Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwikkeling

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky prijzen, woekerprijzen, prijsbeleid en prijsontwi

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Nov 2011, 19:49

I_SPEY schreef:Grappig, wij in NL zeggen "man en paard".

Hehe, dit zeggen wij normaal gezien nooit maar ik dacht dat het Nederlands genoeg klonk voor jullie. Vandaar ook dat ik het fout had.

I_SPEY schreef:En dan zal ik jou, vriend Johannes, het antwoord op jouw vraag hier geven: Ja. Is er ook maar 'n ander antwoord te bedenken?

Ik vond al dat het wel heel erg lang duurde vooraleer er een reactie op kwam. Dan is mijn volgende vraag. Van wie komt dan het initatief om die flessen weer op de markt te brengen en aan welke prijs? Komt dat van de distilleerderij of worden er onder de handelaren/slijters afspraken gemaakt (of beide)? Want niet zelfden zie je toch quasi dezelfde prijzen in de meeste shops in verschillende landen (op enkele uitzonderingen na) EN komen dezelfde bottelingen bijna gelijktijdig in de assortimenten terecht.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 10 Nov 2011, 19:53

johan brugge schreef:
I_SPEY schreef:Grappig, wij in NL zeggen "man en paard".

Hehe, dit zeggen wij normaal gezien nooit maar ik dacht dat het Nederlands genoeg klonk voor jullie. Vandaar ook dat ik het fout had.

I_SPEY schreef:En dan zal ik jou, vriend Johannes, het antwoord op jouw vraag hier geven: Ja. Is er ook maar 'n ander antwoord te bedenken?

Ik vond al dat het wel heel erg lang duurde vooraleer er een reactie op kwam. Dan is mijn volgende vraag. Van wie komt dan het initatief om die flessen weer op de markt te brengen en aan welke prijs? Komt dat van de distilleerderij of worden er onder de handelaren/slijters afspraken gemaakt (of beide)? Want niet zelfden zie je toch quasi dezelfde prijzen in de meeste shops in verschillende landen (op enkele uitzonderingen na) EN komen dezelfde bottelingen bijna gelijktijdig in de assortimenten terecht.

Ik las jouw post ongeveer 'n kwartier geleden, hoor ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Nov 2011, 20:05

I_SPEY schreef:Ik las jouw post ongeveer 'n kwartier geleden, hoor

Maar jij bent een uitzondering, René. Of moet ik zeggen: uitzonderlijk? ;)
Even serieus terug. Ik weet dat er slijters deze topic lezen (of gelezen hebben) omdat ik heel regelmatig het forum bezocht heb, maar tot nu toe kwam er geen enkele reactie. Dus tot iemand het tegendeel kan aantonen durf ik er haast van uitgaan dat ik er niet ver naast zit. Feit is dat ik toch een beetje op mijn honger blijf zitten.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 12 Nov 2011, 00:38

Opvallend toch dat de slijters hier zich niet laten horen? :?
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 14 Nov 2011, 19:29

Johan, ik vermoed dat onze whisky gerelateerde een W(hisky)20 of W7 spoedberaad hebben in Schotland :gnif
Misschien dat wij na het beraad iets mogen vernemen.
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Nov 2011, 19:39

Japie Krekel schreef:Johan, ik vermoed dat onze whisky gerelateerde een W(hisky)20 of W7 spoedberaad hebben in Schotland :gnif
Misschien dat wij na het beraad iets mogen vernemen.

Ik heb zo'n vermoeden dat er, net zoals in de politiek (vooral de onze dan), niet veel van terecht zal komen. Jammer eigenlijk, want ik had anders graag een antwoord op mijn vragen gehad van iemand die hier professioneel mee bezig is.
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Nov 2011, 10:28

Wat ik in elk geval de laatste tijd opvallend vind is dat sommige slijters wel degelijk gewoon heel eerlijk zijn.
Als voorbeeld neem ik de Port Ellen 11th Release.
Er zijn slijters die die niet normaal in de markt zetten, maar voor enorme winsten op eBay zetten. Die zullen mij nooit als klant hebben.
Ze zijn er echter ook die hun kleine aantal flessen gewoon tegen de adviesprijs verkopen. Dat zijn de mensen die vervolgens veel meer kans hebben mij als terugkerende klant in de toekomst te mogen begroeten, en die ook positieve reclame, verwijzingen en dergelijke kunnen verwachten.
0 x
Afbeelding

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 19 Nov 2011, 12:30

Ik heb vorige week een fles HP Earl Haakon gekocht voor € 150,- bij mijn slijter. Er zijn dus ook slijters die eerlijk ondernemen.
0 x

Japie Krekel
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Japie Krekel » 19 Nov 2011, 21:05

tomzev schreef:Ik heb vorige week een fles HP Earl Haakon gekocht voor € 150,- bij mijn slijter. Er zijn dus ook slijters die eerlijk ondernemen.

Ik vind dat dit ook zo hoort te zijn.
Onze slijters (dealers) hebben een soort normen en waarden plicht.
Een pluim :goedgedaan voor jou slijter.
Wie is eigenlijk deze slijter?

