Het Whisky Forum Thuisfestival Editie 1 - 28-11-2020
Moderator: Cask1988
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: Het Whisky Forum Thuisfestival!!
Leuk initiatief en mooie sampleaanbieders!
Ik doe graag mee.
Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat worden zo'n grote groep in 1 sessie, maar we gaan het ervaren.
Ik doe graag mee.
Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat worden zo'n grote groep in 1 sessie, maar we gaan het ervaren.
0 x
Count me in!
Even zien of ik de laatste dram haal, nadat ik de hele dag heb moeten klussen die zaterdag. Maar een slaapmutsje is zeker welkom.
Mooi initiatief in ieder geval!
Even zien of ik de laatste dram haal, nadat ik de hele dag heb moeten klussen die zaterdag. Maar een slaapmutsje is zeker welkom.
Mooi initiatief in ieder geval!
0 x
Ik ben helaas iets te enthousiast geweest. Ik kan 28 november helaas niet en moet mijn deelname terugtrekken.
0 x
Wouter1981 schreef:Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat worden zo'n grote groep in 1 sessie, maar we gaan het ervaren.
Naast alle mooie drams die ons beloofd zijn door de organisatie
Ik heb zelfs geen enkele ervaring met zoom of teams, laat staan met een online zoom tasting.
0 x
Wouter1981 schreef:Leuk initiatief en mooie sampleaanbieders!
Ik doe graag mee.
Nu al zin in het voorstelrondje

0 x
Freezeroz schreef:Wouter1981 schreef:Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat worden zo'n grote groep in 1 sessie, maar we gaan het ervaren.
Naast alle mooie drams die ons beloofd zijn door de organisatie, ben ik daar zelf ook erg nieuwsgierig naar.
Ik heb zelfs geen enkele ervaring met zoom of teams, laat staan met een online zoom tasting.
Heb de afgelopen tijd meer ervaring met vooral Teams opgedaan dan me lief is, en wat dan blijkt: met een groep van 8-10 personen max kan je nog aardig normaal interactie met elkaar hebben, groter dan dat wordt heel lastig, dan draait het bijna altijd uit op een klein groepje dat praat en een grote zwijgende meekijkende groep. Ook écht zwijgend want muted, want 35 open microfoons wil je écht niet. Dus ook heel benieuwd hoe dit uitpakt, en anders wordt het sowieso vast een mooie sampleset toch?
3 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Freezeroz schreef: ben ik daar zelf ook erg nieuwsgierig naar.
Met Zoom zelf heb ik ook wat minder ervaring (in tegenstelling tot Teams, Skype en Hangouts/Meet) en ik wil dit inschrijf topic niet te veel vervuilen, maar volgens mij is er in Zoom ook een mogelijkheid om verschillende 'ruimtes' (rooms) te maken.
Je zou dan kunnen overwegen om elke standhouder zijn eigen ruimte te geven en iedere deelnemer een tijdslot in die ruimte.
Zo heb je opeens 7 ruimtes en maar 5 personen per ruimte/tijdslot. Dat maakt het al een stuk persoonlijker. Je kan dan ook nog rouleren in de samenstellingen van de groepen per ruimte/tijdslot, zodat je verschillende mensen spreekt.
Enige nadeel is dan natuurlijk dat de 7 standhouders zelf niet bij een ruimte kunnen aanschuiven (al is daar ook vast wat op te verzinnen als je er echt naar gaat kijken en hen ook gaat indelen in die groepen) en dat het allemaal wat meer tijd gaat kosten. (maar hey, een echt festival duurt ook een uurtje of 4-5)
just a thought.
1 x
Wouter1981 schreef:Freezeroz schreef: ben ik daar zelf ook erg nieuwsgierig naar.
Met Zoom zelf heb ik ook wat minder ervaring (in tegenstelling tot Teams, Skype en Hangouts/Meet) en ik wil dit inschrijf topic niet te veel vervuilen, maar volgens mij is er in Zoom ook een mogelijkheid om verschillende 'ruimtes' (rooms) te maken.
Je zou dan kunnen overwegen om elke standhouder zijn eigen ruimte te geven en iedere deelnemer een tijdslot in die ruimte.
Zo heb je opeens 7 ruimtes en maar 5 personen per ruimte/tijdslot. Dat maakt het al een stuk persoonlijker. Je kan dan ook nog rouleren in de samenstellingen van de groepen per ruimte/tijdslot, zodat je verschillende mensen spreekt.
Enige nadeel is dan natuurlijk dat de 7 standhouders zelf niet bij een ruimte kunnen aanschuiven (al is daar ook vast wat op te verzinnen als je er echt naar gaat kijken en hen ook gaat indelen in die groepen) en dat het allemaal wat meer tijd gaat kosten. (maar hey, een echt festival duurt ook een uurtje of 4-5)
just a thought.
goed bedoeld maar totaal niet praktisch
de tasting is gewoon open in 1 ruimte waar we allemaal tegelijk dezelfde dram hebben.
in de ruimten dat er even wat gezegd moet worden of er een reval moet worden gedaan is het alleen van belang dat arthur even in 1 handeling alle andere microfoons op mute kan zetten
0 x
henri schreef:goed bedoeld maar totaal niet praktisch
de tasting is gewoon open in 1 ruimte waar we allemaal tegelijk dezelfde dram hebben.
in de ruimten dat er even wat gezegd moet worden of er een reval moet worden gedaan is het alleen van belang dat arthur even in 1 handeling alle andere microfoons op mute kan zetten
Daarnaast zijn de 'standhouders' zelf ook deelnemer in de andere zes drams. Dus dat je steeds een nieuwe groepje hebt en rouleert gaat niet lukken. Nog los van de volgorde van de drams. We weten allemaal dat die er wel toe doet, dus in groepjes rouleren is dan ook geen optie. Je zal maar net als eerste met een heavy peated dram beginnen, ben je gelijk klaar daarna

0 x
De deelnemerslijst moet nog bijgewerkt worden, maar we zitten volgens mij nu op 35 aanmeldingen
.
Dat betekent dat aanmeldingen die er nu nog bijkomen een plekje op de reservelijst krijgen.
. Dat betekent dat aanmeldingen die er nu nog bijkomen een plekje op de reservelijst krijgen.
1 x
- Steven
- Actief lid

Wouter1981 schreef:een mogelijkheid om verschillende 'ruimtes' (rooms) te maken.
just a thought.
Goede gedachte hoor. Met Discord kan je ook meerdere ruimtes aanmaken. Je kan daar eventueel ook een max per subruimte aan geven. Switchen tussen de ruimtes is heel eenvoudig, gewoon naar de andere slepen en klaar.
@organisatie: Mocht er interesse zijn voor zoiets dan kan ik mijn Discord server wel inrichten hiervoor. Ter info: enkel diegene die een screenshare willen doen moeten dan even Discord installeren (op bijv hun laptop). De rest kan het allemaal vanuit de browser / app doen. Voor Discord is wel een gratis account nodig.
1 x
Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”