Ardbeg Alligator / Uigeadail / Corryvreckan

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Drummerboy65
Actief lid
Actief lid

Re: Ardbeg Alligator

Ongelezen berichtdoor Drummerboy65 » 16 Okt 2011, 20:02

ea teasse schreef:Ik proefde dit weekend de Committee release.

Een hele lekkere Ardbeg, past mooi in het rijtje van de rest. tasting notes liggen thuis. Wat mij wel meteen opviel is dat hij in de mond niet zo geturfd is als de neus doet vermoeden. Lekker, maar eigenlijk was ik niet overdonderd. En dat was ik wel bij de Supernova en de Uigeadail.

Ik was gisteren bij Van Zuylen in Loosduinen en zag de fles staan. Ik was er door alle verhalen wel erg benieuwd naar. Ik zei dit en mocht hem proeven :duimop Met uitleg erbij, dat hij een stuk minder peated is dan de meeste Ardbegs, dat de vaten extra gebrand zijn aan de binnenkant. Maar ik denk dat deze Alligator toch meer een impuls aan de verzamelaars moet geven. Voor € 1,- meer heb ik toch gekozen voor de Supernova SN2010. Daar had ik een tijdje geleden een 6cl sample van gedronken en voor mij is de SN2010 één van de toppers van de heavily peated whisky's, een zeer mooie ervaring die explosie van smaken boven die enorme berg turf uit te proeven :)
0 x
Arjan uit Alphen aan den Rijn.

Afbeelding

Sander
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Ardbeg Alligator

Ongelezen berichtdoor Sander » 27 Okt 2011, 02:11

Heb 2 weken geleden een van de laatste flessen bij de embassy in Nijmegen weten te bemachtigen. Ben zeker te spreken over deze Alligator. Redelijk mild voor een krokodil, dat wel. Mijn Ardbeg favoriet blijft toch de Corryvreckan.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”