Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 02 Okt 2020, 11:41

Dre schreef:Mocht die Stoffel nu een nieuw alter-ego van een niet nader meer te noemen ex-forumlid zijn, dan is dit natuurlijk wel een briljánt opgezette valkuil... :gnif

De gedachte aan 'wiens naam niet genoemd mag worden' kwam ook even bij mij op.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Okt 2020, 11:57

Freezeroz schreef:
Dre schreef:Mocht die Stoffel nu een nieuw alter-ego van een niet nader meer te noemen ex-forumlid zijn, dan is dit natuurlijk wel een briljánt opgezette valkuil... :gnif

De gedachte aan 'wiens naam niet genoemd mag worden' kwam ook even bij mij op.

We zijn idd wel wat nalatig met zn allen als het gaat om het vaststellen van de provenance van deze nieuwe gebruiker :P
5 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 02 Okt 2020, 12:17

Freezeroz schreef:Helemaal mee eens. Dit verhaal roept vele vragen bij me op.
Post starter is sinds zijn post niet meer online geweest. Kennelijk is zijn nieuwsgierigheid naar onze interesse toch niet zo heel erg groot.
Als er zich hier een nieuweling meld met een fles Red Label uit de 70-er jaren bij opa onder uit de kast, zijn de honende opmerkingen niet van de lucht.
Nu meld zich iemand voor het eerst, zonder voorstel rondje met een vat zeer zeldzame Springbank 22Y, en de toon is totaal anders.
Terwijl de forum regels niet in acht zijn genomen :Scratch.
Kennelijk bepaald hetgene dat word angeboden hoe we met forum regels omgaan.......vreemd.

Ach. Voor een mogelijk mooie fles Springbank 22yo voor een mogelijk mooie prijs verloochen ik direct al mijn principes. Zonder enig probleem.

:bigsmile
3 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 02 Okt 2020, 12:25

Dre schreef:
Peter87 schreef:reken daar maar niet op :gnif

Ah, klinkt als inside information over óf Stoffel, óf het betreffende vat ;)

Nou dat niet. Maar uit context maak ik op dat het waarschijnlijk een gevalletje kachinggggg (kassageluid) word terwijl dat bij de Dudes niet de insteek is.
Plus dat een Springbank over het algemeen altijd duurder in de markt word gezet dan een Tauchers.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Okt 2020, 12:28

Peter87 schreef:
Dre schreef:

Nou dat niet. Maar uit context maak ik op dat het waarschijnlijk een gevalletje kachinggggg (kassageluid) word terwijl dat bij de Dudes niet de insteek is.
Plus dat een Springbank over het algemeen altijd duurder in de markt word gezet dan een Tauchers.

Ah, dan denk ik dat je eerder op het verkeerde bericht citeerde, en bedoel je deze:
Erik1908 schreef:Prijs moet haast wel rond de Glentauchers prijs van the Dudes liggen, want die was 23y. :bigsmile

<EDIT> niet geciteerd, maar gesprekken en antwoorden zijn door elkaar heen gaan lopen ;) .
Ik dacht dat de "reken daar maar niet op" sloeg op mijn suggestie dat Stoffel wellicht iemand anders zou kunnen zijn.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 02 Okt 2020, 12:31

Klopt als een bus. Ik bedoelde niet jouw bericht. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 02 Okt 2020, 12:41

Stoffel heeft in ieder geval wat uit te leggen voordat we hier mee verder gaan... Er worden in ieder geval een flinke bubs zeer steekhoudende argumenten gegeven hierboven.
Ik denk dat velen van ons hier toch wel hun interesse tonen met een hele grote MAAR. Ikzelf in ieder geval wel.. Al bracht hij een vat 40yo Brora ten tonele, ik ga voor geen goud zomaar iets kopen van iemand die ik geheel niet ken, nieuw is op dit forum en die out of the blue met een toch wel heel interessant aanbod komt. Iets met ‘als het te mooi lijkt om waar te zijn...’ een levensmotto waar ik toch wel trouw aan vast houd. Dus als het al ergens toe gaat leiden, wil ik eerst toch wel een flinke stortvloed aan informatie voordat er werkelijk iets gekocht zou worden :bigsmile
1 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 02 Okt 2020, 12:43

Gokje: 275,-- Euro. Maar we gaan het zien; of niet uiteraard.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

WhiskyGrouch
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyGrouch » 02 Okt 2020, 13:32

