Whiskykenner van het Jaar 2011

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Whiskykenner van het Jaar 2011

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 21 Okt 2011, 15:05

Dames en heren genieters en kenners,

In samenwerking met het International Whisky Festival organiseert Highland Park de competitie 'Whiskykenner van het Jaar'.

De zoektocht naar de whiskykenner bestaat uit drie onderdelen. Op de website, http://www.whiskykennervanhetjaar.nl, testen we je theoriekennis. Beantwoord jij de meeste vragen goed en heb je ook de snelste tijd, dan nodigen we je uit om op 18, 19 of 20 november naar de Highland Park stand op het Internationaal Whisky Festival in Den Haag te komen, om daar je praktijkkennis te testen op het gebied van nosing en tasting. Kom je die ronde door, dan heten we je zondag 20 november van harte welkom op het grote podium van het Whiskyfestival om samen met vier andere kandidaten te strijden om de titel ´Whiskykenner van het jaar´.

Naast eeuwige roem, krijgt de winnaar ook een trip voor twee personen naar de Highland Park Distillery op de Orkney Eilanden inclusief vlucht en hotel! :schotland

Durf jij de uitdaging aan? Start dan de quiz. De quiz bestaat uit 2 rondes. De eerste ronde moet je volledig goed hebben, maar kun je zo vaak proberen als je wilt. Bij ronde 2 heb je maar één poging en daarbij is de combinatie van het percentage goede vragen en de tijd waarin je deze hebt beantwoord doorslaggevend voor kwalificatie.

Voor de ijverige Facebookers onder ons is er ook een kans om een iPad2 te winnen, door zoveel mogelijk friend refers te verzamelen na deelname aan de wedstrijd.

We hopen om jullie te mogen verwelkomen tijdens het International Whisky Festival in Den Haag!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Whiskykenner van het Jaar 2011

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Okt 2011, 17:13

Ik ben afgehaakt :-( Zal mezelf geen kenner (mogen) noemen. M.i. de vragen juist, maar zal dan wel een instinker bij zitten. Zelfs Google kon me niet helpen...

Achja... succes voor de rest; meer kans als ik niet mee doe ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Okt 2011, 19:49

Bij registratie een Wie van de drie:
Naam:
Voornaam:
Achternaam:
en Huidige locatie: ... :Scratch Maar okay Ik ben ook even door de vragen gegaan maar ook niet alles goed.
Echter de titel zou moeten zijn "Schotse Whiskykenner van het Jaar 2011" .... en dan nog is het de vraag wat whiskykennis met (Schotse) verkeersborden te maken heeft. Ik geef het ook op John !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 21 Okt 2011, 21:38

Piet schreef:Bij registratie een Wie van de drie:
Naam:
Voornaam:
Achternaam:
en Huidige locatie: ... :Scratch Maar okay Ik ben ook even door de vragen gegaan maar ook niet alles goed.
Echter de titel zou moeten zijn "Schotse Whiskykenner van het Jaar 2011" .... en dan nog is het de vraag wat whiskykennis met (Schotse) verkeersborden te maken heeft. Ik geef het ook op John !

Ik ga het morgen 'ns proberen ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 25 Okt 2011, 14:24

@ Piet en John: waar lopen jullie op vast?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 25 Okt 2011, 14:30

Sietseus schreef:@ Piet en John: waar lopen jullie op vast?

Bij mij (nog) geen geval van vast lopen.

Los van het feit dat ik het zeer onprettig vond met al mijn Facebook gegevens te worden geconfronteerd (maar wellicht goed voor het bewust zijn hoe eenvoudig het is met Vreesboek) ben ik niet verder gegaan toen ik een vraag kreeg over (Schotse) verkeersborden .... en HP kennelijk wel erg het stempel drukt omdat het zo ver alleen over Schotland gaat.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Okt 2011, 14:59

Vastlopen in de zin van dat het 't niet doet is het niet. Qua vragen. Meen een aantal 100% zeker te zijn, maar lijken toch fout.

Verkeersbord is m.i. een pagode, saladin box voor het mouten, hoogst percentage ABV bij grain, Traditional cask weet ik niet (zeker), Bunnahabhain of Bruichladdich uit gegaan van whisky-distilleries.info waaruit blijkt dat de één een jaar eerder is dan de ander. Rest geloof ik vrij zeker.

