De flescode staat in kleine lettertjes op het glas aan de zijkant van de voet, meestal het jaartal en een volgnummer. Bij de 12 moet je het batchnummer destilleren uit het alcoholgehalte.Nickvanderlinde298 schreef:Weet iemand hier overigens waar je het batch nummer kan vinden op een Springbank fles?
Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
- Reichenbach
- Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Reichenbach schreef:De flescode staat in kleine lettertjes op het glas aan de zijkant van de voet, meestal het jaartal en een volgnummer. Bij de 12 moet je het batchnummer destilleren uit het alcoholgehalte.Nickvanderlinde298 schreef:Weet iemand hier overigens waar je het batch nummer kan vinden op een Springbank fles?
Bij oudere bottelingen wil het ook nog wel een op de binnenzijde van het etiket staan.
2 x
kekno schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167738/springbank-17-year-old
Duur deze sb 17 madeira
Ik zou efkes wachten. 95 pond retail in de UK, 9200 flessen gereleased. Kan goed dat ie nog voor acceptabele prijzen hier beschikbaar komt.
1 x
- Petrovitski
- Senior

Nickolaas schreef:kekno schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167738/springbank-17-year-old
Duur deze sb 17 madeira
Ik zou efkes wachten. 95 pond retail in de UK, 9200 flessen gereleased. Kan goed dat ie nog voor acceptabele prijzen hier beschikbaar komt.
Dat verwacht ik ook. De prijzen die ik nu zie lijken mij afroomprijzen.
Het lijkt mij toch dat deze voor maximaal 140 euro beschikbaar moet komen in Nederland.
Exclusive is vaak duur, en die belgische webshop bood de Hazelburn 13 ook voor 30 euro te veel aan.
2 x
Ja die Casa n°7 kan er wel iets van... Ik zou daar al niets bestellen uit principe. Even wachten lijkt me sowieso de beste beslissing.
0 x
Iemand hier member van springbank society, twijfel om het zelf te worden maar wil es polsen of het de moeite loont 

0 x
kekno schreef:Iemand hier member van springbank society, twijfel om het zelf te worden maar wil es polsen of het de moeite loont
Veel moeite kost het niet alleen 50 pond
Grootste voordeel van de membership is toegang tot de society bottelingen (en vanwege covid dit jaar ook tot de festival bottelingen).
Daarnaast loont het financieel m.i. alleen als je ook woonachtig bent in de UK (gratis distillery tours/10% korting op core range via CA shop).
0 x
Sander79 schreef:kekno schreef:Iemand hier member van springbank society, twijfel om het zelf te worden maar wil es polsen of het de moeite loont
Grootste voordeel van de membership is toegang tot de society bottelingen (en vanwege covid dit jaar ook tot de festival bottelingen).
Daarnaast loont het financieel m.i. alleen als je ook woonachtig bent in de UK (gratis distillery tours/10% korting op core range via CA shop).
Wat zijn dat dan elk jaar 3 flessen 1sb, longrow en 1 hazelburn?
0 x
Sander79 schreef:kekno schreef:Iemand hier member van springbank society, twijfel om het zelf te worden maar wil es polsen of het de moeite loont
Aanvullend;
Levenslang lidmaatschap, 2 gratis tours per jaar / of 1x voor 2 personen, early acces tot aanbiedingen
1 x
Rien68 schreef:Aanvullend;
Levenslang lidmaatschap, 2 gratis tours per jaar / of 1x voor 2 personen, early acces tot aanbiedingen
Early access betekent (zo ver ik weet) dat je via de nieuwsbrief enkel eerder bericht krijgt van nieuwe releases. Dat wil nog niet zeggen dat je er meer kans op maakt, want dat blijft onverminderd een uitdaging.
3 x
Sander79 schreef:Rien68 schreef:Aanvullend;
Early access betekent (zo ver ik weet) dat je via de nieuwsbrief enkel eerder bericht krijgt van nieuwe releases. Dat wil nog niet zeggen dat je er meer kans op maakt, want dat blijft onverminderd een uitdaging.
Dus enkel de society bottles
0 x
Sander79 schreef:Rien68 schreef:Aanvullend;
Wat ook weer betekent dat je hoger op de reserveringslijst staat
0 x
-
GlenMarcus
- Senior

- Petrovitski
- Senior

kekno schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/167738/springbank-17-year-old
blijven toch hoog de prijzen![]()
Heb dit nagevraagd bij de slijters bij mij in de buurt.
Verwachte prijzen daar liggen rond de 145 euro.
Heb er dan ook al een paar gereserveerd.
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”