Cask1988 schreef:Stoffel heeft in ieder geval wat uit te leggen voordat we hier mee verder gaan... Er worden in ieder geval een flinke bubs zeer steekhoudende argumenten gegeven hierboven.
Ik denk dat velen van ons hier toch wel hun interesse tonen met een hele grote MAAR. Ikzelf in ieder geval wel.. Al bracht hij een vat 40yo Brora ten tonele, ik ga voor geen goud zomaar iets kopen van iemand die ik geheel niet ken, nieuw is op dit forum en die out of the blue met een toch wel heel interessant aanbod komt. Iets met ‘als het te mooi lijkt om waar te zijn...’ een levensmotto waar ik toch wel trouw aan vast houd. Dus als het al ergens toe gaat leiden, wil ik eerst toch wel een flinke stortvloed aan informatie voordat er werkelijk iets gekocht zou worden :bigsmile

Dat sowieso. Volgens mij werd er ook niet direct concreet iets aangeboden, maar gewoon de vraag van zal er vraag naar zijn.
Ja, als het een leuke fles is voor een leuke prijs, is er altijd wel vraag naar. Maar ik denk dat iedereen hier ook sowieso denkt: kom maar met meer informatie over jezelf en het vat en dan kijken we wel eens verder.
1 x

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 02 Okt 2020, 13:37

WhiskyGrouch schreef:
Dat sowieso. Volgens mij werd er ook niet direct concreet iets aangeboden, maar gewoon de vraag van zal er vraag naar zijn.
Ja, als het een leuke fles is voor een leuke prijs, is er altijd wel vraag naar. Maar ik denk dat iedereen hier ook sowieso denkt: kom maar met meer informatie over jezelf en het vat en dan kijken we wel eens verder.

+1
0 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 02 Okt 2020, 13:43

Erik1908 schreef:Gokje: 275,-- Euro. Maar we gaan het zien; of niet uiteraard.

Is 'ie een klap goedkoper dan de Virtual Open Day Release ;), al is die wel wat ouder.
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 02 Okt 2020, 14:11

Wat mij dan vooral opvalt is dat de mensen hier die zelf best een oordeel willen vellen over een ander nu ineens in de rij staan in de hoop op illegale wijze een 22 yo Springbank in handen te krijgen.... :Scratch
Ik ga er vanuit dat Stoffel een privé persoon is die amper iets van whisky weet (46,8 graden whisky heb ik nog nooit van gehoord) en ook niet op de hoogte is van het traject wat je als particulier helemaal niet af kunt leggen om dat vat gebotteld en naar NL te krijgen. Stoffel heeft vast geen slijtersdiploma en mag dus ook geen sterke drank verkopen. Dus buiten dat het voor een particulier niet mogelijk is een vat in de fles en naar NL te krijgen mag ie het ook niet verkopen, beetje lastig BTW afdragen ook.

Wat WEL het juiste traject is; de Dudes kopen het vat van Stoffel (hij heeft een PB ontvangen) en laten 'm bottelen als we vinden dat ie daar aan toe is en VinABC en Dramtime verzorgen de verkoop naar de mensen die een flesje willen kopen.

Waarmee ik indirect verklap dat de Dudes in gewijzigde vorm toch gaan proberen voet aan de grond te krijgen..... :bigsmile Later meer.
21 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 02 Okt 2020, 14:15

Peter87 schreef:
Dre schreef:

Ik maak er uit op dat Peet bedoelt dat iemand vrij naïef is als ie denkt dat een 23 yo Glentauchers hetzelfde mag kosten als een 22 yo Springbank. Als Stoffel het vat echt in bezit heeft dan heeft ie dat goed gedaan en kan uitkijken naar een uitstekend rendement. De keuze voor een Springbank vat is absoluut een juiste geweest. :goedgedaan
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 02 Okt 2020, 14:23

Nickolaas schreef:
Erik1908 schreef:Gokje: 275,-- Euro. Maar we gaan het zien; of niet uiteraard.

Is 'ie een klap goedkoper dan de Virtual Open Day Release ;), al is die wel wat ouder.

Maar ook een klap duurde dan de 21 yo van 3 weken terug.
Die werd voor 185 GBP gereleased...
1 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 02 Okt 2020, 16:05

Oogadal schreef:Waarmee ik indirect verklap dat de Dudes in gewijzigde vorm toch gaan proberen voet aan de grond te krijgen..... :bigsmile Later meer.

:o :duimop :duimop
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”