Vat Glendronach (vat 4545).
Geproefd op het whiskyfestival in Den Haag op vrijdag de 13e

(Als eerste whisky). Vat is al gereracked omdat het 2 jaar geleden tegen viel en niet de ontwikkeling doormaakte wat verwacht was.
Ik ben geen kenner in de ontwikkeling wat een Glendronach zou moeten doormaken maar hij viel vies tegen. Vies letterlijk bedoeld. Die van 2 jaar geleden beviel mij een stuk beter dan deze 5 jaar oude

. Er zit nu een soort vieze diesel smaak aan die heel dominant is en geen ruimte laat voor andere smaken pas in de finish wordt deze minder en kan ik iets lichts sherry waarnemen. Ik vraag mij af op wat voor soort vat "onze" whisky nu ligt en of het een tig refill vat is. Ik kan mij niet voorstellen dat dit vat wat gaat worden als ik (ja is niet helemaal vergelijkbaar) dit vergelijk met de nieuwe OB 8 jaar oude Hielan.
Het zou leuk zijn om de expert mening van de mensen van Glendronach te horen over hoe vat 4545 er nu voor staat.
Één positief punt, ik vond de sterkte van rond de 60% alcohol niet branden want iets over de kwaliteit van het distillaat zegt.
Ben benieuwd wat de reacties van de andere eigenaren en onze bestuursleden zijn.