Hoi allemaal!
Aangezien ik nog behoorlijk nieuw ben, lijkt het me leuk wat tips te ontvangen over mijn volgende fles. Tegelijk hoop ik een topic te openen waar anderen zich ook vrij voelen hetzelfde te vragen.
Het idee is dat je een aantal soorten Whisky noemt die je goed zijn bevallen en de andere leden zullen dan een advies geven over een volgende te nemen stap. Ik hoop voor mezelf dat ik hierdoor eerder zal durven kiezen voor een merk of expressie waar ik anders niet op zou komen, wat vervolgens weer nieuwe deuren zal openen.
Ok, here it goes. Dit is me tot op heden goed bevallen:
- Glenlivet G&M 2004
- Dalwhinnie Distillers Edition 2005
- Glenlivet Illicit Still 12
Budget: tot 70euro
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips!
What's next? (Tip de Whisky)
Re: What's next? (Tip de Whisky)
Poeh er is zoveel lekkers maar hier wat leuke tips (bewust allemaal OB, die zijn goed te krijgen) van whiskies die mij altijd wel goed bevallen:
Clynelish 14yo +/- €30-40
Kilkerran 12yo +/- €40
Glenallachie 12yo +/- €40
Glenfarclas 15 +/- €40-€50
Inchmurrin 12yo +/- €30-€40
Inchmurrin 18yo +/- €60-€70
Aberlour A’bunadh +/- €60
Tamdhu 15yo (aanbieding afwachten) dan vaak €69,95
Houd je van peat: Ardbeg Uigeadail +/- €55 of een Lagavulin 16yo +/- €60 kan je beide niet stuk op gaan.
Houd je van een beetje peat: Springbank 10 +/- €40
Wil je jezelf iets meer verwennen: Springbank 12 Cs of 15 +/- €70-80 maar in de aanbieding vaak eronder
Wil je eens iets anders dan Schots:
Redbreast 12 CS +/- €60
En zo kan ik nog wel ff doorgaan
Kilkerran 12yo +/- €40
Houd je van peat: Ardbeg Uigeadail +/- €55 of een Lagavulin 16yo +/- €60 kan je beide niet stuk op gaan.
Wil je jezelf iets meer verwennen: Springbank 12 Cs of 15 +/- €70-80 maar in de aanbieding vaak eronder
Redbreast 12 CS +/- €60

3 x
Check trouwens ook deze 2 topics eens:
Goede whisky onder de ~40 euro
En
Bang for your buck
Heel Veel goede tips die binnen budget vallen
Goede whisky onder de ~40 euro
En
Bang for your buck
Heel Veel goede tips die binnen budget vallen

2 x
-
JoachimV10
- Top bijdrager

Cask1988 schreef:Poeh er is zoveel lekkers maar hier wat leuke tips (bewust allemaal OB, die zijn goed te krijgen) van whiskies die mij altijd wel goed bevallen:
Kilkerran 12yo +/- €40
...
Die prijzen zijn wel erg scherp, zeker in België vind je die niet.
Ik zit zo ook rond die prijscategorie en sta nog niet heel ver in het wereldje. Whisky's die mij al goed zijn bevallen zijn de Glenmorangie Quinta Ruban, Lagavulin 16, Laphroaig CQ en Talisker 10.
Er staan nog een paar gesloten klassiekers te wachten zoals de Ardbeg Uigeadail, Glenlivet 18, Aberlour A'bunadh,... maar ik die gaan pas open als de vorige leeg zijn (ik doe wel mijn best)
Verder heb ik al wat samples aangeschaft hier op het forum en zijn vooral een Ledaig en de Lagavulin DE mij heel positief opgevallen.
1 x
Cask1988 schreef:Poeh er is zoveel lekkers maar hier wat leuke tips (bewust allemaal OB, die zijn goed te krijgen) van whiskies die mij altijd wel goed bevallen:
Kilkerran 12yo +/- €40
Redbreast 12 CS +/- €60
Mooie tips. De Tamdhu had ik ook op mijn lijstje. Een +1 voor Tamdhu dus. Is het dan vooral de 15? Of is die old particular 13 dan ook leuk?
0 x
JoachimV10 schreef:Cask1988 schreef:Poeh er is zoveel lekkers maar hier wat leuke tips (bewust allemaal OB, die zijn goed te krijgen) van whiskies die mij altijd wel goed bevallen:
Kilkerran 12yo +/- €40
...
Die prijzen zijn wel erg scherp, zeker in België vind je die niet.![]()
Ik zit zo ook rond die prijscategorie en sta nog niet heel ver in het wereldje. Whisky's die mij al goed zijn bevallen zijn de Glenmorangie Quinta Ruban, Lagavulin 16, Laphroaig CQ en Talisker 10.
Er staan nog een paar gesloten klassiekers te wachten zoals de Ardbeg Uigeadail, Glenlivet 18, Aberlour A'bunadh,... maar ik die gaan pas open als de vorige leeg zijn (ik doe wel mijn best)
Verder heb ik al wat samples aangeschaft hier op het forum en zijn vooral een Ledaig en de Lagavulin DE mij heel positief opgevallen.
Bedankt! Ik heb momenteel ook de Talisker Port Ruighe 9pen staan, weet je of die lijkt op de 10 qua profiel?
0 x
- defeatless
- Moderator

Geen idee of die op elkaar lijken. Ik vind alles wat peat heeft op elkaar lijken. Maar trek je vooral niks van mij aan wat dat betreft hoor!
Er zijn echt legio mogelijkheden in die prijs categorie. Ian Buxton heeft een boekje geschreven 101 whisky's you should try before you die. Dat heeft mij destijds echt heel erg geholpen om mijn blik te verbreden. Ondertussen toch zeker wel 80-85% geproefd van de whisky's in dat boekje.
Maar destijds waren er nog geen sampleaanbieders zoals nu. Ik zou eerder een pakket laten komen van 50-70 euro, dan heb je ineens een enorme keuze en kun je altijd nog besluiten om een fles te kopen.
Er zijn echt legio mogelijkheden in die prijs categorie. Ian Buxton heeft een boekje geschreven 101 whisky's you should try before you die. Dat heeft mij destijds echt heel erg geholpen om mijn blik te verbreden. Ondertussen toch zeker wel 80-85% geproefd van de whisky's in dat boekje.
Maar destijds waren er nog geen sampleaanbieders zoals nu. Ik zou eerder een pakket laten komen van 50-70 euro, dan heb je ineens een enorme keuze en kun je altijd nog besluiten om een fles te kopen.
4 x
Dit is echt een topper!! Mn voor de beginner / liefhebber van een zachtere dram.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/140575/mortlach-2007-sv
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/140575/mortlach-2007-sv
1 x
Van CS houdende vind ik de volgenden zeker mooi en betaalbaar en nog niet genoemd ( anders sorry ).
Glenfarclas 105 60% ( ong 35 e )
Nikka whisky from the barrel 51,4 % ( ong 35 e )
Maar de tips welk ik las over samples via dit Forum moet je vooral volgen, lees over veel moois.
Groet Cor
Glenfarclas 105 60% ( ong 35 e )
Nikka whisky from the barrel 51,4 % ( ong 35 e )
Maar de tips welk ik las over samples via dit Forum moet je vooral volgen, lees over veel moois.
Groet Cor
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”