Whisky Cask Owners Club

Aankondigingen, vragen, antwoorden, etc. die specifiek betrekking hebben op de stichting International Whisky Society. Hieronder vallen ook niet persoonlijke "IWS-huishoudelijke" zaken. Dit forum is primair bedoeld voor IWS leden, toekomstige leden en IWS-bestuursleden.
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Whisky Cask Owners Club

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Okt 2012, 17:47

chris schreef:
JayDie schreef:Tullibardine: not my kind of stuff...

Het is dat ik al participeer in een vat GlenDronach anders had ik er wel aan meegedaan want de Tullibardine heeft ook prachtige whisky' :goedgedaan s,maar ja zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en smaken.Gelukkig maar anders zou het een saaie boel worden. :P

Mee eens, Chris, want Tullibardine heeft inderdaad enkele mooie flessen in hun totale aanbod :)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

luckyvis
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor luckyvis » 01 Dec 2015, 15:58

Vat Glendronach (vat 4545).

Geproefd op het whiskyfestival in Den Haag op vrijdag de 13e :? (Als eerste whisky). Vat is al gereracked omdat het 2 jaar geleden tegen viel en niet de ontwikkeling doormaakte wat verwacht was.

Ik ben geen kenner in de ontwikkeling wat een Glendronach zou moeten doormaken maar hij viel vies tegen. Vies letterlijk bedoeld. Die van 2 jaar geleden beviel mij een stuk beter dan deze 5 jaar oude :Scratch . Er zit nu een soort vieze diesel smaak aan die heel dominant is en geen ruimte laat voor andere smaken pas in de finish wordt deze minder en kan ik iets lichts sherry waarnemen. Ik vraag mij af op wat voor soort vat "onze" whisky nu ligt en of het een tig refill vat is. Ik kan mij niet voorstellen dat dit vat wat gaat worden als ik (ja is niet helemaal vergelijkbaar) dit vergelijk met de nieuwe OB 8 jaar oude Hielan.
Het zou leuk zijn om de expert mening van de mensen van Glendronach te horen over hoe vat 4545 er nu voor staat.
Één positief punt, ik vond de sterkte van rond de 60% alcohol niet branden want iets over de kwaliteit van het distillaat zegt.

Ben benieuwd wat de reacties van de andere eigenaren en onze bestuursleden zijn.
0 x

luckyvis
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor luckyvis » 17 Nov 2020, 17:19

Ben benieuwd of er nog mensen op dit forum zijn die 12 of meer flessen Glendronach hebben mogen ontvangen. Heb er nog geen open gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 17 Nov 2020, 22:08

Als het niks is kun je er altijd nog je auto op laten rijden. Mits het een diesel is. :bigsmile

Zonder gekheid; verwacht je veel respons? De meeste posters in dit draadje zijn al geruime tijd niet meer actief op het forum.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Tris » 17 Nov 2020, 22:41

Diesel, klinkt lekker, vast een goeie Dronach! :bigsmile :duimop
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 17 Nov 2020, 23:45

Ben wel deelnemend lid in een aantal vaatjes. De GD was er daar niet 1 van, evenals de Laddie op Rivesaltes. Ik vind 12 flessen simpelweg teveel. Dat drink ik nooit allemaal op. Daarnaast; als t tegenvalt, zit je met nog 11 flessen..
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Nov 2020, 22:10

luckyvis schreef:Ben benieuwd of er nog mensen op dit forum zijn die 12 of meer flessen Glendronach hebben mogen ontvangen. Heb er nog geen open gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Trek er een open. Schijf een lovende recensie op WB en geef hem 91 punten, ook al is het diesel met een vleugje sherry. Schrijf dat dan wel eerlijk in je commentaar; de gemiddelde chinees kan dat toch niet lezen.
Biedt de fles (niet allemaal tegelijk) aan voor een veel meer dan gemiddelde prijs en je loopt binnen.

Of niet.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 19 Nov 2020, 10:34

Reichenbach schreef:
luckyvis schreef:Ben benieuwd of er nog mensen op dit forum zijn die 12 of meer flessen Glendronach hebben mogen ontvangen. Heb er nog geen open gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Trek er een open. Schijf een lovende recensie op WB en geef hem 91 punten, ook al is het diesel met een vleugje sherry. Schrijf dat dan wel eerlijk in je commentaar; de gemiddelde chinees kan dat toch niet lezen.
Biedt de fles (niet allemaal tegelijk) aan voor een veel meer dan gemiddelde prijs en je loopt binnen.