Vermoed dat er een instinker / strikvraag bij zit... Had 80% goed, maar geen idee waar de fout zat.
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 25 Okt 2011, 19:23

JayDie schreef:

Vastlopen in de zin van dat het 't niet doet is het niet. Qua vragen. Meen een aantal 100% zeker te zijn, maar lijken toch fout.

Verkeersbord is m.i. een pagode, saladin box voor het mouten, hoogst percentage ABV bij grain, Traditional cask weet ik niet (zeker), Bunnahabhain of Bruichladdich uit gegaan van whisky-distilleries.info waaruit blijkt dat de één een jaar eerder is dan de ander. Rest geloof ik vrij zeker.

Vermoed dat er een instinker / strikvraag bij zit... Had 80% goed, maar geen idee waar de fout zat.

Bunna en Bruich zijn even oud.. althans volgens deze quiz ( had ze allemaal juist na paar pogingen maar niet mee gedaan aan 2e ronde , ik had niet zoveel zin om mijn facebook vol gespamd te krijgen etc. )

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 25 Okt 2011, 19:32

Ik ben er ook mee gestopt, had er geen zin meer an, zitten stelletje vervelende rotvragen tussen, die nergens overgaan.Na drie keer had ik 'm redelijk goed, maar de zin om verder te gaan, was weg. Schluss, Ende, finito, doei ;)
0 x
Afbeelding

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 03 Nov 2011, 15:18

Jammer om te horen dat de vragenronde zo'n horde voor jullie opwerpt! :( Ik had jullie graag mogen verwelkomen in de tweede ronde.

Maar: ik spreek graag een keer met één van jullie af om samen naar het format te kijken. Ik ben benieuwd naar inhoudelijke input, wat maakt volgens jou de wedstrijd beter. Als je hier interesse in hebt, stuur me even een PM! :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Nov 2011, 15:33

Piet schreef:Echter de titel zou moeten zijn "Schotse Whiskykenner van het Jaar 2011" .... en dan nog is het de vraag wat whiskykennis met (Schotse) verkeersborden te maken heeft.

Wat mij betreft lijkt me dit wel voor zich spreken Sietse ... maar wellicht tot in Den Haag !

En die iPad2 wordt toch niets aangezien ik een hekel heb aan facebook (maar dat is een persoonlijk trekje 8-) )
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 03 Nov 2011, 18:03

Piet schreef:
Piet schreef:Echter de titel zou moeten zijn "Schotse Whiskykenner van het Jaar 2011" .... en dan nog is het de vraag wat whiskykennis met (Schotse) verkeersborden te maken heeft.

Wat mij betreft lijkt me dit wel voor zich spreken Sietse ... maar wellicht tot in Den Haag !

En die iPad2 wordt toch niets aangezien ik een hekel heb aan facebook (maar dat is een persoonlijk trekje 8-) )

Nou Piet, je hebt geen idee hoe ik, na dit gelezen te hebben, zo :D ben geworden, want ik heb er namelijk ook zo'n p**thekel aan! Dit heeft m'n hele dag goed gemaakt :dancing

:Slainte
0 x
Afbeelding

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 07 Nov 2011, 21:13

Piet schreef:

Feedback is noted, thanks Piet :)

Tot in Den Haag, lijkt me gezellig!
0 x

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 20 Nov 2011, 22:30

Forumgenoten, Ewald Lap is de Whiskykenner van het Jaar geworden na de grand finale afgelopen middag tijdens het whiskyfestival. Alle deelnemers bedankt voor deelname en jullie feedback op competitie!

Piet, leuk dat je op me af bent gestapt en de nosing en tasting ronde hebt volbracht! Prima score en ik vond het leuk om real life even met je te kunnen praten :)

Volgend jaar weer (geen Facebook vereist voor deelname), ik zie jullie graag terug!
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Nov 2011, 09:30

Sietseus schreef:Ewald Lap is de Whiskykenner van het Jaar geworden

Had Ewald ook niet de 1e vragen ronden in een halve seconde voltooid? :gnif

Anyways, Ewald, als je dit leest: Proficiat!

:bravo :winner
0 x

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”