Jaarlijkse updates middels foto’s en de WB link zorgen dat het gedekt blijft en dat er bewijs van aanwezigheid is. Daarnaast wordt niet ‘de waarde volgens WB’ maar de ‘betaalde waarde’ gedekt omdat de waarde en inflatie van whisky moeilijk te vangen is in een systeem. Wat de waarde van een fles is, komt lang niet altijd overeen met wat er voor betaald wordt en andersom. Die waarde moet ik uiteraard kunnen onderbouwen.
En ja, verzekeringen zijn vaak ratten. In dat opzicht ben je nooit en nergens 100% zeker van een toekenning want ze zullen altijd zoeken naar ontbindende factoren of verwijten van nalatigheid. Maar dat geldt net zo goed voor je auto en alle andere verzekeringen. Als je daarin zekerheid zoekt kan je jezelf misschien wel beter helemaal niet verzekeren
Ik heb bij mijn verzekering en agent geen rede om te twijfelen aan hun oprechtheid en service. In de loop der tijd best wel wat eerlijke claims aangemeld die ook als discutabel bestempeld hadden kunnen worden, of waarbij de bewijslast beter had gekund. Zelfs eens iets wat eigenlijk buiten mn dekking viel toch geclaimd op advies van mn agent, waarbij ze uit coulance tóch 50% vergoed hebben.
Het geeft mij in ieder geval een prettig gevoel dat het is meegenomen in de dekking. Nou heb ik misschien geen extreem kostbare collectie maar het is toch wel een klein kapitaal bij elkaar. Het zal dus ook wel een beetje afhangen van welke ervaringen je hebt met je verzekeraar en/of agent

heerlijk scherp heren!
.
Nee, niet mijn ding.. Ik omschrijf liever wat het in me oproept. Dat maakt het alleen wel wat tijdrovender om over een poos terug te lezen wat ik er allemaal van vond 

Hoe drijf je de prijs van whisky op....je komt op zo’n punt dat importeur en winkelier zich achter de oren gaan krabben en ze gewoon zelf maar die prijzen op voorhand gaan vragen..die gozer is Loco