Ja, ik twijfel er ook wel eens aan zo'n whisky als aftershave te gebruiken.Fat Bastard! schreef:! DIE LUCHT!! Euh, heerlijk
Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
- Reichenbach
- Moderator

Re: Welke fles heb je als laatst geopend of geledigd?
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Gisteravond het laatste halve sample op van de tasting set van de "Whisky is Nature"-serie van Silver Seal, de Highland Park 1991 SS.
Wat een selectie toppers! Deze set laat heel goed zien hoe rijping in inactieve refill sherryvaten kan leiden tot prachtige whisky's.
Wat een selectie toppers! Deze set laat heel goed zien hoe rijping in inactieve refill sherryvaten kan leiden tot prachtige whisky's.
2 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Zojuist een hele mooie Deanston 12-year-old - Palo Cortado Finish open gemaakt. Deze fles heb ik vorig jaar meegenomen bij een bezoekje aan de distillery. Nog net zo lekker als ik me kan herinneren 

1 x
MaltMuppet schreef:Zojuist een hele mooie Deanston 12-year-old - Palo Cortado Finish open gemaakt. Deze fles heb ik vorig jaar meegenomen bij een bezoekje aan de distillery. Nog net zo lekker als ik me kan herinneren
Klinkt erg interessant inderdaad! Van die niet-gangbare sherry-finishes kunnen enorm interessant zijn. Ik heb zelf de Ledaig op Amontillado open staan, is ook een leuke combinatie. Ik begrijp dat Palo Cortado een beetje tussen Amontillado en Oloroso in zit, dus dat moet zeker lekker wezen
0 x
Het is meer een mix tussen Fino en Oloroso qua stadia die de Palo Cortado sherry doorloopt.
Palo Cortado kan vrij droog zijn met nog aardig wat tannine en duidelijke tonen van gemengde noten en rozijnen.
Amontillado is naar mijn ervaring nog steeds droog maar wel wat zoeter en frivoler, vaak met tonen van (gedroogde) abrikozen, ongebrande amandelen, enz.
Tot dusver heb ik niet veel Whisk(e)y op deze aparte sherryvaten gehad maar ik vind Bunnahabhain op Amontillado en Manzanilla fantastisch en ik heb een Arran met Palo Cortado finish staan die leuk en apart is, echt iets anders.
Palo Cortado kan vrij droog zijn met nog aardig wat tannine en duidelijke tonen van gemengde noten en rozijnen.
Amontillado is naar mijn ervaring nog steeds droog maar wel wat zoeter en frivoler, vaak met tonen van (gedroogde) abrikozen, ongebrande amandelen, enz.
Tot dusver heb ik niet veel Whisk(e)y op deze aparte sherryvaten gehad maar ik vind Bunnahabhain op Amontillado en Manzanilla fantastisch en ik heb een Arran met Palo Cortado finish staan die leuk en apart is, echt iets anders.
1 x
- Lakerfield
- Top bijdrager

Net geopend en de eerste dram staat een luchtje te scheppen; de hernieuwde Arran 18yo.
Dat ruikt meteen al vrij goed!
Dat ruikt meteen al vrij goed!
0 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Laatste druppels gewrongen uit Kilchoman Port 2018 ed.
Gelukkig heb ik op ergens een zoldertje nog een volle fles staan
Gelukkig heb ik op ergens een zoldertje nog een volle fles staan

1 x
Schenk net de laatste dram in van deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/3406/glendronach-traditional prachtige GlenDronach.
Ik hou niet enorm meer van peated whisky maar dit subtiele rookje bij een "oud" sherryprofiel (leren banken, boeken, antiekwinkel, tabak) kan ik prima waarderen.
Jammer dat ik ze steeds minder zie langskomen op veilingen, de WB market prijzen vind ik net wat teveel van het goede.

Ik hou niet enorm meer van peated whisky maar dit subtiele rookje bij een "oud" sherryprofiel (leren banken, boeken, antiekwinkel, tabak) kan ik prima waarderen.
Jammer dat ik ze steeds minder zie langskomen op veilingen, de WB market prijzen vind ik net wat teveel van het goede.

1 x
De 2 flessen (Springbank 18 en Sirius 31) die ik net voor danwel net in mijn vakantie heb geopend zijn leeg ..
net na mijn vakantie
Dirk
net na mijn vakantie
Dirk
0 x
DvdB schreef:De 2 flessen (Springbank 18 en Sirius 31) die ik net voor danwel net in mijn vakantie heb geopend zijn leeg ..
net na mijn vakantie
Dirk
Dat was dan of een hele lange vakantie, of je hebt er serieus werk van gemaakt

2 x
Daan schreef:DvdB schreef:De 2 flessen (Springbank 18 en Sirius 31) die ik net voor danwel net in mijn vakantie heb geopend zijn leeg ..
net na mijn vakantie
Dirk
Dat was dan of een hele lange vakantie, of je hebt er serieus werk van gemaakt
Routine-klusje

2 x
Zojuist het laatste bodempje geschonken uit de Whiskydudes Glentauchers
wat blijft dat toch een lekkere whisky.
Ik dacht laat ik voor de grap eens kijken of er op Whiskybase toevallig nog eentje te koop staat... wat denk je €390
https://www.whiskybase.com/market/whisky/134696
wat blijft dat toch een lekkere whisky.Ik dacht laat ik voor de grap eens kijken of er op Whiskybase toevallig nog eentje te koop staat... wat denk je €390
3 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

MBC schreef:Zojuist het laatste bodempje geschonken uit de Whiskydudes Glentaucherswat blijft dat toch een lekkere whisky.
Ik dacht laat ik voor de grap eens kijken of er op Whiskybase toevallig nog eentje te koop staat... wat denk je €390![]()
![]()
Triest.
Maar volgens mij staat er hier ook een in de aanbod pagina. Tegen normale prijs gelukkig
1 x
MBC schreef:Zojuist het laatste bodempje geschonken uit de Whiskydudes Glentaucherswat blijft dat toch een lekkere whisky.
Ik dacht laat ik voor de grap eens kijken of er op Whiskybase toevallig nog eentje te koop staat... wat denk je €390![]()
![]()
Superrrrrr deal
die man speelt teveel scrabble. 3x woord..Ehhh...fleswaarde
2 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”