Wouterk schreef:Onderschat de aantrekkingskracht van een goed label niet. Het tegenovergestelde gaat ook zeer zeker op, ik vermoed dat juist dat de cQs niet helpt momenteel. Of het tegenwerkt? Weet ik niet, maar het vooruitzicht op een gave fles met onzekere inhoud is altijd nog vele malen interessanter dan het uitzicht op een lelijke fles met onzekere inhoud.
Oh zeker, natuurlijk is het label een krachtig marketinginstrument waar velen gevoelig voor zijn, dat zal ik zeker niet onderschatten. Maar zoals Oogadal hier ook al stelde, dat zal vooral in het schap van de slijter aan de orde zijn. Op het moment dat je een mail krijgt van de cQs, of je ziet een caskprogramma op de site, projecteer je dán al een clown of danseresje op het label en besluit je er dan maar vanaf te zien? Daar kan ik me moeilijk een voorstelling bij maken.
Wouterk schreef:Hoe hard we ook roepen: het gaat mij puur om de inhoud, ik geloof dat gewoon niet.
Misschien ben ik wel een uitzondering hoor, maar het label boeit me echt niet veel. Tuurlijk is een mooi label leuk, maar ik laat nooit een fles staan enkel omdat het label me niet aanstaat, net zomin als dat ik me laat afremmen in het nemen van vataandelen vanwege de te verwachten niet zo fraaie labels. Het merendeel van mijn open flessen staat sowieso achterin een kast en in een houten krat naast de kast, dus al zou overal een fraai label op zitten, dan zíe ik de meeste nog niet eens.
Maar als je een prachtige vitrinekast hebt met verlichting etc. dan kan ik me best voorstellen dat het uiterlijk van een fles/label meer waarde voor je heeft, tuurlijk.