henri schreef:er was letterlijk maar 1 moment wat ik mooi vond, en dat was dat er een whisky ingeschonken werd en dan..
"15000 als je het raad en 12500 als je het niet raad.."
en wat doet michel.. een tegenbod..
gaat er met geen woord op in, want ja.. die zou ie nooit gaan raden, het is uiteindelijk toch puur een investeerder

Een kwartier reclame voor Scotch Whisky International wat uiteindelijk iets minder gunstg heeft uitgepakt.
Twee professionele investeerders die het niet zagen zitten, een die niet verder wilde gaan dan de helft van de vraagprijs en Arnold die eigenlijk deze belegger als zogenaamde liefhebber te kijk heeft gezet.
Als Michel ja had gezegd op het bod van 12.500 was dat de richtprijs geweest voor zijn toekomstige investeerders.
Als hij de weddenschap was aangegaan had hij die zeker verloren (die verliest iedereen), maar dan had hij wel geloofwaardigheid gewonnen als liefhebber én als gokker. Bovendien had hij tegenover zijn investeerders kunnen volhouden dat 15.000 voor deze fles echt de ondergrens is. Nu is hij enkel een investeerder die het maximale uit zijn investering wil halen.
En dat verhaal over zijn zielige broertje is echt zielig.
Toch wel leuke televisie, zeker met de nadere verhelderende toelichting zoals jij en Dre hebben gegeven.
Daarnaast zou ik wel het schilderij hebben gekocht.
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"