Btw, "mijn" slijter ('t Fust te Hoorn) heeft ook de normale prijs.
0 x
Afbeelding

"Slechte whisky bestaat niet; alleen goede whisky en nog betere whisky"

tomzev
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor tomzev » 15 Feb 2012, 23:11

Japie Krekel schreef:
tomzev schreef:Ik heb vorige week een fles HP Earl Haakon gekocht voor € 150,- bij mijn slijter. Er zijn dus ook slijters die eerlijk ondernemen.

Een pluim :goedgedaan voor jou slijter.
Wie is eigenlijk deze slijter?

Wijnhuis Zevenaar.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Aug 2012, 20:38

Uit: TIP! In de aanbieding...
GJR schreef:Je wilt dus zeggen dat bijvoorbeeld een JW Green Label normaal 43,95 bij je kost, want dan vindt ik je normale prijzen erg duur ? Zo nee pas de tekst dan aan!

Dat lijkt me t.o.z.v. de ± adviesprijs Gert-Jan, gezien dit:
Drankgigant schreef: Zitten echt gigantische kortingen tussen van 30 à 40 tot wel 50% vergeleken met de grotere ketens
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Aug 2012, 20:53

Piet schreef:
GJR schreef:Je wilt dus zeggen dat bijvoorbeeld een JW Green Label normaal 43,95 bij je kost, want dan vindt ik je normale prijzen erg duur ? Zo nee pas de tekst dan aan!

Dat lijkt me t.o.z.v. de ± adviesprijs Gert-Jan, gezien dit:
Drankgigant schreef: Zitten echt gigantische kortingen tussen van 30 à 40 tot wel 50% vergeleken met de grotere ketens

Dat idee heb ik ook wel, als ik op zijn site kijk, als ik daar ooit op kom, want dat script zorgt continu voor vastlopers bij mij (op iedere computer die ik probeer), zie ik relatief lage prijzen. Nu "verhoogd" hij ze dus eerst en maakt dan sier met in dit geval 15 euro korting tov een adviesprijs die hij in de winkel niet vraagt, daarom mijn vraag/opmerking.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 05 Aug 2012, 21:21

GJR schreef: Nu "verhoogd" hij ze dus eerst en maakt dan sier met in dit geval 15 euro korting tov een adviesprijs die hij in de winkel niet vraagt, daarom mijn vraag/opmerking.

Ik zie op de site een doorstreepte 43,50€ voor de JW GreenLabel. Als je reklame maakt met een oude prijs en een nieuwe prijs dan moet die oude prijs sowieso gevraagd zijn gedurende de voorbije maand in de winkel. Geen idee of dat wel zo geweest is. Hoe dan ook, ik ken nog whisky site's/winkels waar ze de tactiek toepassen en waar de doorhaalde prijzen nooit gevraagd zijn...

( zo zit het toch volgens de BE wetgeving, ik veronderstel dat die grotendeels van EU komt dus zal in NL op een gelijkaardige manier geregeld zijn...)
Laatst gewijzigd door BWhisky op 05 Aug 2012, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Aug 2012, 21:31

BWhisky schreef:
GJR schreef: Nu "verhoogd" hij ze dus eerst en maakt dan sier met in dit geval 15 euro korting tov een adviesprijs die hij in de winkel niet vraagt, daarom mijn vraag/opmerking.

Ik zie op de site een doorstreepte 43,50€ voor de JW GreenLabel. Als je reklame maakt met een oude prijs en een nieuwe prijs dan moet die oude prijs sowieso ooit gevraagd zijn gedurende de voorbije maand in de winkel. Geen idee of dat wel zo geweest is. Hoe dan ook, ik ken nog whisky site's/winkels waar ze de tactiek toepassen en waar de doorhaalde prijzen nooit gevraagd zijn...

( zo zit het toch volgens de BE wetgeving, ik veronderstel dat die grotendeels van EU komt dus zal in NL op een gelijkaardige manier geregeld zijn...)

Die regelgeving is hier ook geldend,maar wel altijd moeilijk te bepalen of er iets overtreden wordt. Ik zag ook de Highland Park 12 die ook in de aanbieding zit, die een normale prijs heeft zo goed als gelijk aan de 15 jaar. Ik erger me er aan...... maar dat was al wel duidelijk, heb me lang in kunnen houden over hun reclamecampagnes maar dit was een druppel te veel....
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 05 Aug 2012, 21:40

BWhisky schreef:

Ik zie op de site een doorstreepte 43,50€ voor de JW GreenLabel. Als je reklame maakt met een oude prijs en een nieuwe prijs dan moet die oude prijs sowieso ooit gevraagd zijn gedurende de voorbije maand in de winkel. Geen idee of dat wel zo geweest is. Hoe dan ook, ik ken nog whisky site's/winkels waar ze de tactiek toepassen en waar de doorhaalde prijzen nooit gevraagd zijn...

De whisky/drankvinder website laat over de afgelopen tijd alleen prijzen zien die onder de 40 (zelfs onder de 36 euro) euro liggen.
Ook denk ik dat een vergelijking met 'grote ketens' hier tegen dovemans oren is gemeld.
De meeste mensen hier hebben hun eigen (goedkopere) adresjes.

:Slainte

PS : drankvinder geeft voor drankgigant vs jw nog 29,90 ipv 28,95... detail.
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”