Of niet.

Als je opmerking een grappige insteek heeft, prima. Haal ik er niet 123 uit.

Maar als je dit min of meer als tip geeft dan valt dit me wel wat tegen, we zitten hier namelijk op een liefhebbers manier met elkaar in gesprek, we zouden toch tegen de flippers en andere onneuzers moeten optreden ?? :?
2 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 19 Nov 2020, 14:20

Het sarcasme druipt er anders behoorlijk vanaf. In zekere zin grappig, maar feitelijk hoe het gaat met een hoop bottelingen tegenwoordig.
1 x

luckyvis
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor luckyvis » 19 Nov 2020, 14:27

Nou ik ga niets flippen. Wellicht over de inhoud wel :D .
Alle gekheid, 1fles is open gegaan. Heb er wat op Facebook over gezet. Nog te vroeg voor een 90+ punten review :P .
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 20 Nov 2020, 10:57

luckyvis schreef:Nou ik ga niets flippen. Wellicht over de inhoud wel :D .
Alle gekheid, 1fles is open gegaan. Heb er wat op Facebook over gezet. Nog te vroeg voor een 90+ punten review :P .

plaats die opmerking dan ook gewoon hier zou ik zeggen.. :Scratch
maar ik heb hem gevonden.. dit zei je:
"" Heb um vanmiddag open getrokken. Kan uiteraard nog niet gelijk alles zeggen Sherry invloed is zeer bescheiden. Meer spirit-driven lijkt me. Eerste geur is boterig/olieachtig/kolenrook wat zich ook naar de smaak vertaald, weinig fruit nog te bekennen. Niet slecht voor een eerste dram ervan. De 55,8% valt vind ik mee in de mond.""

persoonlijk ben ik overigens veel nieuwsgieriger naar de bruichladdich
als het goed is worden daar vanmiddag hier 2 flessen van afgeleverd bij me.. ben zeer benieuwd
0 x
Afbeelding

luckyvis
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor luckyvis » 20 Nov 2020, 11:03

Over flippen gesproken. 12 flessen voor €350 en jij betaalde hoeveel voor 2 flessen?
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 20 Nov 2020, 11:15

luckyvis schreef:Over flippen gesproken. 12 flessen voor €350 en jij betaalde hoeveel voor 2 flessen?

wat ik betaalde gaat je niets aan, ik kan je alleen zeggen dat je veel te snel je oordeel klaar hebt staan,
deze persoon flipt me de flessen niet, maar gunt ze me, alleen een vergoeding in de vorm van wat samples voor het brengen
je hebt geen idee van wie en voor hoeveel ik ze heb, maar je noemt hem op voorhand blijkbaar al een flipper.. staat je netjes :goedgedaan

( overigens.. was de prijs van de bruich exact hetzelfde na bottelen als die van de dronach dan? of is dat een aanname? )
1 x
Afbeelding

luckyvis
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor luckyvis » 20 Nov 2020, 11:36

Ik zeg helemaal niets dat ie een flipper is. Ik duidde op wat ze nu kosten, er van uit gaande dat je ze online gekocht had.
Destijds waren alle certificaten volgens mij het zelfde. Maar vraag het aan de persoon voor de zekerheid.

Was echt geen aanval op jou of die persoon hoor!
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 20 Nov 2020, 11:45

luckyvis schreef:Ik zeg helemaal niets dat ie een flipper is. Ik duidde op wat ze nu kosten, er van uit gaande dat je ze online gekocht had.
Destijds waren alle certificaten volgens mij het zelfde. Maar vraag het aan de persoon voor de zekerheid.

Was echt geen aanval op jou of die persoon hoor!

oke, ""Over flippen gesproken. 12 flessen voor €350 en jij betaalde hoeveel voor 2 flessen?"" leek daar dan in ieder geval heel erg op dat je je mening over die persoon al had klaarliggen, je bedoelde er wellicht iets anders mee, ik haalde uit het eerste gedeelte van je zin in ieder geval wat anders

inkoop van de certificaten zullen gelijk hebben gelegen, maar ik neen aan dat er achteraf nog iets afgerekend is?
elke botteling heeft een andere sterkte en zal dus normaal daarop qua tax etc zijn afgerekend
glendronach is 55% maar de bruich is 64%, daar zou dus nog wel een klein verschil in de uiteindelijke kostprijs moeten zitten
1 x
Afbeelding

Terug naar “International Whisky Society (IWS)”