteen meegenomen uiteraard. Bleek bij nader onderzoek om een botteling uit 2016 te gaan - om maar te zeggen dat wanneer je je grenzen een beetje verlegt je nog heel mooie prijs-kwaliteit kan vinden. Hetzelfde geldt voor rum trouwens.

Wat een mooie wereld toch, de spirits. :hoera
2 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 30 Dec 2020, 20:44

Casketje schreef:De collectie bourbon is ondertussen al goed gegroeid. :oops: Mijn favoriet tot nu toe is de Wild Turkey Rare Breed, voornamelijk omdat je daar de ouderdom in proeft - maar ook de Eagle Rare 10 en de Elijah Craig Small Batch mogen ze me elke dag voorschotelen. Gesloten heb ik ook nog Booker's 2020-01, enkele Elijah Craig Barrel Proof en een paar Stagg Jr. Ik heb nog op het punt te staan een George T Stagg te kopen maar vond het uiteindelijk toch iets té gortig.

Vandaag naar een horecasupermarkt geweest in de buurt die o.w.v. Corona momenteel ook toegankelijk is voor particulieren. Op vlak van Schots niet veel soeps maar tot m'n verbazing hadden ze twee bestofte Michter's 10 staan aan een zéér mooie prijs. Meteen meegenomen uiteraard. Bleek bij nader onderzoek om een botteling uit 2016 te gaan - om maar te zeggen dat wanneer je je grenzen een beetje verlegt je nog heel mooie prijs-kwaliteit kan vinden. Hetzelfde geldt voor rum trouwens.

Wat een mooie wereld toch, de spirits. :hoera

Elijah craig barrel proof....mag je mij toch ook steeds voor wakker maken, en die 18 en 21... :o
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Plr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Plr » 31 Dec 2020, 14:37

Wild Turkey 101 vind ik eigenlijk best heel lekker en zeer betaalbaar. Het is wel een beetje zoet, maar het drinkt goed weg. Four Roses single barrel hoor ik veel goeds over maar ik ben voor dat geld eerder geneigd een fles whisky te halen. Toch wil ik em wel een x proberen.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Dec 2020, 16:17

Plr schreef:... Four Roses single barrel hoor ik veel goeds over maar ik ben voor dat geld eerder geneigd een fles whisky te halen. Toch wil ik em wel een x proberen.
Een keer een aanbieding bij de Gall afwachten (nu?), dan is hij meer betaalbaar. Rond de 30 Euro zijn er weinig malts die daar mee kunnen komen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Dec 2020, 16:57

Als je nog iets goedkoper wilt Four roses Small batch ;) zit nu aan mn zoveelste flesje. Blijft een heerlijke bourbon slobber voor weinig geld!
0 x
Afbeelding

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 01 Jan 2021, 14:19

Evan Williams Bottled in Bond is ook erg goed, zeker voor de belachelijk lage prijs. Laat je niet afschrikken door de fles, niet alle bourbon in een vierkante fles is alleen om te mixen. :duimop
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Jan 2021, 18:26

Reichenbach schreef:
Plr schreef:... Four Roses single barrel hoor ik veel goeds over maar ik ben voor dat geld eerder geneigd een fles whisky te halen. Toch wil ik em wel een x proberen.
Een keer een aanbieding bij de Gall afwachten (nu?), dan is hij meer betaalbaar. Rond de 30 Euro zijn er weinig malts die daar mee kunnen komen.

Deze week dus :bigsmile. Gelijk even een exemplaar gehaald. Vaatje 15-5V dit maal. Stond nog nie op WB.
1 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 10 Jan 2021, 22:48

Cask1988 schreef:Als je nog iets goedkoper wilt Four roses Small batch ;) zit nu aan mn zoveelste flesje. Blijft een heerlijke bourbon slobber voor weinig geld!

Heb je die van 2020 al op? Of welke jaren heb je allemaal al gedronken, heel benieuwd of er veel smaakverschil in zit.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Jan 2021, 23:03

Ruud2612 schreef:
Cask1988 schreef:Als je nog iets goedkoper wilt Four roses Small batch ;) zit nu aan mn zoveelste flesje. Blijft een heerlijke bourbon slobber voor weinig geld!

Heb je die van 2020 al op? Of welke jaren heb je allemaal al gedronken, heel benieuwd of er veel smaakverschil in zit.

Neuh, ik heb nu een flesje of 4 op, allen andere batches maar heb nooit hele schokkende verschillen kunnen ontdekken. Maar heb ze dan ook nooit H2H gedronken..
2 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Jan 2021, 00:51

Meestal variaties op een thema toch? Met de Single Barel is dat ook zo.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Jan 2021, 08:22

Reichenbach schreef:Meestal variaties op een thema toch? Met de Single Barel is dat ook zo.

Zouden we haast een H2H met meerdere batches small batch en single barrel moeten doen. Ik heb zelf altijd het idee dat het redelijk hetzelfde is. Dezelfde mash Bill wordt in dezelfde type virgin oak gekieperd en krijg een rijping van redelijk gelijke lengte. Maargoed hout reageert altijd anders natuurlijk dus das wel een variabele.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Jan 2021, 18:44

FR heeft in ieder geval twee verschillende typen mashbill, één met 20% rogge en één met 35% rogge. Daarnaast vijf giststammen waardoor je in principe 10 verschillende destillaten zou kunnen krijgen.

De Single Barrel bestaat altijd uit het type met 35% rogge en dezelfde giststam, de Small Batch uit een combinatie van vier combinaties van mashbill en giststammen.
https://fourrosesbourbon.com/our-recipes/

Maar ik denk dat variatie in het hout en de plaats in het warenhuis ook een erg belangrijke factor is.
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Jan 2021, 18:50

Reichenbach schreef:FR heeft in ieder geval twee verschillende typen mashbill, één met 20% rogge en één met 35% rogge. Daarnaast vijf giststammen waardoor je in principe 10 verschillende destillaten zou kunnen krijgen.

De Single Barrel bestaat altijd uit het type met 35% rogge en dezelfde giststam, de Small Batch uit een combinatie van vier combinaties van mashbill en giststammen.
https://fourrosesbourbon.com/our-recipes/

Maar ik denk dat variatie in het hout en de plaats in het warenhuis ook een erg belangrijke factor is.

Jawel maar het trucje is elke keer hetzelfde. De recepten worden niet tussentijds verwisseld en inmiddels weten ze heel goed welke vaten ze nodig hebben voor small batch en tevens welke voor single barrel. De plaatsen in het warehouse zullen daardoor ook een vrij constante factor zijn. Gezien de mega racked warehouses komt er anders veel te veel schommeling en variatie in de kwaliteit.
0 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 11 Jan 2021, 21:40

Jullie ervaring met de limited edition van FourRoses small batch 2020? Niet te verwarren met de standaard small batch.
0 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 13 Jan 2021, 05:11

Colonel EH taylor vind ik ook best lekker! :usa
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Terug naar “Noord Amerikaanse Whiskey en Whisky”