Reichenbach schreef:De reden van mijn opmerking is dat je gootsteenmateriaal alsnog 68 punten geeft. Waar is die waarde dan op gebaseerd?
Daar was ooit eens een draadje over...

Reichenbach schreef:De reden van mijn opmerking is dat je gootsteenmateriaal alsnog 68 punten geeft. Waar is die waarde dan op gebaseerd?

HammerHead schreef:Daar was ooit eens een draadje over...
Peter87 schreef:HammerHead schreef:
Het verhaal van de Bunna heb ik vaker gehoord maar 1 rotslechte botteling vind ik nog geen reden om op voorhand een bottelaar helemaal af te schrijven.
Nee dat snap ik. Maar wat ik (en Edwin denk ik ook) ermee wil zeggen is als je dat als bedrijf proeft en toch besluit te bottelen heb je gewoon schijt aan je klanten en geen respect voor je eigen merk. Ik scoorde deze whisky 68 punten. Ondrinkbaar dus.
Dat betekend niet dat ik ze helemaal afschrijf maar ik zou er nooit iets blind van kopen.

Oogadal schreef:Als je de keuze hebt altijd gaan voor American Oak Oloroso.
Probeer uit te vissen waar ze de vaten sourcen, ik lees iets over een ‘unieke’ samenwerking met een Spaanse vatenboer.

Dre schreef:Dan ben ik toch benieuwd hoe je de CasQueteers inschat. Want die hebben ook geprobeerd om hier een vat van te kopen, alleen waren ze tot hun eigen spijt al te laat...

Wouter1973 schreef:Oogadal schreef:Als je de keuze hebt altijd gaan voor American Oak Oloroso.
Probeer uit te vissen waar ze de vaten sourcen, ik lees iets over een ‘unieke’ samenwerking met een Spaanse vatenboer.
Het is dus inderdaad Amerikaanse eik geworden. Sowieso Oloroso, maar ik twijfelde nog heel even tussen die of Spaanse eik.
Als ik hun antwoord goed begrijp kopen ze geen vaten van de markt maar laten ze die nieuw maken in Zuid Spanje. Over enkele maanden zouden we hier foto's van te zien krijgen, ben benieuwd.

HammerHead schreef:Peter87 schreef:Edwin doelt erop dat het een bottelaar is waar hij sowieso nooit meer iets blind koopt. Dit omdat ze blijkbaar alles durven te bottelen. Hij heeft ooit een Bunna van ze gehad die (volgens ons) eigenlijk gewoon ondrinkbaar was. De neus was nog prima maar zodra je een slok nam proefde je eigenlijk rot hout en Marmite. In de finish bleef dat hangen waardoor je snel nog een slok wilde nemen en weer met dezelfde ellende in je bek zat.
Iedereen kan de plank natuurlijk weleens misslaan en smaken verschillen. Maar als je dat durft te bottelen heb je gewoon schijt aan je klanten en interesseert het je niet of je wel of geen kwaliteit levert.
Neemt niet weg dat ze ook geweldige bottelingen hebben. Maar het getuigd niet naar respect voor hun klandizie dus blind kopen nooit meer.
Dat eerste heb ik inderdaad ook wel bij MoS. Ik koop eigenlijk altijd eerst een aantal samples en van degenen die me écht bevallen koop ik dan eventueel een fles. Veel wat ze nu uitbrengen vind ik heel behoorlijk (zeg een puntje of 86 à 87), maar zit wel vaak al richting de 120 a 130 euro de fles. Da's echt teveel geld voor dit soort bottelingen.
Het verhaal van de Bunna heb ik vaker gehoord maar 1 rotslechte botteling vind ik nog geen reden om op voorhand een bottelaar helemaal af te schrijven. Ik zou om dezelfde reden Cadenhead links kunnen laten liggen, vanwege de idioot bittere Fettercairn die we hier ooit in het tasting panel hadden zitten. Dat was echt een aanfluiting van een botteling wat mij betreft (hoewel de WB score nog steeds anders doet vermoeden). Uiteraard was dit bij mij slechts een sample; als ik daar blind een hele fles van had gekocht zou ik me ook bestolen voelen.

Oogadal schreef:Dre schreef:Dan ben ik toch benieuwd hoe je de CasQueteers inschat. Want die hebben ook geprobeerd om hier een vat van te kopen, alleen waren ze tot hun eigen spijt al te laat...
Ben je daar echt benieuwd naar of probeer je de grapjas uit te hangen...?

Een PB kan ook hé.Oogadal schreef:Aaah. de mod modus, maar dan net ff anders.Een PB kan ook hé.
Oogadal schreef:Wat betreft dit project, ik denk dat je mijn posts niet gelezen hebt zoals ze zijn geschreven, je bent zelf nogal van de punten en de komma's, en ik zeg nergens dat het gedoemd is te mislukken, ik heb er wel m'n twijfels bij en vindt dat er nogal wat gevraagd wordt voor voorlopig een luchtkasteel.
En dan nu een topic starten over een bak gebakken lucht en een prietpraat marketing verhaal van de koude grond? Ben je hier echt ingetuind?

Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten