https://monnik-dranken.nl/nieuws/2020/september/fantastische-rebranding-glengoyne-highland-single-malt-whisky/#0
Duidelijk is dat ze een verduurzamingsslag willen maken met nieuwe verpakkingen uit volledig gerecycled materiaal, zonder plastic en waarvan het overgrote deel ook uit Schotland zelf komt. Een prima zet voor het klimaat
Tevens trappen ze de 2e versie in de Legacy serie er eindelijk uit, ruim anderhalf jaar later. Toch wel een beste interval als je deze legacy serie wilt sparen..
Ik twijfel nog steeds. De whisky van chapter one was niet heel denderend..maar het idee is wel leuk als er over een paar jaar een hele geschiedenis op de planken staat. Dikke marketing natuurlijk. Maar de grote interval kan ook zomaar betekenen dat ze er zo ineens de stekker uit trekken na 2-3 chapters omdat de verkoop tegenvalt. Dan ineens is t een waardeloze investering en is kwaliteit toch ineens wel belangrijk omdat je ze alsnog open gaat trekken.Als laatste ben ik héél benieuwd hoe ze de 21yo and up continueren. In de huidige range is het namelijk zo dat vanaf 21yo alle gebruikte whisky uit uitsluitend Europees eiken sherry vaten afkomstig is. De grote vraag is of ze dit door gaan zetten of dat er ook aan het recept gesleuteld is om aan de vraag te kunnen blijven voldoen.
Persoonlijk vind ik de 21yo een waanzinnige dram. De 25yo is nóg beter maar P/Q wise kan die weer niet tippen aan de 21yo imho. Ik ga de aanbiedingen de komende tijd scherp in de gaten houden want bij een rebranding is het niet ongebruikelijk dat de oude verpakkingen voor dumpprijzen de deur uit gaan. En dan weet bassie wel wat ie gaat doen