Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 1 - 28-11-2020

Moderator: Cask1988

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival!!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Sep 2020, 13:50

Hallo allemaal,

Allereerst: wat ontzettend gaaf dat er in zo’n korte tijd al zoveel reacties zijn van mensen die meedoen! :bigsmile

We zitten op dit moment al vol! maar schroom niet om je op de reservelijst te laten zetten ;) het kan altijd gebeuren dat mensen onverhoopt toch niet kunnen, wat ruimte vrij maakt voor een ander! Laat hieronder maar even weten of je op de reservelijst wilt komen, dan zet ik je er bij! :)

Ik zag hierboven al een aantal ideeën en gedachten langs komen waarvoor dank. Meedenken is altijd goed! We zullen er samen even naar kijken in welke vorm we het gieten en als we gebruik willen maken van de geboden hulp, dan komen we hier zeker op terug via PB!

Wat nu volgt is dat ik elke deelnemer een PB zal sturen voor wat gegevens die nodig zijn voor de verzending. Daarna volgt ook het betaalverzoek! Bekijk en bespreek onderling vast of je verzending wilt combineren zodat dit gelijk in de PB teruggekoppeld kan worden aan mij! Vermoedelijk vanavond stuur ik de PB’s rond! :goedgedaan
1 x
Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 29 Sep 2020, 15:02

Met 30+ man (m/v/lghtb) is het risico op een kippenhok erg groot.

Je kan er ook voor kiezen om de 7 Host een open Mic te geven en al discussiërend te presenteren. Of Vice Versa.
De rest kan dan via een chat box te reageren, vragen stellen, opmerkingen plaatsen. (Denk ik. Ik ken Zoom verder niet).

Dan zal een of twee van de 7 de chat in de gaten kunnen (moeten) houden om de reacties en vragen door te geven.
En evt een interessante vraag/opmerking kan dan uitgenodigd worden voor een Live bijdrage.

My two cl.

(volgens mij doen ze het zo op een ander forum met LowLug TV - hoewel ik nog geen live uitzending heb bijgewoond)
3 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

whiskytornado
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whiskytornado » 29 Sep 2020, 15:16

Zet mij graag als (1e?)reserve.
2 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Sep 2020, 15:48

edwinedje schreef:Met 30+ man (m/v/lghtb) is het risico op een kippenhok erg groot.

Je kan er ook voor kiezen om de 7 Host een open Mic te geven en al discussiërend te presenteren. Of Vice Versa.
De rest kan dan via een chat box te reageren, vragen stellen, opmerkingen plaatsen. (Denk ik. Ik ken Zoom verder niet).

Dan zal een of twee van de 7 de chat in de gaten kunnen (moeten) houden om de reacties en vragen door te geven.
En evt een interessante vraag/opmerking kan dan uitgenodigd worden voor een Live bijdrage.

My two cl.

⬆︎ sluit ik me bij aan. Heb een aantal proeverijen online bijgewoond via verschillende platforms en met verschillende grootte van groepen.
Ik zou de deelnemers op mute zetten en alleen degene die de whisky introduceert/omschrijft aan het woord laten.
Met de grootte van de groep zal waarschijnlijk de chatfunctie zelfs niet te volgen zijn.
2 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Sep 2020, 16:44

Holy sh*t.. :o ik let 1 avond niet op en dit topic is ontploft! Op zich heel mooi om te zien, wel balen voor mij.
Als ik op de reservelijst mag, heel graag :goedgedaan
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 29 Sep 2020, 16:55

voor iedereen die denkt dat het een drukte van jewelste gaat worden..
het kan nog wat gaan afwijken, maar zie het ongeveer zo:

iedereen komt tussen half 8 en 8 uur binnen en kan zijn/haar microfoon open houden of muten

een paar minuten voor aanvang wordt er aangegeven dat om 8 uur iedereen op mute gaat
er wordt een intro praatje gedaan en we werken naar de 1e blinde sample toe.
daarna is er 10 minuten om op je gemak de dram te proeven en kan ieder voor zich even unmuten en met elkaar babbelen.
dan gaat iedereen weer op mute voor het revealfilmpje van de eerste dram
daarna is nog 5 minuten de tijd om vrij te babbelen en je eerste dram te legen
na die 5 minuten gaat iedereen weer op mute en gaan we het zelfde traject in voor dram 2
etc etc etc..
7 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 29 Sep 2020, 17:52

Verheug me al op die minuten aan kakofonie :P Gelukkig kan ik mijn volume thuis altijd naar beneden draaien.

Maar serieus: geweldig leuk initiatief van "the seven" en ben zeer benieuwd naar wat voor moois jullie voor ons geselecteerd hebben :duimop
2 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 29 Sep 2020, 19:13

Een zekerheidje hebben we alvast in de tasting... Er zit minimaal 1 OB tussen :bigsmile
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Sep 2020, 19:27

Goeie avond allemaal!

Iedereen heeft een PB gekregen! Mocht je er geen ontvangen hebben, PB mij dan even, dan krijg je hem alsnog!

Groeten,
De organisatie :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 29 Sep 2020, 19:59

Potjandorie, ff 1 dagje niet op het forum, en gelijk al te laat.

Gebeurt wel vaker in het whiskywereldje toch?
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 29 Sep 2020, 19:59

henri schreef:voor iedereen die denkt dat het een drukte van jewelste gaat worden..

iedereen komt tussen half 8 en 8 uur binnen en kan zijn/haar microfoon open houden of muten

een paar minuten voor aanvang wordt er aangegeven dat om 8 uur iedereen op mute gaat
daarna is er 10 minuten om op je gemak de dram te proeven en kan ieder voor zich even unmuten en met elkaar babbelen.
na die 5 minuten gaat iedereen weer op mute en gaan we het zelfde traject in voor dram 2
etc etc etc..

Verdorie, ons wordt gewoon de mond gesnoerd. :gnif
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 29 Sep 2020, 20:23

Oei, ik bedoelde eigenlijk ook te zeggen dat ik mee doe :? Zet me dan maar reserve.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Sep 2020, 20:32

Kay schreef:Oei, ik bedoelde eigenlijk ook te zeggen dat ik mee doe :? Zet me dan maar reserve.

Op moment van je eerste bericht zaten we ook al vol. Je was dus hooguit een plekkie omhoog op de reserve lijst gekomen. Ik heb je er bij gezet in ieder geval :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 29 Sep 2020, 20:38

Zodra ik van iedereen de verzendinformatie ontvangen heb, zal ik daarna in 1x alle betaalverzoeken rondsturen per PB. Vanaf het moment dat het betaalverzoek is verstuurd gaat de betaaltermijn van 1 week in
0 x
Afbeelding

DrinkingWhisky
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DrinkingWhisky » 29 Sep 2020, 21:11

Hee, dat klinkt bekend, dat hebben ze ergens eerder ook zo gedaan ;) - ging best goed! :yes

henri schreef:voor iedereen die denkt dat het een drukte van jewelste gaat worden..

etc etc etc..
2 x

Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”